Nu har jag hunnit diskutera boken massa med mina kompisar. Ska bli kul sen när det blir lite diskussioner här på forumet också.
Nu är de alltså slut. Det känns.. märkligt.
Nu har jag hunnit diskutera boken massa med mina kompisar. Ska bli kul sen när det blir lite diskussioner här på forumet också.
Nu är de alltså slut. Det känns.. märkligt.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
Ja, en spoilertråd lär vara det enda schyssta sättet att kunna diskutera handlingen. Denna tråd är ju körd för all framtid för de som vill kunna prata handling, slutet etc. För alla lär ju inte läsa boken på engelska nu direkt. Finns säkert de som vill vänta till den svenska översättningen. Eller låna den svenska översättningen på bibblan efter att den har utkommit & alla tre miljoner låntagare före i kön oxå har läst & återlämnat boken. Eller, för den delen, inte ens hunnit förbi del 1 eller 2 och därför inte vill veta vad som komma skall i den 7'e boken. Eller t.o.m. vill vänta till alla böckerna släpps i en bokbox. På svenska. I pocket. Våren 2040.
O.s.v. O.s.v.![]()
Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2007-07-22 klockan 09:34.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Malfoys borde bli dödade i 7an!?
På wikipedia finns oändligt med fakta om Harry Potter-karaktärerna. ^^
För övrigt väntar jag tills den kommer på svenska.
Jag har skapat en spoiler tråd för Harry Potter!![]()
Jag vill klicka på spoiler-tråden och se hur allt slutar. Men jag vågar inte
Nu har jag sett Order of the phoenix och kan inte annat än säga att den var urusel.
Lämnar och går ifrån de få nyckelscener som gjorde boken läslig (även om den var gräslig, speciellt mot slutet), t.ex. "Snape's worst memory" som är den enda intressanta återblicken. Den sektion i boken som tilldelats ett kapitel fick här typ 5 minuter.
Även om filmerna hitills nått upp till högst medioker standard så kan man ju hoppas på att sjätte filmen blir bra, eftersom att ju boken var väldigt intressant.
jag är 12 och jag inhandlade boken idag, underligt att jag förstår allting![]()
Nu har jag inte läst Potter, varken på engelska eller svenska, men jag kan inte tro att Rowling skriver alltför avancerat. Hon hade nog med i beräkningarna att böckerna skulle komma att läsas av ett oändligt antal barn & ungdomar i England. Säkert i resten av världen oxå. Både på originalspråk och i diverse översättningar. Om inte annat så blev hon medveten om det redan efter den första boken, hehe. Samtidigt är det kanon att svenska 12-åringar läser Potter på engelska och på så vis får upp intresset för böcker på andra språk än enbart svenska. Jag läste nog inte så värst mycket litteratur på engelska i den åldern...
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
jag har just sett filmen nu och jag tycker den var bra, men lite väl mycket som inte kom med. Varför gör dom den kortaste filmen i serien till den längsta boken?men jag gillar den, mycket bättre gjord än förra.
"One fan asked whether Albus Dumbledore, the head of the famed Hogwarts School of Wizardry and Witchcraft, had ever loved anyone. Rowling smiled. "Dumbledore is gay, actually," replied Rowling as the audience erupted in surprise."
http://www.newsweek.com/id/50787
Coolt![]()
I'm drowning in time to a desperate beat
är det verkligen sant? det känns så himla mysko att hon skulle ha sagt något sådant och det inte skulle ha väckt större anssende. när jag precis hade läst boken, för någon månad sen, så var jag inne jättemycket på olika hpsajter. har aldrig hört om detta förr.
men det känns väääääääääääääääldigt bra om det stämmer!
det har varit mitt stora problem med harry potter, att det inte funnits en enda gay karaktär.
"If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey
wow. nu blir jag sannerligen alldeles varm om hjärtat. äntligen kan jag helt och hållet ta harry potter och rowling till mitt lesbianska hjärta.
fast jag gillar inte omslaget något vidare, vet inte om jag vill köpa den. jag tycker det är mycket mer givande att läsa dem på engelska.
harry potter är bäst! åh, daniel radcliff är såååå het!!!
joakim berg (L)