Sidan 1 av 12 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 175

Ämne: Sveriges nasjonaldag, 6. juni

Talking Sveriges nasjonaldag, 6. juni

Gratulerer så mye med dagen, broderfolk!

Siden Sverige tydeligvis ikke helt har forstått dette med nasjonaldag, skal jeg forsøke å beskrive hva dere bør/skal gjøre.

-Svenske flagg er jo nødvendig. Jeg har faktisk sett et i dag, og det er jeg fornøyd med.
    -Offentlig fridag. Selvsagt skal man ha fri på nasjonaldagen, slik at man kan springe rundt i gatene og rope "hurra!" til alle kjente og ukjente. Fridag har dere, men jeg har ikke sett så mange løsslupne svensker i dag.
    -Barnetog. På med nasjonaldraktene, fram med hornorkesteret! Her skal det masjeres, synges og viftes med flagg!
    -Nasjonalsangen skal synges. Mange ganger. Gjerne andre nasjonalromantiske sanger også. Mer moderne musikk (feks kent) på svensk er også en fordel.
    -Glass. Det er obligatorisk med glass, tårta, festmat og alt som er godt på en nasjonaldag. Om dere ikke alt har spist glass i dag, foreslår jeg at dere tar dere en nå. Jeg skal bort til en kompis og gi ham en glass seinere i kveld. Absolutt nødvendig.
    -Det er ikke helt feil med festligheter seinere på kvelden, når de under 12 har funnet senga.

Igjen, gratulerer med dagen!

Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

He he, det passar så bra att en stolt norska instruerar oss svensker hur vi ska fira. <- stor sol
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Tack så mycket Sorrow
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ja, det behövs nog lite instruktioner från Norge för att vi ska få fart på vårt nationaldagsfirande...

Nationaldagen blev helgdag för några år sedan, men det verkar inte som att vi firar särskilt mycket mer för det. Grejen är ju också att midsommarafton är vår inofficiella nationaldag.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

vi är kanske inte så nationalistiska av oss i sverige helt enkelt! och det känns bra.

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Jag lovar att jag skall äta glass, och sjunga lite kent idag. Ledig är jag också, så det kan nog bli en cider eller ett glas vin också!!! (har ju semester -måste jag ha för tjänstebilen är kvar på verkstan- nästa vecka)
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Ja, det behövs nog lite instruktioner från Norge för att vi ska få fart på vårt nationaldagsfirande...

Nationaldagen blev helgdag för några år sedan, men det verkar inte som att vi firar särskilt mycket mer för det. Grejen är ju också att midsommarafton är vår inofficiella nationaldag.
    Det er jo opp til dere å skape en festdag utav nasjonaldagen. Unger er feks ikke så veldig vanskelige å få med på obligatorisk glass og kanskje noen leker i nabolaget. Hva med potetløp, sekkeløp, fiskedam osv.. og selvsagt fine premier? Om dere bare gjør litt kul ut av dagen, blir det fort tradisjon ut av det.

Dere er forresten alle velkomne til norge hvilken 17. mai som helst for å studere fenomenet nasjonaldagsfeiring!
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Jag tycker att ni är väldigt nationalistiska, ni själva märker inte det eller inte vill erkänna det!
    Heja Sverige.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Jag tycker att ni är väldigt nationalistiska, ni själva märker inte det eller inte vill erkänna det!
    Heja Sverige.
    På grund av hockeyn då eller?
    "Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"

Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av david_h Visa inlägg
    På grund av hockeyn då eller?
    Bland annat.

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Det er jo opp til dere å skape en festdag utav nasjonaldagen. Unger er feks ikke så veldig vanskelige å få med på obligatorisk glass og kanskje noen leker i nabolaget. Hva med potetløp, sekkeløp, fiskedam osv.. og selvsagt fine premier? Om dere bare gjør litt kul ut av dagen, blir det fort tradisjon ut av det.

Dere er forresten alle velkomne til norge hvilken 17. mai som helst for å studere fenomenet nasjonaldagsfeiring!
    Den typen av aktiviteter arrangeras i de flesta kommuner i dag, men det blir ändå ingen riktig folkfest, som det kan bli på midsommarafton. Och är man varken barn eller har egen familj så finns det liksom inte så mycket att göra på nationaldagen. Så känner nog de flesta som är mellan 13 och 30.

Sedan är det ju inte direkt så att ungdomar och vuxna i 20-årsåldern är med och dansar kring midsommarstången på midsommarafton, men då träffas man ofta på kvällen och typ... dricker sprit.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

fast svenskar är väl "kända" för att inte vara ett särskilt nationalistiskt folk? till alla SD:are och random nazisters stora förtret.

Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005

Standard

heja heja!!

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    fast svenskar är väl "kända" för att inte vara ett särskilt nationalistiskt folk? till alla SD:are och random nazisters stora förtret.
    Det beror ju helt enkelt på att vi inte haft någon nationell kris, eller varit i krig på väldigt länge.
    Senast redigerad av Embelie den 2009-12-27 klockan 10:40

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    Det är sant. Men den typen av nationalism som Sorrow tycker att vi borde ha mer av är nog inte samma sorts nationalism som SD:are och random nazister tänker på. Lite synd är det trots allt att flaggviftande associeras med rasism.
    Låt dom komma nu

Sidan 1 av 12 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •