Sidan 68 av 115 FörstaFörsta ... 18585960616263646566676869707172737475767778 ... SistaSista
Resultat 1 006 till 1 020 av 1712

Ämne: Dagens insikt

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Jag tycker IKEA är bra för vissa saker, diskborstar, värmeljus och isformar är sånna saker som är jättebra att köpa där. Så mycket lägre pris än allt annat. Sen skulle jag aldrig vilja ha ett hem med bara IKEA-möbler. Det vi har från IKEA är två EXPEDIT-hyllor, den ena har jag köpt jättebilligt begagnat, och sen måla jag den och satte mosaik på ovansidan, så nu är den jättepersonlig och fin (kolla bilden!). Sen har vi en sån hylla som är jättestor, typ 2,5x2,5 meter kanske. Den köpte vi dels för vi behövde förvaring och dels för vi behövde en rumsavdelare.

Jag tycker IKEA är ett jättebra alternativ om man inte har så mycket pengar. När man till exempel flyttar hemifrån och behöver massa möbler på en gång har man inte råd att köpa allt i dom dyra möbelbutikerna. Sen är jag ett stort fan av att köpa begagnat, dels på typ erikshjälpen men även auktioner, då kan man verkligen fynda. Men där gäller det ju att man har tålamod och orkar vänta på det rätta.
    Senast redigerat av kentidiiot den 2010-10-31 klockan 17:33.
    inget.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

först å främst...SHIT vilken fin hylla. mosaik delen...verkligen fin. och visst är de roligare när man vet att de är bara är en själv som har en exakt sådan möbel?

och de finns andra ställen än ikea att köpa billig små skit på typ öb eller ekohallen..lidl mm...

och sen har vi en sak gemensamt. jag ÄLSKAR att gå i second hand butiker och antik affärer...jag kan gå i flera timmar å kolla smågrejer å leta böcker osv. DÄR kan man verkligen hitta roliga å personliga saker som man antingen kan ta som dom är eller göra om. min sambo hatar att jag gillar gamla saker. han vill att allt ska vara nytt men jag tycker ett hem blir så opersonligt å kallt om man inte blandar och framförallt sätter sin personliga prägel på hemmet..precis som du har gjort. skulle verkligen vilja se hela eran lägenhet. den är nog jättefin. du verkar gilla samma saker som jag. gamla möbler, kristallkronor osv

auktioner är också skitkul....det är bara frustrerande om man hittar något man verkligen vill ha och så bjuder någon över hela tiden och till slut har man inte råd att hänga med högre

i norge på landet så finns de massa små bodar överallt med blandad kuriosa...blir nästan sjuk när ja åker till james å vi åker ut till hans hytta. finns ett ställe där, när jag går in där så vill ja köpa ALLT. verkligen ALLT.

förstår inte hur någon kan föredra ett vitt köksbord från ikea när de finns riktiga fina mörka ekmöbler...

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Jag tycker IKEA är bra för vissa saker, diskborstar, värmeljus och isformar är sånna saker som är jättebra att köpa där. Så mycket lägre pris än allt annat. Sen skulle jag aldrig vilja ha ett hem med bara IKEA-möbler. Det vi har från IKEA är två EXPEDIT-hyllor, den ena har jag köpt jättebilligt begagnat, och sen måla jag den och satte mosaik på ovansidan, så nu är den jättepersonlig och fin (kolla bilden!). Sen har vi en sån hylla som är jättestor, typ 2,5x2,5 meter kanske. Den köpte vi dels för vi behövde förvaring och dels för vi behövde en rumsavdelare.

Jag tycker IKEA är ett jättebra alternativ om man inte har så mycket pengar. När man till exempel flyttar hemifrån och behöver massa möbler på en gång har man inte råd att köpa allt i dom dyra möbelbutikerna. Sen är jag ett stort fan av att köpa begagnat, dels på typ erikshjälpen men även auktioner, då kan man verkligen fynda. Men där gäller det ju att man har tålamod och orkar vänta på det rätta.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Jag blottar mig om mina svagaste sidor, men folk föredrar att diskutera IKEA.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag blottar mig om mina svagaste sidor, men folk föredrar att diskutera IKEA.
    Vi är nog många som tänker på Pärlor nu...

don't have to be beautiful, but it's nice.

Erfaren medlem Ett öde värre än dödens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Det är viktigt att få andra att känna sig uppskattade. Empati är en så högst skattad mänsklig egenskap att folk gör vad som helst för att dölja sina egoistiska sidor. För mig skedde förändringen under tonåren, när jag blev varse om mitt egocentriska sätt och gjorde ett försök att prata mindre om mig själv. Problemet var att initiativet saknade äkthet. Jag kunde omöjligen spela empatisk när bedrägeriet var så tydligt för alla inklusive mig själv.
    Fast människor som är väldigt upptagna av sig själva, kan också vara väldigt intressanta. För vilken bra konstnär, författare eller skådis - är inte upptagen av sig själv? Annars skulle de väl inte få nåt gjort...

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av olivia b Visa inlägg
    Vi är nog många som tänker på Pärlor nu...
    iskallt

Citat Ursprungligen postat av Ett öde värre än döden Visa inlägg
    Fast människor som är väldigt upptagna av sig själva, kan också vara väldigt intressanta. För vilken bra konstnär, författare eller skådis - är inte upptagen av sig själv? Annars skulle de väl inte få nåt gjort...
    Nej, det ligger något i det. Ingmar Bergman verkar ju t.ex. ha varit en lite speciell snubbe, förutom att han gillade Achtung baby som 73-åring. Det jag var ute efter var väl i och för sig att alla människor har mer egoism än vad de vill erkänna ... Men jag kan ha fel.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Nej, det ligger något i det. Ingmar Bergman verkar ju t.ex. ha varit en lite speciell snubbe, förutom att han gillade Achtung baby som 73-åring. Det jag var ute efter var väl i och för sig att alla människor har mer egoism än vad de vill erkänna ... Men jag kan ha fel.
    Man kanske kan använda sin egoism så den kommer så många som möjligt till del?

Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Man kanske kan använda sin egoism så den kommer så många som möjligt till del?
    Ja, det är ju bra. Egoism som leder till framgång, som tillför något till andra.
    Så vänder allt igen

/Jo©ke\

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Ja, det är ju bra. Egoism som leder till framgång, som tillför något till andra.
    Jag vet inte om det kan kallas för egoism (det är förresten kanske lite mer autistiskt ) - men jag kan ibland känna en förkärlek för människor som snöat in på ett speciellt intresse. Som vet exakt vilket flygplan det är, bara de hör motorljudet, kan samtliga laguppställningar fotbolls-VM 1958, eller något annat obskyrt.

Av någon anledning har jag dock mest mött killar som kan vara så där...

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Det är rätt töntigt, omoget och opondulöst (nu hittar jag på egna ord) när en vuxen karl som har tre barn sitter och säger "mäktigt..." "chilla..." osv.
    Man kan liksom inte respektera den människan på en nivå som man kanske borde göra.
    Faller platt.

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Det är rätt töntigt, omoget och opondulöst (nu hittar jag på egna ord) när en vuxen karl som har tre barn sitter och säger "mäktigt..." "chilla..." osv.
    Man kan liksom inte respektera den människan på en nivå som man kanske borde göra.
    Faller platt.
    Bara för att han är vuxen och har barn? Respekterar du några människor som säger så då? Brukar du själv säga så?

Reg.datum
    Oct 2007

Standard

Faller platt.
    En gammal man borde använda gamla ord, som att till exempel säga "Era kanaljer!" till de unga, för det ordet är iallafall från 1600-talet

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Faller platt.
    När ska man sluta med slang och börja tala i skriftspråk, tycker du?
    Ska 30-åringar ha kavaj och hatt?

En gammal man borde använda gamla ord, som att till exempel säga "Era kanaljer!" till de unga, för det ordet är iallafall från 1600-talet
    Jag instämmer!
    Åldriga svordomar och kraftuttryck är fantastiska.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Man ska dricka vatten till vinet.
    Faller platt.
    Börjar du bli lite gammal i sinnet, måntro?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Man ska dricka vatten till vinet.
    Nejnej varannan lättöl är det.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Sidan 68 av 115 FörstaFörsta ... 18585960616263646566676869707172737475767778 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •