Att vara ensam...när man vet att någon snart kommer tillbaka..
Att vara ensam...när man vet att någon snart kommer tillbaka..
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
DSC00250.jpg Den bästa lyxen...
Säg till om jag stör sa han när han steg in, så går jag med detsamma. Du inte bara stör, svarade jag, du rubbar hela min existens. Välkommen.
@erika.persson.prahlin
Det är lyx att ha porslinstoalett och dasspapper.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Lyx är att ha någon som smygtar en på låret på mattelektionerna då man hellre skulle dränka sig än räkna ett jävla tal till.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Lyx är att hinna kolla på favoritserien INNAN jobbet och dessutom hinna fixa te och tända ett ljus.
Lyx är att ha massa filmer att se när man har råkat bli magsjuk.
"Getting old is not for sissies."
Lyx är att har råd med en fin fyrarummare i centrala sthlm, ha råd att åka på både skid och solsemester varje vinter där man flyger och bor fint. Ha råd med de kläderna man vill, dricka de vinerna man vill, ha de gitarrerna man vill, äta på de restaurangerna man vill.
Annars kan lyx också bara vara att man mår bra och sina nära och kära också är friska och mår bra...![]()
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Det här är nog lyx: http://www.expressen.se/nyheter/kungen-soker-extra-anslag/
Att behöva 12 miljoner extra för "inflationsjusteringar" och för att skriva lite på Facebook, typ.
Låt dom komma nu
Lyx kanske kan vara känslan av att redan ha tillräckligt så att man kan avstå från saker och tacka nej istället....?
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Ett fotbad, nymålade tånaglar, nyrakade ben och rena lakan är lyxigt.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
...rena lakan som fått torka utomhus är så underbart att jag får rysningar, finns det överhuvudtaget något som doftar bättre...?
@erika.persson.prahlin
Lyx är att vara fri att cykla vart man vill, hamna på en väg i Rumänien och inse att man kan hedra en viss trådskapare när man kommer hem.
![]()
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Åh, gulle..tack!!
@erika.persson.prahlin
Lyx är att sitta nyduschad i myskläder och veta att man är ledig resten av veckan...
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Lyx är...att vid sidan av sitt "vanliga"jobb köra sitt eget race och göra det man verkligen älskar och brinner för..DSC00911.jpg
@erika.persson.prahlin