Enligt? Tänk om jag anser det vara likhet att alla har samma hårfärg, vad säger du då?
Problemet här är att "vänster" inte innebär att man tror att alla är "villiga att hjälpa till" utan raka motsatsen. Vänsterpolitik innebär att jag som individ används som redskap för andras vinning. Jag exploateras pga att jag kan skapa värde, och det värdet tillfaller den som inte arbetar istället för mig. Den som tror på människans förmåga att dela med sig utan tvång kan lika väl bli liberal.
Aha, så med principer menar du i princip oförstånd och okunskap? Då är jag med.Exempel:
Jag är 12 och är lite hobbykommunist. En av mina principer är att alla egendomar ska fördelas lika då det är trevligt så och alla är lika goda bla bla bla.
När jag blir lite äldre så märker jag att en del inte anstränger sig lika mycket då de kan få del av samhällets rikedomar gratis. Motvilligt tvingas jag inse att min gamla princip inte stämmer, och luckrar upp den lite. Egendomarna borde till en viss grad fördelas jämnt, men alla som kan bör arbeta för att förtjäna den.
Visst, allting kan definieras som en princip hur korkat det än är.Eller ett enklare exempel:
Du säger till din mamma att du aldrig kommer dricka alkohol, när du är åtta, för det är farligt. När du blir 16 och inser att det kan vara lite trevligt så släpper du på den principen. Bla bla bla bla...
Capish?

Svara med citat