Jag har precis köpt blåbärsmazariner med Victoria och Daniels bild på som jag ska fira denna dag med![]()
Haha, vad tyst det blev. Det är blåbären jag vill åt, inte kungligheterna![]()
![]()
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Jag fattar inte grejen med nationalism, eller jo jag fattar att man kan föredra ett land i allmänhet framför ett annat. Men svärje är ju knappast det landet
beror lite på vad det är man är stolt över förstås och hur mycket man själv faktiskt varit med och skapat det man är stolt över.
egentligen är det konstigt att vara STOLT, mer normalt att vara... tacksam? för att någon annan byggt upp ett samhälle som man trivs med (om man nu gör det) och om man nu varit med och kämpat för kvinnors rättigheter säger vi borde man inte vara stolt SVENSK utan bara stolt över sig själv? haha. ah nä allt det här med stolt över sitt land känns bara ologiskt och jag gillar det inte!
Du behöver inte vara stolt men när du förknippar det med hederlighet lät det aningen skumt. Så tacksam är "ordet". Jag som var så stolt när djurgården vann SM-guld för några år sedan, så stolt när min lille pojk lärde sig gå men det var alltså en onaturlig känsla och jag skulle bara vara tacksam. Jag tycker det är naturligt att vara stolt över det samhälle man är sprungen från och jag anser själv att jag är delaktig i processen som inte är slut ännu. Men visst, om min generation klantar till det rejält kanske jag inte kommer att vara lika stolt.
7 år sen kent spelade på stadion.
Sjukt vad tiden går fort...
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
just det här med stolthet och idrott är ÄNNU konstigare. man gör absolut ingenting och blir jättestolt.