..en vacker Mårbacka i fönstret...nybakad hallonpaj.
..en vacker Mårbacka i fönstret...nybakad hallonpaj.
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
? Mårbacka är en ljusrosa "gammaldags" pelargon va? MEN har du alltså börjat dagen med att göra en paj? Själv är jag nöjd att jag gått upp ur sängen så här pass tidigt på en ledig dag, fast det är lyx att läsa tidningen och äta frukost i sängen och veta att det får ta den tid det tar.
Vardagslyx är fan när man får bort pizzasalladsbiten mellan hörntänderna.
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
Vad sockrigt! själv ska jag äta nu det är lyxigt att bara behöva värma maten, sen ska jag sniffa litet vinterluft. (det låter helt omöjligt förresten först polkagrisar som väl är socker bara sen med maräng som mest också är socker ägg med men i alla fall, får man inte en sockerchock? men jag förstår att det är lyx för dig. Bra sushi är lyx för mig)
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
lyx för mig varierar.
för gemene man så handlar de väl mest om vardagslyx, att må bra, få tid för sig själv, kunna åka på semester osv.
lyx för rik man är något helt annat. det gick ett program på tv om den danska prinsessan. den serien. den handlade om lyx. creme de la creme vad de gäller leverne, attiraljer, konst, kläder, bilar, mat, utseende...allt allt allt från minsta gardintofs till fasadputs.
för mig är lyx att inte behöva räkna pengar, att inte ha några måsten, att unna sig saker.
typ
Att se en konsert med Kent är att betrakta som lyx.
Dyr underhållning, men ändå värt det.
Eller med Coldplay, U2 eller whatever bra band.
Det känns som om lyx ska kosta, att det är själva definitionen på lyx.
Annars vore riktigt bra sex (med ex?) lyx numero ett, men den är ju gratis.
Annars är jag inte så mycket för lyx.
Trams som människor behöver för att ha något att se framemot i brist på njutning av nuet.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Vakna bredvid personen man älskar.