Sidan 22 av 78 FörstaFörsta ... 12131415161718192021222324252627282930313272 ... SistaSista
Resultat 316 till 330 av 1159

Ämne: EM 2008

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Jag påminner dig gärna om att Italien inte släppte in ett enda spelmål på 7 matcher i VM 2006, samt att de två mål de släppte in sammanlagt under hela turneringen var ett självmål och en straff. Överskattade? Hm...
    Det är historia nu. De torskade t ex med 3-1 borta mot Fransoserna i kvalet...
    Suffer with pride.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Pulvermos Visa inlägg
    ...ett Italien utan försvarsresen Fabio Cannavaro... Som David sa, Italien är lite överskattade.
    Även om de kommer sakna Cannavaro har de fortfarande serie A:s kanske bästa mittback Chiellini som förmodligen skulle ta en plats i nästan varje landslag i EM.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

...ett Italien utan försvarsresen Fabio Cannavaro... Som David sa, Italien är lite överskattade.
    Tvärtom skulle jag säga. Cannavaro är en av världens bästa spelare alla kategorier, men han håller inte ensam uppe Italien. De har kvar Grosso, Zambrotta och Materazzi, samtliga världsspelare på sina respektive positioner, och det är ändå bara backlinjen. Dessutom Buffon i målet och Gattuso på mittfältet, om man ska se på defensiven. Framåt Pirlo, del Piero, Luca Toni... kallar man Italien överskattat så beror det på att man inte gillar dem, inte att man verkligen tror på det rent spelmässigt.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Det är historia nu. De torskade t ex med 3-1 borta mot Fransoserna i kvalet...
    Ändå vann de gruppen tre poäng före just Frankrike med 9 insläppta mål på 12 matcher, dvs 6 på de övriga 11.

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Jag tror för övrigt tyvärr inte att Italien vinner, men de åker inte ut efter tre insläppta mål mot Spanien. Vidare tror jag att Sverige kommer sist i sin grupp med 0 gjorda mål.

Erfaren medlem Pulvermoss avatar
    Reg.datum
    Mar 2008

Standard

Tvärtom skulle jag säga. Cannavaro är en av världens bästa spelare alla kategorier, men han håller inte ensam uppe Italien. De har kvar Grosso, Zambrotta och Materazzi, samtliga världsspelare på sina respektive positioner, och det är ändå bara backlinjen. Dessutom Buffon i målet och Gattuso på mittfältet, om man ska se på defensiven. Framåt Pirlo, del Piero, Luca Toni... kallar man Italien överskattat så beror det på att man inte gillar dem, inte att man verkligen tror på det rent spelmässigt.
    Zambrotta har inte gjort mig särskilt glad efter sin tid i Blaugrana.
    Grossos karriär har, liksom Zambrottas, varit på väg utför sedan VM-finalen.
    Materazzi är 34 och inte direkt hetare än t ex Spaniens motsvarigheter Puyol och Marchena.
    Buffon är världens bästa målvakt, okej.
    Framåt ser det bra ut, men bakåt har det blivit sämre sen efter VM. Bland de lag i världen som kan göra tre mål på Italien finns helt klart Spanien (även Frankrike tydligen...). Spanjorerna har offensivt sett kanske världens bästa lag (jo, faktiskt hetare än Brassarna). Med kreatörer som Xavi, Fabregas, Iniesta (samtliga från La Masia - Barcelonas akademi!) på mitten kryddat med löp- och dribblingsvilliga David Silva. Plus grovjobbare som Xabi Alonso och Senna ger Spanien världens bästa mittfält. På topp kan man välja bland David Villa, Torres och la liga-sensationen Güiza, samtliga mycket farliga målskyttar.
    Suffer with pride.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag tror för övrigt tyvärr inte att Italien vinner, men de åker inte ut efter tre insläppta mål mot Spanien. Vidare tror jag att Sverige kommer sist i sin grupp med 0 gjorda mål.
    Haha, så negativ, och så sant.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av megalomania Visa inlägg
    Haha, så negativ, och så sant.
    Han håller ju inte ens på Sverige så

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Zambrotta har inte gjort mig särskilt glad efter sin tid i Blaugrana.
    Grossos karriär har, liksom Zambrottas, varit på väg utför sedan VM-finalen.
    Materazzi är 34 och inte direkt hetare än t ex Spaniens motsvarigheter Puyol och Marchena.
    Buffon är världens bästa målvakt, okej.
    Framåt ser det bra ut, men bakåt har det blivit sämre sen efter VM. Bland de lag i världen som kan göra tre mål på Italien finns helt klart Spanien (även Frankrike tydligen...). Spanjorerna har offensivt sett kanske världens bästa lag (jo, faktiskt hetare än Brassarna). Med kreatörer som Xavi, Fabregas, Iniesta (samtliga från La Masia - Barcelonas akademi!) på mitten kryddat med löp- och dribblingsvilliga David Silva. Plus grovjobbare som Xabi Alonso och Senna ger Spanien världens bästa mittfält. På topp kan man välja bland David Villa, Torres och la liga-sensationen Güiza, samtliga mycket farliga målskyttar.
    Ja, så säger man alltid om Spanien, och sen floppar de ändå. Där kan man snacka om överskattat lag: alltid favoriter, men presterar aldrig under press. Italien har en förmåga att göra motsatsen, spela som bäst när ingen tror på dem och framför allt vinna även när de spelar dåligt. Jag tror som sagt inte de kommer vinna EM, men jag tror inte att de förlorar någon match med mer än max två mål.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    Han håller ju inte ens på Sverige så
    Självklart håller man ju på Sverige, men jag tror inte de går vidare. Men ok, något/några mål tror jag de gör. Annars är vi ju fullständigt utskämda.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Cannavaro's skada är självklart ett enormt avbräck för Italien, han var utan någon minsta tvekan den bästa spelaren i VM 2006. (Ja det var helt oförstårligt för mig att Zidane fick priset)
    Men Italien har alltid bra ersättare....Mittbackar: Chiellini, Gamberini och Materazzi.

Chiellini och Gamberini har haft fullständigt fantastiska sässonger i Serie A i år.
    Men Matrix är en världspelare som är bland världens bästa försvarare när han spelar på sin högstanivå.

Jag tror att Sverige spelar oavgjort mot Grekland men förlorar mot Spanien och Ryssland.
    Men självklart hoppas jag att jag har fel, och jag vet att jag kan ha fel, allting kan hända i fotboll.
    Sverige likt Italien verkar alltid spela bättre som underdogs, så räkna absolut inte bort Sverige.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Jag tror på Österrike jag.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag måste säga att jag tycker det är riktigt mysigt med fotbolls VM/EM. liksom, det är bara såhär,, mysigt.

och det som myrou sa, fick zidane priset? liksom, hur shön, han var itne ett dugg värd det, speciellt inte det som han gjorde i finalen.. sista matchen i karriären, VM-final, rött kort. så himla dum i huvudet är han ju.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Jag tror på Österrike jag.
    sämsta laget i EM?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag måste säga att jag tycker det är riktigt mysigt med fotbolls VM/EM. liksom, det är bara såhär,, mysigt.

och det som myrou sa, fick zidane priset? liksom, hur shön, han var itne ett dugg värd det, speciellt inte det som han gjorde i finalen.. sista matchen i karriären, VM-final, rött kort. så himla dum i huvudet är han ju.
    Det var ju iofs inte direkt oprovocerat.

Sidan 22 av 78 FörstaFörsta ... 12131415161718192021222324252627282930313272 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •