Axl Rose firade svenska nationaldagen på sitt eget lilla vis, dock några dagar för tidigt och i fel land.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7241305.ab
Axl Rose firade svenska nationaldagen på sitt eget lilla vis, dock några dagar för tidigt och i fel land.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article7241305.ab
Låt dom komma nu
personen jag citerar här nedanför
ja men vi är ju bara stolta för att vi är fostrade att vara stolta, det är knappast något som kommer till oss naturligt.
tycker du det är svårt att förstå skillnaden mellan att vara stolt över ett barn man själv fostrat till en bra man och att vara stolt över ett barn man adopterade bort vid ett års ålder och som sedan blev en blev en bra man?
för det är ju den skillnaden det handlar om egentligen.
om man är stolt går man ju runt och tycker man är bra på något sätt, eller hur?
man är nöjd med sig själv över något man lyckats åstakomma. om man inte ens gjort något, varför ska man då gå runt och känna att man gjort något bra/är extra bra/whatever? fattar faktiskt inte.
Jag respekterar din åsikt, anser annorlunda men tycker det är en ganska intressant fråga. Stolthet hör inte bara ihop med vad man själv presterar vilket jag försökt visa på och därför är många stolt över sin släkt, klan, by, lag, stad, land osv.
Jag tycker du har en ganska snäv definition av stolthet. Jag är stolt då jag även känner samhörighet med någon som jag anser gör något bra som mitt barn, mitt favoritlag, en släkting, en landsman osv.
Senast redigerat av Tralfamadore den 2010-06-06 klockan 21:28.
Uhm, Jånna.. jag tror du är ute på djupt vatten. Varför skulle man inte kunna vara stolt över sina gener t.ex.?
jag har inte sagt att man inte KAN vara det, jag blir också stolt över såna saker ibland.
jag tycker bara inte känslan hör ihop med vad som ligger till grund för känslan egentligen.
ja barn är kanske ett dåligt exempel då. lättare när det handlar om länder och lag antar jag
Jag fattar inte gengrejen, kan man inte vara stolt över en adopterad unge?
Herregud, jag brukar vara så stolt över mina vänner ibland att jag tror jag skall spricka. Får jag inte vara det?
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod