Sidan 45 av 51 FörstaFörsta ... 3536373839404142434445464748495051 SistaSista
Resultat 661 till 675 av 751

Ämne: Startsidan?

  1. #661
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Jag undrar varför boxen släpps just nu. Om man väntar till 2009 är det femton år sedan debuten, men då missar man julhandeln. Om man väntar till nästa höst kanske det har kommit en ny skiva och man måste göra reklam för den i stället. Tyvärr får jag nog ställa mig i ledet som säger att det är slut med Kent. Kanske därför de spelade så många gamla låtar i somras; för att ni som inte tröttnat på live-Kent skulle få höra dem en sista (eller första?) gång.
    Inte för att vara den som är den, men först i mars 2010 (om 1,5 år) har det gått 15 år sedan debuten.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  2. #662

    Standard

    Visst fan. Förlåt. Det är bara för att det var på Hultsfred 1994 som alla hippa över 18 gick runt med Kent-tröjor. Blandar ihop det.

  3. #663
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Om det är nånting jag har lärt mig under mitt långa liv är det att folk snackar skit. Om nån säger att han känner nån som säger att [...] så är det antagligen lögn eller ren fantasi.
    Exakt! Masshysteri och ryktesspridning helt enkelt.

  4. #664
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Fast faktum återstår att nån gång kommer kent inte finnas längre och även om vi inte vet när så kommer den dagen bara närmare även om det inte är nu. Därför är det inte konstigt att folk blir oroliga, racka inte ner på folk för det. Men jo, rätt trött på folk som känner folk som har sagt och folk som har "ledtrådar".
    Det handlar inte om att racka ned på folk utan mer få folk att sansa sig lite och inte jaga upp sig i onödan för att det alltid sitter ett gäng olyckskorpar här inne och kraxar så fort det händer något nytt.

  5. #665
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Fan vad ni skriver mycket ungdomar.

    Jag tror inte att Kent kommer att ha med orginalskivorna i en box. De är för smakfulla för sånt. I så fall skulle man vara uppe i (vad är det nu?) åtta (?) skivor redan där.

    Hur många skivor måste finnas med för att det ska få kallas box? Tre + en dvd är minimum. Annars borde det kallas någonting annat.

    Min gissning är att en cd kommer att koncentrera sig på de fem första åren. Demos och outgivet. Förhoppningsvis slipper vi ta del av alltför mycket tonårsskit. Lite kan vara kul och intressant. Men första skivan känns hopplöst tråkig numera och jag kan tänka mig hur de lät innan dess. (För att undvika missförstånd: Jag älskar första skivan, förutom tre låtar, men lyssnar bara på den av nostalgiska skäl.)

    En andra cd kommer att fyllas med outgivna låtar från åren som känns mest intressanta (96-08).

    Tredje cd:n kanske blir den där b-sidor vol. 2.

    Sen hoppas jag att Kent står på sig när det kommer till livematerial. Kent live är något jag undviker numera. När deras skivor började bli riktigt bra slutade de vara bra live.

    Jag har inte läst att någon vill ha med en dvd med alla deras videor. Tycker jag är märkligt. Många av dessa är ju väldigt snygga.

    Jag undrar varför boxen släpps just nu. Om man väntar till 2009 är det femton år sedan debuten, men då missar man julhandeln. Om man väntar till nästa höst kanske det har kommit en ny skiva och man måste göra reklam för den i stället. Tyvärr får jag nog ställa mig i ledet som säger att det är slut med Kent. Kanske därför de spelade så många gamla låtar i somras; för att ni som inte tröttnat på live-Kent skulle få höra dem en sista (eller första?) gång.
    1. Fan vad DU skriver mycket "Gubbjävel".
    2. Du har ingen koll på vad du pratar om.
    3. DVD med videos har efterfrågats många gånger här i forumet. Det är uppenbart att du inte läser här regelbundet.
    4. Om du nu tycker kent är slut undrar man ju va du gör här inne.

  6. #666

    Standard

    1. Fan vad DU skriver mycket "Gubbjävel".
    2. Du har ingen koll på vad du pratar om.
    3. DVD med videos har efterfrågats många gånger här i forumet. Det är uppenbart att du inte läser här regelbundet.
    4. Om du nu tycker kent är slut undrar man ju va du gör här inne.
    Du missförstod. Jag var troligen otydlig.
    1. Var inte menat som någonting elakt. Har suttit och plöjt igenom den här tråden under kvällen. Den var ny för mig. Jag skrev mycket eftersom jag hade några tankar som jag ville dela med mig av. Ville inte reta någon.
    2. Exakt vilket är det du menar? Förutom några stycken som verkar ha källor på insidan är det väl inte någon som har koll här. Eller?
    3. Jag menade i den här tråden. Det stämmer att jag inte läser här regelbundet. Loggar in och snabbkollar när jag känner mig sugen.
    4. Med "slut" menade jag inte att deras skivor blivit dåliga utan att jag tror att de kommer att lägga av. Jag har förstått att det är något forumet brukar spekulera i, men jag som inte läser här så ofta har inte fått den känslan utifrån tidigare. Eller jo. När titeln Du & jag döden blev offentlig funderade jag nog lite kring det.

    (Det där med femton år bad jag om ursäkt för tidigare men jag kan göra det igen. Förlåt. Jag blandade ihop årtalen.)

  7. #667
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Du missförstod. Jag var troligen otydlig.
    1. Var inte menat som någonting elakt. Har suttit och plöjt igenom den här tråden under kvällen. Den var ny för mig. Jag skrev mycket eftersom jag hade några tankar som jag ville dela med mig av. Ville inte reta någon.
    2. Exakt vilket är det du menar? Förutom några stycken som verkar ha källor på insidan är det väl inte någon som har koll här. Eller?
    3. Jag menade i den här tråden. Det stämmer att jag inte läser här regelbundet. Loggar in och snabbkollar när jag känner mig sugen.
    4. Med "slut" menade jag inte att deras skivor blivit dåliga utan att jag tror att de kommer att lägga av. Jag har förstått att det är något forumet brukar spekulera i, men jag som inte läser här så ofta har inte fått den känslan utifrån tidigare. Eller jo. När titeln Du & jag döden blev offentlig funderade jag nog lite kring det.

    (Det där med femton år bad jag om ursäkt för tidigare men jag kan göra det igen. Förlåt. Jag blandade ihop årtalen.)
    Du får naturligtvis skriva vad du vill (jag kanske läste in en arrogans i ditt inlägg som inte fanns där?). Jag blir bara trött på alla grundlösa rykten och folk som tror sig veta att "det är slut med kent" och att "det här är det sista dom gör" när de i själva verket inte har någon koll alls. I övrigt påpekade jag bara bristen på korrekta fakta i ditt inlägg.

  8. #668

    Standard

    I övrigt påpekade jag bara bristen på korrekta fakta i ditt inlägg.
    Är det något som inte stämmer? Tyckte mest att jag rapade upp åsikter, gissningar och förhoppningar.

  9. #669
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Är det något som inte stämmer? Tyckte mest att jag rapade upp åsikter, gissningar och förhoppningar.
    Jag fetmarkerade det jag reagerade på och som var uppenbart fel.

  10. #670
    Medlem Hansens avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    227

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Från och med Verkligen stod Bert Karlsson för musiken. Förutom V&A.
    Den gjorde Runar.
    Är det Runar Sögaard vi talar om nu?
    Tänk om Jag har fel
    Jag kan ha fel...

  11. #671
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Det är lite roligt faktiskt att man skriver hur mycket som helst om boxen och kommande innehåll, som alltså presenteras som ren fakta och stöds av det både Kalle kaffe med socker och Domarn skriver, men allt som fokuseras på är min spekulation om att bandet ska lägga ner. Känns som jag kommer få ta mycket skit för det...

    Men, som sagt: vad trevligt det ska bli med en fet samlingsbox

  12. #672
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Jag börjar kvart över åtta idag så jag får bli lite efter igen...

  13. #673
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Bra att forumet funkar igen iaf, när jag gick och la mig igår var det paj...

    Ingen ny info dessvärre, hoppas på det snart

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  14. #674
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    WOHOO!!!!!!!!!

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

  15. #675
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    nice .
    Senast redigerat av popdrog den 2008-09-23 klockan 07:01.
    When you can live forever, what do you live for?

Sidan 45 av 51 FörstaFörsta ... 3536373839404142434445464748495051 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •