Jag vill bara påpeka att det aldrig är jag som drar upp de här diskussionerna, men mot bättre vetande ska jag försöka svara, en gång.
Jag "mobbar" dig för att du är usel på att argumentera, ständigt ignorerar vad man skriver, misstolkar och ljuger medvetet (?) samt i samma veva anklagar andra för att inte förstå eller svara. Det bästa exemplet är att du påstår att det finns "avgörande" kritik mot Rand som du har postat "många gånger" men inte orkar länka tillbaka till. Det är uppenbart att det enda du har gjort är att posta
kritik, som jag bemötte och du sedan inte följde upp eftersom du antagligen insåg att den var felaktig. Att hänvisa till massvis med inlägg men inte länka till dem och visa att de finns är bara oärligt. Så agerar en person som har något att dölja, tex en brist på argument.
Alltså, jag "mobbar" din debattstil, jag angriper ditt sätt att
argumentera, det är en
teknikalitet. När tigertindra skriver om hur underbart det är att se dig krossa allt motstånd i politiktråden gör hon det som ett indirekt angrepp på mig, istället för att själv ta "striden" om själva argumenten. Hon försöker att på ett så nedlåtande sätt som möjligt förminska mig istället för att ta debatten, exempelvis genom att hänvisa till hur fantastiskt det var när HV slog Djurgården (för att jag är djurgårdare, och det är ju även du, nåt hon verkar ha missat). Det är också bara ett exempel, så fort hon skriver ett inlägg handlar det om hur kass jag är, och inte med sakliga angrepp om min argumentation eller debattstil, sådana kan jag ta, utan just personlig mobbing.
Med det sagt kan jag ta mobbingen också, jag ser den snarare som en komplimang och ett bevis för att hon inte vågar ta den politiska diskussionen av rädsla för att återigen bli motbevisad. Ju mer hetska angreppen blir desto tydligare att det finns något hon är väldigt rädd för.
(
http://forumet.kent.nu/showpost.php?...postcount=7904)
Så sammanfattningsvis: jag är alltid beredd att ta en politisk debatt eftersom det är det som är väsentligt. Om en person angriper mig, direkt eller indirekt, ser jag det som en utmaning att först och främst bemöta det som finns av argumantatorisk substans, och i andra hand recensera själva debattstilen. Det är det som är min "mobbing". tigertindra å andra sidan vägrar debattera politik med mig och försöker istället på ett otroligt utstuderat och nedlåtande sätt trycka ned mig genom olika former av direkta och indirekta personangrepp. Återigen, jag tar inte åt mig, tvärtom, jag bara pekar på hur vi skiljer oss åt. Detta är inget som är svårt för någon att förstå, så uppenbart som det är.
Och tigertindra: du förklarade vad du menade med att jag inte var snygg och jag godtar den förklaringen. Det jag först och främst är ute efter när det gäller dig är att du ska bemöta det inlägg jag länkade till ovan, som handlar om politik och hur du misstolkar mina åsikter och argument. Jag känner inget som helst behov av att mobba dig såsom du mobbar mig, och därför öppnar jag alltid upp för att vi ska kunna ta en seriös debatt om mina åsikter. Du väljer själv hur du vill förhålla dig till mig, antingen genom att bemöta det jag skriver eller indirekt hoppa på mig som person.
Okej?
Okej.