Hälsa och kärlek!
Möjligheten att unna sig något man längtat efter.
En oväntad överraskning.![]()
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
vet inte vad lyx är för något
på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt
Lyx för mig är att vara nära de jag tycker om/älskar.
genomdimmorna.blogg.se
08: 31/7.10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.
lyx för mig är sånt som vanliga dödliga människor inte har råd med.
typ äta hummer två ggr i veckan med systemets limiterade upplagor av årgångsviner.
eller ännu bättre: rariteter inköpta på den årliga vindistriktsresan i frankrike.
en finns det ju det charmiga ordet "vardagslyx". vad är det?
Senast redigerat av olivia b den 2010-02-03 klockan 18:32.
Dagens första kopp kaffe..
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
Lyx är sånt som sätter guldkant på tillvaron för mig.
det kan vara en sån sak som sovmorgon, eller få sluta klockan två en dag man trodde man skulle jobba till sju...
Att vispa mjölk och göra en fin kaffe latte med kanelsocker på, och dricka den i solen ute på trappan.
Att laga riktig mat och dricka ett glas vin till...
Att ta en hembakt frukostfralla från frysen och värma den i mikron med smör som smälter...
Att köpa en onödigt dyr whisky ( även om det innebär att man lever på snabbmakaroner och havregrynsgröt ett tag)
Att dricka av den onödigt dyra whiskyn
Att få ett oväntat besök av nån man tycker om när man inte trodde att han skulle kunna komma ifrån.
Att vakna jämte honom...
Att krypa ned i rena lakan med nymålade tånaglar, släta ben och hår som är mjukt efter hårinpackning.
Hmm, det finns rätt mycket jag tycker är lyxigtJag skulle kunna rabbla ett bra tag till...
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Oändligt med dödsdroger från helvetet som är potenta.
"I was doing a lot of complaining about the ridiculous prices of CD. I called them out for being greedy fucking assholes. I didn't get a chance to check, has the price come down at all? Okay, well, you know what that means - STEAL IT. Steal away and give it to all your friends and keep on stealin'. Because one way or another these motherfuckers will get it through their head that they're ripping people off and that that's not right."
Lyx är att få ha en egen varm säng och mat för dagen, att kunna komma upp på morgonen och sköta sig själv utan hjälp av andra.
Att ha möjligheten..ynnesten..att på något sätt kunna ägna sig åt det man brinner för..
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin