and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Förstår du inte skillnaden?
De flesta får lära sig att arbeta i en Windows-miljö. Klart som korvspad att man isåfall får lära sig att arbeta i Mac OS-miljö om man går en grafisk utbildning. Skolan kan ju knappast räkna med att alla redan är vana då Windows (tyvärr) dominerar i denna värld.
Det var den översta citatet jag först och främst riktade in mig på, verkade som han trodde jag var helt off när det gäller datorer och olika företag.
Sen missade jag när vi började diskutera en specefik målgrupp. Eftersom JAG startade tråden är jag rätt säker på att jag ville diskutera prylfixering hos alla - inte bara hos företagsfolk med en Mac på skrivbordet. Så snälla låt bli att tillrättavisa mig. Och om du använder din läskunnighet till att läsa inlägget du citerade så märker du att jag diskuterar både den tidigare användargruppen som hade den i professionellt syfte och de senare som köpt på sig i livstilssyfte. Eran simultankapacitet kanske inte räcker åt dem båda?![]()
Det är ju knappast svårt att anpassa sig till Mac-maskiner om man går från en PC, och sen finns de flesta program som sagt till PC också (som Adobes paket) så speciellt stort problem blir det inte om man får "lära sig PC i skolan istället för Mac"...
Sen är extrapengarna för många hemanvändare ganska mycket, och därför köper de en billigare PC som de ändå anser täcker deras behov. Men det märks hur prylfixerade ni är i alla fall, ni beskyddar dem med huggtänder som alla PC-användare är per automatik fel... men ändå förstår ni inte mitt resonemang. Det finner jag lite roligt, faktiskt.
Din dryghet verkar iallafall pressa sig ut utan större problem! Grattis!
Det enda jag personligen har sagt är att jag knappast tror att macen bara lever på företaget Apples marknadsföring. That's it. Spelar väl ingen större roll vad trådens syfte var från början, offtopic kan väl alla gå.
Jag försöker inte tillrättavisa dig, utan lägger bara fram det jag har att säga. Att du sen bygger dina inlägg med plumpa personattack är ju bara rent utsagt beklagligt.
Alltså Fredrik, vart vill du egentligen komma? Påstår du att jag är lurad av Apple att deras produkter är bättre än konkurenternas?
Nä, man ska inte gå OT och tjata om en speciell målgrupp.
Och om du har intelligens högre än en treåring kanske du också kan läsa vad jag skrivit, för jag påstår inte heller att Apples storhet idag BARA skulle bygga på deras smarta marknadsföring. Men jag väljer heller inte heller att förneka den för att enbart se till en enda målgrupp som ni verkar göra. Men visst, strunta i vad jag skriver och vad själva tråden handlar om. Ni kan ju tjata om era bildredigarare så blir ni säkert glada istället. Mycket bättre!
men sluta nu vara dumma mot varann, jag känner på mig att det här kommer att sluta illa![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag har ju dock aldrig påstått att vissa målgrupper inte påverkats av marknadsföringen. Eller? Jag höll ju snarare med dig.
Sen gick jag in på ett litet sidospår för att jag kände att du valde att strunta i det. Ber om ursäkt om jag nu hade missat det.
Vet dock inte om man ens ska be om ursäkt till en sådan människa som du verkar vara.Helt sjukt, faktiskt.
Lurad och lurad, men som du maniskt skriker om att Apples produkter är det ultimata för det och det ser man ju hur väl de har lyckats. Givetvis vill alla företag att kunderna ska vara dem så trogna, men Apple är ett av få som lyckats med detta... trots att de inte alls är vassast på alla avseenden.
Men företagskultur, den är stark både för folk på Mac och anhängarna utanför. Ingenting man kan förneka (om man har koll i alla fall).