Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 217

Ämne: Harry Potter

Erfaren medlem Cheapos avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Filli Visa inlägg
    och filmerna är ju både bra och dåliga, men den sista fenixorden var ju inge vidare.. *påpeka*
    Filmerna suger! Jag blir fett arg på att dom missar jätteviktiga saker och att dom ändrar på grejer, typ ett påhittat exempel; Dumbledore hittade stenen --> Så är det i boken. Men på filmen är det typ såhär; McGonagal hittade stenen.
    Liksom, ofta man ändrar på vad personer har gjort? Fattar att man måste välja bort vissa saker eftersom annars skulle filmen bli jättelång, men jag blir sur på att dom säger att vissa personer har gjort saker som dom verkligen inte har!
    Haha om ni fattar?
    När Du är tunn som luft, så är Du nästan perfekt

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Cheapo Visa inlägg
    Filmerna suger! Jag blir fett arg på att dom missar jätteviktiga saker och att dom ändrar på grejer, typ ett påhittat exempel; Dumbledore hittade stenen --> Så är det i boken. Men på filmen är det typ såhär; McGonagal hittade stenen.
    Liksom, ofta man ändrar på vad personer har gjort? Fattar att man måste välja bort vissa saker eftersom annars skulle filmen bli jättelång, men jag blir sur på att dom säger att vissa personer har gjort saker som dom verkligen inte har!
    Haha om ni fattar?
    haha jag förstår precis, det förstör verkligen filmen :/
    undra hur de 2 sista filmerna blir, de böckerna är ju verkligen skitbra
    särkilt halvblodsprinsen, fedt ledsen jag blev när dumeldore dog, fyfan
    fast hehe, jag har inte läst de böcker som kommer före fenixorden, men orka man har sett filmerna o det e inge kul o läsa när han e en liten plutt .

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

En fråga som jag väldigt ofta ställer mig är varför dom inte använder veritaserum i t.ex rättegångar, Sirius Black blev ju skickad till Azkaban trots att han var oskyldig.

Haha om ni fattar?
    Vilken sten då?
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Haha om ni fattar?
    en film lär ju inte kunna bli lika bra som boken, och de filmer som gjorts bra i harry potter är ju faktiskt helt okej, men jaa som sagt förstår dej

Reg.datum
    May 2007

Standard

haha jag förstår precis, det förstör verkligen filmen :/
    undra hur de 2 sista filmerna blir, de böckerna är ju verkligen skitbra
    särkilt halvblodsprinsen, fedt ledsen jag blev när dumeldore dog, fyfan
    fast hehe, jag har inte läst de böcker som kommer före fenixorden, men orka man har sett filmerna o det e inge kul o läsa när han e en liten plutt .
    Gud ja, jag grät fan asmycket, så jävla ledsamt var det!
    Har du inte läst öckerna innan Gör det nu, människa! Dom är asbra, och det är liksom saker som följer med in i nästa bok och binder ihop dom, så LÄS DOM NU!

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    En fråga som jag väldigt ofta ställer mig är varför dom inte använder veritaserum i t.ex rättegångar, Sirius Black blev ju skickad till Azkaban trots att han var oskyldig.
    Vilken sten då?
    jaa eller varför tar dom inte veritaserum på Harry, för ingen tor ju på honom att Voldemort kommit tillbaka, och ministeriet borde ha rätt att använde det på honom då och verkligen kolla om han ljuger eller så... Fast ifs, då hade det typ inte blivit några böcker man iaf
    Stenen var ju bara ett påhitt

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Gud ja, jag grät fan asmycket, så jävla ledsamt var det!
    Har du inte läst öckerna innan Gör det nu, människa! Dom är asbra, och det är liksom saker som följer med in i nästa bok och binder ihop dom, så LÄS DOM NU!
    säger du det
    okej jag hade västa fördomarna om dom, plus att jag inte hade lust o läsa dom innan fenixorden när jag precis läst ut sista boken . men det var ett halv år sen, okej nu ska jag sno harry potter böcker från min kompis

Reg.datum
    May 2007

Standard

säger du det
    okej jag hade västa fördomarna om dom, plus att jag inte hade lust o läsa dom innan fenixorden när jag precis läst ut sista boken . men det var ett halv år sen, okej nu ska jag sno harry potter böcker från min kompis
    Haha ja sno dom! Speciellt nu när du har läst den siata boken också, så kommer du fatta mycket mer eftersom allting blir förklarat i sista!
    Jag började liksom läsa HP när jag var 12, alltså efter att den andra boken precis kommit ut, så jag har liksom väntat 6 år på sista boken och den var fett bra!

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Haha ja sno dom! Speciellt nu när du har läst den siata boken också, så kommer du fatta mycket mer eftersom allting blir förklarat i sista!
    jo men vafan, ska jag läsa om från FÖRSTA boken?.. jag kan läsa typ..3:an o 4an..
    *lat*

Reg.datum
    May 2007

Standard

jo men vafan, ska jag läsa om från FÖRSTA boken?.. jag kan läsa typ..3:an o 4an..
    *lat*
    Nej, läs om från första boken! Herregud, första boken är ju typ bara 300 sidor? Jag läste ut Fenixordern på 1001 sidor på 3 dagar

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Nej, läs om från första boken! Herregud, första boken är ju typ bara 300 sidor? Jag läste ut Fenixordern på 1001 sidor på 3 dagar
    haha men jag är seg på o läsa, jag börjar nog från 3:an...

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Egentligen borde de ha gjort en jättelång serie i stället för filmer. Då hade de kunnat få med mycket mer från böckerna.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Medlem Fillis avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    Egentligen borde de ha gjort en jättelång serie i stället för filmer. Då hade de kunnat få med mycket mer från böckerna.
    ÅH FYFAN VA NAJS DET SKULLE VA
    Senast redigerat av Filli den 2008-07-10 klockan 14:28.

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av förgätmigej Visa inlägg
    ja det hade varit så sjukt mycket bättre!

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Jag läste den på en dag
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Jag läste den på en dag
    Jaa, det går skitsnabbt att läsa den det är ju hyffsat stor text också..

Sidan 6 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •