Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 109

Ämne: Lyx...

Standard Lyx...

Vad är egentligen lyx?
    Är det stort eller smått..eller kanske en kombination..? Hur sätter ni guldkant på tillvaron..
    Här kommer en riktigt bra lyx..Att vara ute en riktigt råkall regnig (snöig) dag och komma hem helt genomfrusen,och få krypa ner i ett varmt bad med vatten ända upp till hakan.
    Toppa den...
    Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.

@erika.persson.prahlin

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

... eller att ha råd att tanka bilen full, eller att kunna unna sig den där svindyra fullformatskameran, eller att ha råd att införskaffa en bodstadsrätt, eller att kunna få ett fast jobb etc etc.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Att bli älskad.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Att sjunka ned i fåtöljen, titta på en bra film och ha fulladdat med godsaker att småäta av. Vardagslyx. Annars givetvis att kunna unna sig saker man inte egentligen behöver men gärna vill ha.

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Att kunna klara av vardagen utan att tänka på plånboken, samt att kunna gå på bättre lokal för att äta å dricka mycket å gott, utan att bry sig om vad notan handlar om.

En buffert på några gram näsa, ständigt liggandes hemma är inte heller kattskit.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Men lyx per definition är inte det att ha flashiga saker som de flesta i din omgivning inte har råd med? Urlöjligt alltså för lyxet då består i att må bra för att de flesta runt dig inte har råd med vad du har råd med.
    Idag när jag väntade på bussen så kollade jag i det bepansrade skyltfönster där de säljer klockor som är skitfula men kostar typ 27900:-, det är väl typisk tramslyx!
    Du har en fullständigt onödig klocka med funktioner som är helt onödiga och grejen du älskar den där klockan för är att den är exklusiv att de flesta aldrig skulle betala det. Sen får du vara nervös för att tappa bort den. Helt sjukt och de har ännu dyrare klockor.
    (Själv har jag en klocka som kostade 1000:- för typ 13 år för min dåvarande klocka gick sönder.. i.o.f.s valde jag en på utseendet jag med)

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Idag när jag väntade på bussen så kollade jag i det bepansrade skyltfönster där de säljer klockor som är skitfula men kostar typ 27900:-, det är väl typisk tramslyx!
    Du har en fullständigt onödig klocka med funktioner som är helt onödiga och grejen du älskar den där klockan för är att den är exklusiv att de flesta aldrig skulle betala det. Sen får du vara nervös för att tappa bort den. Helt sjukt och de har ännu dyrare klockor.
    (Själv har jag en klocka som kostade 1000:- för typ 13 år för min dåvarande klocka gick sönder.. i.o.f.s valde jag en på utseendet jag med)
    Jag håller inte med för fem öre.
    Jag är klocksamlare, och har inga som helst problem att hosta upp 45000 för en klocka, om det så skulle innebära att jag fick äta snabbmakaroner och ketchup en månad.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag håller inte med för fem öre.
    Jag är klocksamlare, och har inga som helst problem att hosta upp 45000 för en klocka, om det så skulle innebära att jag fick äta snabbmakaroner och ketchup en månad.
    Men o.k då! Fast det var egentligen mer ett exempel att lyx ofta är att man ska flasha för andra. Vad gäller klockor så är det bortslängd energi att försöka få mig imponerad för jag tycker de flesta dyra är så extremt fula, dessutom har jag smala handleder så jag skulle aldrig kunna ha en stor ful tung klocka. : )
    Men då är du en samlare det är väl en annan sjukdom ? : ) jag skojar alltså de flesta samlar på nå't jag samlar på Muminmuggar : )

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Men lyx per definition är inte det att ha flashiga saker som de flesta i din omgivning inte har råd med? Urlöjligt alltså för lyxet då består i att må bra för att de flesta runt dig inte har råd med vad du har råd med.
    Nu är det ju insidan och vilken typ av kristall den har som definierar priset på en klocka allra mest.
    Så vad är då lyx för dig?
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Nu är det ju insidan och vilken typ av kristall den har som definierar priset på en klocka allra mest.
    Så vad är då lyx för dig?
    Men som jag förstår ordet lyx så är det ju att ha mer än vad andra runt om dig har.
    Men vad jag värderar som vardagslyx så är det nå't slags inre lugn jag försöker hitta så ofta som möjligt och att ha tid till att tänka utan att tänka "jag måste fixa det och det hela tiden". Men som du märker så är det ingen som tycker det är lyx, lyx är flashiga saker för de flesta.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Som vanligt så snurrar jag till det för mig själv med när jag bara skriver utan att tänka först. Jomen lyx kan man ju mena sån't man unnar sig som är litet dyrt men det är ofta klimatsmart och allt det där. För jag tycker mycket om välgjorda saker och jag skulle lätt ha dyra möbler som ser enkla ut för de håller och är vackra och välgjorda i detaljerna.
    Jag skulle aldrig köpa porslin på Ikea för jag gillar att porslin och glas håller i glasyr färg o.s.v och inte känns som man stoppar en bromskloss i munnen när jag ska dricka kaffe : ). Många av mina förmödrar och förfäder har varit hantverkare/bönder och det är väl konstigt att det "duger" med vad som helst bara det är billigt och vid första anblicken ser snyggt ut. (och då måste man ju köpa nytt snart för de håller inte, men köper man välgjorda saker så håller de ).
    Men jag tycker ändå att största lyxen är att känna tillräckligt med inre lugn för att tänka och känna mig tillfreds, gärna en urgod middag före då : ) med nå't bra vin.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Att bli älskad.
    Men bara av någon man vill bli älskad av eller hur? Det ingår väl i Att bli älskad.

Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Som vanligt så snurrar jag till det för mig själv med när jag bara skriver utan att tänka först. Jomen lyx kan man ju mena sån't man unnar sig som är litet dyrt men det är ofta klimatsmart och allt det där. För jag tycker mycket om välgjorda saker och jag skulle lätt ha dyra möbler som ser enkla ut för de håller och är vackra och välgjorda i detaljerna.
    Jag skulle aldrig köpa porslin på Ikea för jag gillar att porslin och glas håller i glasyr färg o.s.v och inte känns som man stoppar en bromskloss i munnen när jag ska dricka kaffe : ). Många av mina förmödrar och förfäder har varit hantverkare/bönder och det är väl konstigt att det "duger" med vad som helst bara det är billigt och vid första anblicken ser snyggt ut. (och då måste man ju köpa nytt snart för de håller inte, men köper man välgjorda saker så håller de ).
    Men jag tycker ändå att största lyxen är att känna tillräckligt med inre lugn för att tänka och känna mig tillfreds, gärna en urgod middag före då : ) med nå't bra vin.
    Se där. Då är du ju inte så annorlunda mot oss andra.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Se där. Då är du ju inte så annorlunda mot oss andra.
    Förlåt men jag tyckte den dyra klockan i skyltfönstret var så in i helvete ful : ) så jag råkade kommentera mer hur någon kan betala för en så'n klumpig ful tingest.
    Jag köper också bara rätt dyra skor, och goretexjackor men så har jag grejerna otroligt länge, har macintoshdatorer och det är inte för att de är fula och kassa: ). Och jag skulle lätt ha en hifianläggning som låter bra. Listan kan göras rätt lång sen skulle jag gärna resa mycket också.

Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007

Standard

Men bara av någon man vill bli älskad av eller hur? Det ingår väl i Att bli älskad.
    Beror på. Just nu skulle jag bara tycka det var lyx att bli älskad även om jag inte älskar tillbaka. Kan tyckas själviskt, men just nu känner jag så.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar

http://hajpland.blogspot.com

Sidan 1 av 8 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •