precis. det är där det ligger.
fast, att jocke skulle retas förvånar mig inte så mycket efter diverse inlägg på detta forumet...
When you can live forever, what do you live for?
jag tror dom valde 91-08 för att depeche mode gav ut en best of 81-98, dvs 10 år före i tiden...som en så kallad blinkning.
fan va utdraget dom beter sej. dom har ju uttalat sej om "indiemänniskorna" på forumet som bedömer vad av deras skapelser som är kentigt och inte kentigt, undrar om detta är något slags onani i misantropi gentemot dessa arma stackare.
Alltså jag förstår inte vad den här masshysterin kommer ifrån? Vi får en liten trevlig nyhet om att kent ska släppa en box och helt plötsligt blir det masshysteri och folk börjar babbla om att "det här är det sista dom gör!". VARJE GÅNG är det så här. Skärp er och glädj er för boxen istället.
Det låter nästan mer som att du försöker intala dig själv något betryggande,
snarare än att ställa en indirekt frågan till den / de som drog igång dessa rykten.
Rykten som f.ö. ALLTID ALLTID kommer igång så fort det vankas något nytt.
Iaf de senaste åren. Så fort kent släpper en nyhet, så är det domedagsprofetior.
Den som lever får se. Både om boxen och senare även framtiden.
Först och främst är det väl ändå boxen det borde läggas fokus på nu.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Visst var det mycket snack innan TTS också (bland annat) men detta känns ju lite annorlunda. Menar detta är större än bara en skiva.. tycker jag
When you can live forever, what do you live for?
Fan vad ni skriver mycket ungdomar.
Jag tror inte att Kent kommer att ha med orginalskivorna i en box. De är för smakfulla för sånt. I så fall skulle man vara uppe i (vad är det nu?) åtta (?) skivor redan där.
Hur många skivor måste finnas med för att det ska få kallas box? Tre + en dvd är minimum. Annars borde det kallas någonting annat.
Min gissning är att en cd kommer att koncentrera sig på de fem första åren. Demos och outgivet. Förhoppningsvis slipper vi ta del av alltför mycket tonårsskit. Lite kan vara kul och intressant. Men första skivan känns hopplöst tråkig numera och jag kan tänka mig hur de lät innan dess. (För att undvika missförstånd: Jag älskar första skivan, förutom tre låtar, men lyssnar bara på den av nostalgiska skäl.)
En andra cd kommer att fyllas med outgivna låtar från åren som känns mest intressanta (96-08).
Tredje cd:n kanske blir den där b-sidor vol. 2.
Sen hoppas jag att Kent står på sig när det kommer till livematerial. Kent live är något jag undviker numera. När deras skivor började bli riktigt bra slutade de vara bra live.
Jag har inte läst att någon vill ha med en dvd med alla deras videor. Tycker jag är märkligt. Många av dessa är ju väldigt snygga.
Jag undrar varför boxen släpps just nu. Om man väntar till 2009 är det femton år sedan debuten, men då missar man julhandeln. Om man väntar till nästa höst kanske det har kommit en ny skiva och man måste göra reklam för den i stället. Tyvärr får jag nog ställa mig i ledet som säger att det är slut med Kent. Kanske därför de spelade så många gamla låtar i somras; för att ni som inte tröttnat på live-Kent skulle få höra dem en sista (eller första?) gång.
kom inte och säg det till mig tack. jag har varit glad hela tiden tills en massa kommer och frågar mig "jonna vad är det som händer? ska kent lägga av? jonna säg!??!?!?!?" och jag frågar alla människor jag känner som kan ha någon som helst koll och alla ba "jo jag känner en som säger det och dom säger det"
trodde också det här bara var en vanlig grej, tyckte det var roligt när alla påstod att pistolen skulle betyda att dom skulle lägga av
fast det är mycket värre än vad jag någonsin har varit med om någon av dom andra gångerna, klart man undrar
i alla fall om man inte är superbundis med kents bästa polare och kan sitta och det trevligt hemma framför sin datorn och skratta åt alla som inte vet bättre
Liveskivan har du nog inte så mycket val med, skulle jag gissa på..
om du ska köpa boxen vill säga.
Nej, det enda jag hört talas om innan infon släpptes här idag, var just boxen med innehåll.
Att jag verkar lugn angående framtiden för kent är väl mest att jag redan har försonats med tanken om att allting tar slut. Även sagan Kent. Om det är 2008, 2018 eller när... det tar jag då det kommer. Jag lär finna det tråkigt när den dagen är här, tacka bandet i en tråd och gå vidare med andra band och artister. Nu har jag älskat kent i snart 14 år, hur länge det håller är upp till kent. Inte till mig. Men det är inte jordens undergång den dag de lägger ner. Varken för dem eller för mig eller någon annan.
Därav mitt lugn, kanske. 14 år med kent. 14 år av insikt att den dagen kommer när den kommer.
Tack och god natt, så kommer all officiell info om boxen när den nu kommer.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
http://foto.stilren.se - portfolio
ELLER HUR!?
Så fort det dyker upp något nytt så är det någon som alltid kommer fram till "kent ska lägga av" och hysteri bryter ut..
Man kan nästan tro att de som gör så letar efter det?
JAG tänker inte tro att kent tänker lägga av förrän jag har läst det i ett pressmeddelande/från jocke eller någon av de andra.
VARFÖR OROA SIG I ONÖDAN!?
OM det skulle vara tragiskt nog att de inte vill hålla på längre, så kommer vi få veta det förr eller senare.
Inte förrän då behöver man ju deppa ihop?
Hjältar och Hjältinnor stannar kvar 050521 071116 080207 080216 080228 080321 080628 080712 080801 100225 100310 120727 130824 140615
Fast faktum återstår att nån gång kommer kent inte finnas längre och även om vi inte vet när så kommer den dagen bara närmare även om det inte är nu. Därför är det inte konstigt att folk blir oroliga, racka inte ner på folk för det. Men jo, rätt trött på folk som känner folk som har sagt och folk som har "ledtrådar".
inget.