blir nästan sur.
har inget som jag obsessar över, eller köper extra mycket av.
blir nästan sur.
har inget som jag obsessar över, eller köper extra mycket av.
Signatur.
Nej, prylar är skönast att slippa införskaffa.
De kan gå sönder och då blir jag trött.
Jag vill bara vara och skapa.
Lustigt förresten att tjejer generellt sett har kläder som grej, medan killar har teknikprylar. Måste säga någonting ...
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Att man lätt placeras in i olika fack under sin uppväxt?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=sNhpBlINkUo
Oh, a stylus right!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Jag tror absolut Apple har lyckats bygga upp en företagsmyt som vi konsumenter finner attraktiv idag. De tar fram tekniskt undermåliga produkter, för sin prisklass, och säljer dem dyrare än konkurrenterna. Men de har sin säregna stil att falla tillbaka på, vilket inger självsäkerhet och status. Sådant tror jag många dras till. För om iPhone hade varit en produkt från Nokia och Apple släppt en helt annan mobil tror jag många hade föredragit Apples dito i alla fall...
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Jag är bokbög, älskar att köpa böcker.
Läser du dem alla eller är det för att du bara gillar att ha många böcker?
Om man jämför Mac (valfri modell) och en PC i samma prisklass så är oftast PCn mångt mycket bättre rent tekniskt, vilket gör att vanliga konsumenter finner det bäst att köpa en PC... då majoriteten vill ha en prisvärd produkt relativt billigt. Detta står Mac inte för. Men tack vare att de har gått sin egna väg och stått på sig har de visst lyckats bygga upp en företagskultur som tagit dem dit de är idag. De har även lyckats skapa en stabilare plattform som hotas mindre av virus och som körs säkrare rent tekniskt också, vilket lockar till sig de professionella hantverkarna. Men Mac hade inte fått samma stöd från andra utvecklare som t.ex. Adobe om de inte haft sin företagskultur så visst har de nog tjänat mycket på det. Det är även denna myt som sträcker sig långt längre utanför företagskretsarna som ganska många "vanliga konsumenter" också attraheras utav deras produkter trots att de så tydligt är mer för de som redigerar bild och film.
Jag har faktiskt läst en hel del både om Apples och Microsoft historia, så snälla var bara tyst om att jag inte har koll. Tack.
Apple är bland de bästa att marknadsföra sina produkter och hela sitt företag som mer än ett företag, vilket har med företagskultur att göra, vilket inte Staffan747 verkar förstå. Han har nog inte sett ett Apple-keynote någon gång. Det är mer än en visning, liksom...
Nä, det här går att applicera på hela deras produktsortiment.
Allt från datorer, mobiler och mp3-spelare och tillbehör till alla dessa varor har någonting speciellt över sig. Apple vet vad de sysslar med, helt enkelt. Och det handlar inte bara om att "Poff, så ville alla ha Apple helt plötsligt".