Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 91

Ämne: Prylfixering?

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard Prylfixering?

Såg i en annan tråd att det började diskuteras kring prylfixering och eftersom det blev lite OT startar jag en ny tråd så man kan diskutera det hela här istället.

Det verkade handla rätt mycket om Apple och deras produkter, och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med min iPhone och kommer skaffa en iMac så fort jag har råd med det. Varför? För att jag anser deras produkter vara väldigt estetiskt tilltalande, enkla att använda och väldigt säkra (mot virus och dylika hot). Sådant som är viktigt för mig. Däremot har jag inget behov av att kunna gå runt och säga till andra att jag har dessa prylar, behöver liksom inte köpa saker för att göra mig själv till en skyltdocka. Just därför anser jag mig inte vara prylfixerad, jag köper de produkter jag anser mig behöva (och som jag anser bäst utav utbudet av den varan) och sedan är det bra så. Behöver inte visa upp allt, däremot är jag inte rädd att låta andra fingra lite om de är nyfikna. Ser inget ont i det. Mig personligen hoppas jag folk ser en fin/snäll kille och inte massa prylar, då blir jag ledsen i ögat.

Men vad tycker ni om detta?

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

jag har velat ha en iphone väldigt länge men vill inte köpa den för de dyra pengarna som de kostat bara för själva mobilen och sedan ska man behöva dras med ett idiot-telia abbonemang i 2 år. nej tack. vill köpa loss den för max 4000 å sen ha mitt abbonemang

och jag älskar min bang olufsen telefon. köpte den samma år den kom ut och den fungerar fortfarande felfritt. de enda jag bytt är batteri samt skal. först svart sen rött och nu vitt.

allt med bang olufsen är sjukt snygg och även om de pengamässigt inte motsvarar hifi-klubbens grejer till samma pris med knappt 1/10 del i ljud-kvalite så köper jag hellre de pga designen..any day

Staffan747
    Guest

Standard

Jag är lite av en prylbög måste jag erkänna. Ju mer prylar från Apple jag har omkring mej, destu bättre mår jag, och klockor.. Aaahh.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jag är lite av en prylbög måste jag erkänna.
    Det visste vi redan
    Jag har något emot sättet Apple marknadsför sina prylar så jag har varken iPod eller iPhone. Hade iTunes ett tag men blev bara skitirriterad av det.

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

På ett sätt är jag nog lite prylflata (?). Dock är jag inte så bra på att skaffa det nyaste grejerna utan gillar lite mer old school. Har en gammal förstärkare av märket AKAI och en beige Cobra-telefon (som tyvärr inte funkar pga min telefonleveratör) och favoritplagget är nog min mammas 30 år gamla Fjällrävenjacka.

Dock så har jag en iPod Video och en Cyber-shot SE-mobil, men inte av de senaste modellerna.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Jag har något emot sättet Apple marknadsför sina prylar..
    Utveckla gärna.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Min mobiltelefon är nästan två år gammal men jag hoppas den kommer att fungera ett bra tag till. Har ingen aning vilken telefon jag skulle vilja ha.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Utveckla gärna.
    Shove it down peoples throats.

Staffan747
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Har ingen aning vilken telefon jag skulle vilja ha.
    Köp en iPhone, inget annat är bra.

Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007

Standard

innerst inne är alla prylfixerade
    Jag älskar att ha saker <3 hade jag haft mer pengar så hade jag haft mer grejer, helt klart
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Skivor förresten, jag älskar att köpa skivor. Och jag har inte ens en cd-spelare. Jag rippar dom i datorn och sen får dom stå i cd-stället som prydnad. <3
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Staffan747
    Guest

Standard

Jag köper en massa skor när jag tänker efter. Kläder överlag är kul liksom.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Köp en iPhone, inget annat är bra.
    Det kommer att bli en Smartphone men som sagt hoppas jag att min SE Z610i kommer att fungera att bra tag till. Är väldigt nöjd med den

Staffan747
    Guest

Standard

Grejen med iPhone är att man inte vill (kan) ha någon annan telefon efter att man använt en en lite längre tid.

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

ÅH denna tråd har äntligen skapats.. satt precis o ville starta exakt en sådanhär tråd.. men eftersom mina trådar alltid blir låsta så kände jag att det inte var någon idé..

köpte min en touch i torsdags.. och den är ju helt makalös. skulle det bara finns kamera och 3g så skulle den vart.. ja.
    meningslösa, menigslöösa

Sidan 1 av 7 1234567 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •