Läs vad jag skriver eller gtfo.
Om man nu vill arbeta med bildredigering, och gör det på Mac, så är det väl inte speciellt svårt att gå från PC till Mac om man lärt sig t.ex. Photoshop på den andra plattformen. Vilket bara är en fördel, man kan programmet och kan lätt anpassa sig till en ny plattform för att effektivt börja jobba. Ingen kritik i det.
Sen påstod jag inte att du skrev att alla bör ha PC, tvärtom?
Återigen: topicen var att diskutera prylfixering och då professionella redigerare jobbar och inte har behov av denna fixering är det en väldigt dum målgrupp att ens diskutera här. Därför bör vi revidera den till majoriteten som typ studerar eller är vanlig hemanvändare. Och där finner nog många att PC-maskiner visst täcker deras behov för en billigare peng. Vilket räcker för dem. Sen finns det andra som skriker efter Mac oavsett behov av den, mest för att de är snygga och nästan mode. Och därmed har Apple lyckats med mer än att täcka företagens behov, det med smart marknadsföring. Snälla, sluta ignorera det faktumet.
Jag skriker inte maniskt, jag sitter faktiskt här relativt lungt och skriver om min egen syn på varför iMacs är bättre lämpade för vissa uppgifter än andra och därmed används eftersom jag personligen är rätt säker på att det inte är marknadsföring utan av rent praktiska orsaker jag sitter och skriver t ex detta till dej på just en mac. Det är helt enkelt en bättre dator för saker jag sysslar med. Har haft Windows i flera år och kan lungt säga att Mac OS X helt enkelt är bättre.
Jag startade förstås inte den här tråden för att diskutera Mac vs PC, eller varför man har valt köp av en viss dator. Faktum är att jag har startat en annan tråd om detta, skriv i den istället för att gå OT här. Tack.
Edit: för er som vill sträcka på halsen för erat val av dator så kan ni göra det i den här tråden. Det här är en helt annan diskussion!
Senast redigerat av Sundance_kid den 2009-04-12 klockan 20:20.
Jasså, nu är jag plötsligt OT också. Så vilken är den andra tråden? Skulle nämligen villa veta vad du har emot Apple förutom priset?
Den andra tråden är den jag länkar till i mitt inlägg över ditt jag citerar nu.
Och jag har inte sagt att jag har något emot Apple, för som jag skrev tidigare här så tänkte jag köpa en så fort jag får råd. Och jag ville diskutera huruvida jag/vi är pryltokiga eller inte, vilket gör dig OT för det är knappast det du diskuterar nu. Så vill du tramsa om det där nu ta det i min andra tråd här tar vi prylfixeringen...
S_K, kan du kasta in dina kunskaper i ämnet som du säger dig ha, innan du tar till den där tonen? Nu beter du dig bara som en idiot.
Själv tycker jag att en till anledning är att macdatorerna är sjuuukt mycket mer användarvänliga, och inte så himla mycket dyrare med tanke på alla reparationskostnader som följer i och med köp av en PC. De är att föredra om man ser till hur enorma mängder tid som går åt till att få PC:n att först och främst fungera (nu talar jag av erfarenhet).
För att gå ONNN TOPPICCC (blöblablöö) tycker jag att det är roligare att behålla pengarna och se hur rik man kan bli istället för att frossa i en massa saker och ting.
lägg ner skitsnacket nu
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Enda anledningen att ha pengar på hög är att det är bra att ha utifall något oväntat händer och man kanske måste ha lite extra lakan i skåpet (so to speak).
Annars håller jag nästan med Staffan747 här![]()
Kollade priserna på iPhone. Tror inte det va.