Jag tror att det skulle kunnat bli en rätt stor diskussion om detta om J.K hade låtit Dumbledor "komma ut" i böckerna. Men jag antar att det egentligen inte har något med själva storyn att göra. Men jag hade tyckt att det hade varit helkul om hon hade nämnt något om det i böckerna. Eller iaf gjort minsta lilla antydan till det (vilket jag iofs inte vet om det finns, kanske har jag bara missat det).
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Jag har inte läst någon Harry Potter-bok för jag tycker att det känns så konstigt när det är barn/ungdomar som spelar roller som egentligen är lämpade för vuxna.
Om huvudpersonerna i Sagan om ringen skulle vara 16-åringar skulle jag inte klara av den boken.
Älskling, jag har aldrig kunnat lära dig någontingVåldsamt klar glider jag över din hud med tankenI bästa fall så kan jag bidra med en känsla
Jag har böjat läsa om första boken.
Insåg att jag inte har läst den sen ungefär år 2000, och att det enda jag kommer ihåg av boken är det som är med i filmen. Och nu kan man ju urskilja en massa och koppla händelser och sånt som man inte alls fattade första gången man läste. Det här var ju jättekul!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Jag har läst femman tre gånger och fyran och sexan två gånger tror jag.
De andra har jag bara läst en gång men det ska det bli ändring på!
I can tell by the way you smile, I'm smiling too
I see myself in you
In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.
Jag läste sista boken nu i sommras när den kom ut, sen läste jag om hela serien nu under hösten och det var verkligen otroligt hur mycket små detaljer man la märke till. Pyttesaker som hon nämner i första boken som sen dyker upp i femte och så vidare. Hon hade verkligen HELA historien klar när hon började skriva första boken!
Ta bara en sådan liten detalj som när Harry gömmer sin potions bok i The Room of Requirements i Half Blood Prince, han sätter ett diadem på huvdet av en staty för att kunna hitta vart han gömde boken. Det diademet blir ju sen en helt avgörande del av sista boken! Pytte, pytte detalj bara som visar sig vara jätteviktig, jag älskar det!![]()
jag tycker harry potter är dåligt