Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 91

Ämne: Prylfixering?

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Skor!!! Och skivor, jag köper faktiskt fler än jag har praktisk möjlighet att lyssna på...Och kläder, ffa jeans och underkläder...Märken bryr jag mig däremot inte om vare sig det gäller kläder, skor eller elektronik. De skall se ut och kännas på ett sätt som tilltalar mig, och det är sällan speciellt dyra saker då, och elektroniken skall fungera och inte vara onödigt komplicerad...
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Köper knappast några skivor längre. Har 250-260 och lyssnar bara på 10% av dem. Köper enstaka downloads då och då om jag verkligen gillar en låt.

Staffan747
    Guest

Standard

CD-skivor är förfärliga, vinyler är bäst. Man lyssnar ju ändå bara på mp3r så.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Köp en iPhone, inget annat är bra.
    Beror helt på vad man vill ha mobilen till. iPhone är en telefon du kan ta rakt ur kartongen och börja använda med en gång. Den är logisk och lättanvänd. MEN! Den saknar T.ex saker som jag hade på min gamla k608i från 05 som jag gärna skulle vilja ha sett i en 4 år yngre telefon. Därmed är det inte sagt att det är en dålig telefon. Jag älskar den. Precis lika mycket som min första iPod pga hur lättanvända de är
    Några av sakerna kommer att ändras på vid 3.0 releasen, men det är saker som kunde ha gjorts innan den släpptes.

Själv är jag en extrem prylbög. All teknik gör mig alldeles våt. En värdelös sak som Sony Rolly ger mig habegär trots att den är helt värdelös. Nästan mer värdelös än den första Furbyn (som jag också har kvar sedan min barndom). Men min största lass är väl att jag vill samla ihop alla spelkonsoler från 1984 och framåt...
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Staffan747
    Guest

Standard

Hurfan har en dådär gammal iPod 37 Gb utrymme

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Hurfan har en dådär gammal iPod 37 Gb utrymme
    Det fanns en med 40gb och dem kom runt 2003 till Sverige om jag minns rätt. Min hade 15gb.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Beror helt på vad man vill ha mobilen till. iPhone är en telefon du kan ta rakt ur kartongen och börja använda med en gång. Den är logisk och lättanvänd. MEN! Den saknar T.ex saker som jag hade på min gamla k608i från 05 som jag gärna skulle vilja ha sett i en 4 år yngre telefon. Därmed är det inte sagt att det är en dålig telefon. Jag älskar den. Precis lika mycket som min första iPod pga hur lättanvända de är
    Några av sakerna kommer att ändras på vid 3.0 releasen, men det är saker som kunde ha gjorts innan den släpptes.

Själv är jag en extrem prylbög. All teknik gör mig alldeles våt. En värdelös sak som Sony Rolly ger mig habegär trots att den är helt värdelös. Nästan mer värdelös än den första Furbyn (som jag också har kvar sedan min barndom). Men min största lass är väl att jag vill samla ihop alla spelkonsoler från 1984 och framåt...
    Ahh, det där var också min första iPod! Synd att den är död numera...

Kan hålla med om att sakerna borde funnits där vid start, men jag klandrar inte Apple för att allt inte var på plats. De var ju helt nya på marknaden, och alla behöver ju såklart en startsträcka innan man får till det mesta på ett bra sätt. : )

Personligen tycker jag, påtal om annat, att det är intressant att Apple totalt har ändrat marknaden efter sina egna villkor ännu en gång. Tror ni att det bara beror på att iPoden är störst, eller bygger det på att iPhone faktiskt är så ovanligt bra och sätter en ny standard?

Staffan747
    Guest

Standard

Det roliga är att iPhonen får en massa skit för att den just är en iPhone. Inte så att jag gnäller på min kompisars Nokiatelefoner för att de inte ens har musikaffär.

Adam K.
    Guest

Standard

Det bygger ju såklart på att det just är en telefon från Apple.

Undrar hur det hade varit om iPhone inte hade släppts från just Apple? Hade den aldrig blivit lika populär kanske? Hade folk fortfarande sett de bra saker den har, även om det inte hade varit ett äpple på baksidan?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Det roliga är att iPhonen får en massa skit för att den just är en iPhone. Inte så att jag gnäller på min kompisars Nokiatelefoner för att de inte ens har musikaffär.
    Beror ju också på vad man ska ha telefonen till. Jag använder den mest till att ringa, skicka sms och kolla företagets e-post när jag inte är hemma.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Beror ju också på vad man ska ha telefonen till. Jag använder den mest till att ringa, skicka sms och kolla företagets e-post när jag inte är hemma.
    När det gäller internet är ju iPhonen ett av de bästa alternativen.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

När det gäller internet är ju iPhonen ett av de bästa alternativen.
    En fördel är att man kan ha skype i en iPhone. Tänkte skaffa skype in istf fast telefoni om några månader.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg

du å min sambo skulle nog ha kul ihop

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Det jag också älskar med iPhone är möjligheten till att på ett så enkelt sätt köpa ny musik via iTunes direkt från mobilen. Och så kan man lyssna direkt efter att ha laddat hem albumet/låten.
    Mobil, dator och TV är viktiga prylar för mig. Orka leva utan dem?

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    En fördel är att man kan ha skype i en iPhone. Tänkte skaffa skype in istf fast telefoni om några månader.
    Känns ju lite onödigt att ha fast telefoni.
    Alla har ju mobiltelefon med abonnemang nu för tiden.
    Skype är typ som ventrilo va?
    Måste läsa på lite.

Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •