Sorry, men det bygger inte på några djurrättstankar (även om man ju nog borde tänka mer på det), utan på det faktum att jag mår bäst av att inte äta rött kött. Det började med att min mamma blev sjuk när jag var nyfödd och några av hennes läkarvänner rekommenderade henne att sluta äta kött, vilket hjälpte. Sen har vi då inte ätit kött hemma hos mamma och efter att ha bott fem år bara hos mamma så märkte jag att jag faktiskt mår dåligt/blir halvsjuk av att äta kött. Och eftersom jag ändå aldrig har gillat kött, men ätit det bara för att inte vara till besvär, så kände jag att jag lika bra kunde fylla i specialdietsrutan till skolan jag skall bo på det närmaste året...
Hon jag klimatkompenserar med gjorde på samma sätt med fisk för några år sen och gick en tid efteråt runt och kallade sig vegetarian i ren protest mot folk som kallar sig vegetarianer men äter fisk
Vad skall man kalla det då? Skall man dra hela radiramsan med vad man äter och inte äter, varje gång?
Vegetarian är man om man känner sig som en.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/