Sidan 14 av 78 FörstaFörsta ... 45678910111213141516171819202122232464 ... SistaSista
Resultat 196 till 210 av 1159

Ämne: EM 2008

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Vad var det för berömd engelsman som spelade för DIF ett tag nån gång för längesen? Kan inte komma på namnet.

Allsvenskan är usel, bra att vi är överens så långt. Landslaget är faktiskt också dåligt om man ska se till spelet och inte bara resultaten. Visst, de slår Lettland med 1-0 efter slumpmål av Allbäck i 84:e, men hur ofta för de matcher och spelar ut lag som inte kommer från länder med <10.000 invånare? När Spanien, Italien, Frankrike eller något annat bra lag verkligen går in för det och spelar ut har Sverige bokstavligt talat inte en chans, eftersom spelarna är för dåliga. Vi har haft tur och klarat oss långt på ett par stjärnskott, men det räcker bara till ett halvt lag. Resten får man plocka från fotbollens bakgård. Jag är bara realist.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag tror Allsvenskan ligger på 28:e plats nu på rakningen av Europas ligor, nyligen så gick den Cypriotiska ligan (!) om oss.

Jag hatar när lag spelar med bara långbollar, det var ju tortyr att se Sverige-Trinidad & Tobago, långboll efter långboll.
    Det blir mycket långbollar i det Engelska spelet, backarna rensar iväg en boll som susar fram till crouch som är långt där framme placerad beroende på vindens riktning.
    Men det är väll klart dom spelar så, alla engelska spelare är plattfötter, det finns tyvärr ingen teknik där, förutom Giggs, jag gillar Giggs. (vänta, han var visst Walesare) precis som den gamle gode John Charles.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Hoppas det blir katastrof för Italien och att de inte ens går vidare från gruppen.

Men det lär ju knappast Sverige heller göra. Det vore ett mirakel om något. Spanien är ett klart bättre lag (dock slog vi dem med 2-0 i en match), Grekland är ju också bättre (ja de vann ju EM 2004). Det enda laget som är sämre rankat än Sverige är ju Ryssland som jag skulle säga är minst lika bra som vi.

Så ja...det kommer krävas en hel del om Sverige ska klara sig vidare. När jag tänker efter skulle jag faktiskt bli glad om de vann en enda match. Och helst mot Spanien i såna fall.

Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag tror Allsvenskan ligger på 28:e plats nu på rakningen av Europas ligor, nyligen så gick den Cypriotiska ligan (!) om oss.
    Skulle vara kul att veta hur de rankar ligorna.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Hur det än går i EM behöver vi inte vara ledsna för Sverige har ju kontinentala Europas bästa rockband. Vad har Italien? Eros Ramazotti ... Tyskland? Scorpions ... Spanien? Enrique Iglesias ... Frankrike? Saint Etienne, nej de är ju engelska och England har ju inte ens kvalificerat sig till EM så totalt sett är vi klart bäst i Europa, speciellt med tanke på hur få vi är ... Vem har sagt att vi måste behandla oss själva med den kollektiva Jantelagen?

Nej, Sverige! Var stolta och samtidigt självkritiska så kan vi bli världens bästa land på alla sätt som har någon betydelse. För vem fan bryr sig om fotboll i en vidare bemärkelse? Ingen vettig huligan får jag väl hoppas ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Vad ni är pessimistiska, bollen är rund va! Allting kan hända.
    Jag drar till med en vild gissning ; Sverige vinner EM
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Erfaren medlem Enskadaredanskedds avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Jag älskar EM-truppen förövrigt!
    Henrik Larsson, välkommen tillbaka!
    Och...
    Sebastian Larsson, välkommen in!
    .
    .

just because i'm losing, doesn't mean i'm lost

Standard

Citat Ursprungligen postat av Glödlampan Visa inlägg
    Precis därför man borde satsa på honom.
    Varför rata Henke? Han har visat gång på gång (senast i Man Utd) att han fortfarande håller internationellt. Med Henke har vi betydligt större chans att gå vidare från gruppen än vad vi hade haft utan honom. Marcus Berg skulle väl dessutom knappast få någon speltid att tala om.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Hur det än går i EM behöver vi inte vara ledsna för Sverige har ju kontinentala Europas bästa rockband. Vad har Italien? Eros Ramazotti ... Tyskland? Scorpions ... Spanien? Enrique Iglesias ... Frankrike? Saint Etienne, nej de är ju engelska och England har ju inte ens kvalificerat sig till EM så totalt sett är vi klart bäst i Europa, speciellt med tanke på hur få vi är ... Vem har sagt att vi måste behandla oss själva med den kollektiva Jantelagen?

Nej, Sverige! Var stolta och samtidigt självkritiska så kan vi bli världens bästa land på alla sätt som har någon betydelse. För vem fan bryr sig om fotboll i en vidare bemärkelse? Ingen vettig huligan får jag väl hoppas ...
    ...och i de där länderna sitter de och säger att det enda Sverige har är Ace of base och Roxette (;

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006

Standard

Glöm inte ABBA!

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kevlarsjälen_ Visa inlägg
    Glöm inte ABBA!
    Only for the old folks...

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    ...och i de där länderna sitter de och säger att det enda Sverige har är Ace of base och Roxette (;
    ja speciellt Ace of Base är tragiskt att bli ihågkomna för ... men det finns fler ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    ja speciellt Ace of Base är tragiskt att bli ihågkomna för ... men det finns fler ...
    Jag vet av egen erfarenhet att italienare inte känner till varken kent eller Håkan

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Italien är hjärtat i den kulturella världen, men just musik tycker jag själv att de är väldigt fattiga på. Laura Pausini och Los Fastidios? nej bättre blir det inte inom pop och rockmusiken, men gillar du opera och klassisk musik så finns det ganska mycket att hämta.

Frankrike å andra sidan är ett av mina favorit musikländer, jag älskar band som Indochine, Mickey 3D och Noir Desir, de har den där härliga mystiken i sig.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Eros Ramazzotti är bäst.

Sidan 14 av 78 FörstaFörsta ... 45678910111213141516171819202122232464 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •