Sidan 4 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 175

Ämne: Sveriges nasjonaldag, 6. juni

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Kollade lite på TV4:s nationaldagsfirande från Skansen. Men fan vad tråkigt det är att sitta och kolla på när kungligheterna sitter på rad med krystade leenden och klappar takten till Orsa spelmän. Så firar vi nationaldagen i Sverige!
    Låt dom komma nu

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Du tycker också att det verkar vara ett skitjobb att vara kunglighet idag? Stackars Daniel! men han är ju kär.
    Ja, han måste verkligen vara kär för att stå ut med sådant där. Å andra sidan verkar det vara en ganska behaglig tillvaro trots allt. Åka runt och klippa lite band, prata med folk, äta fina middagar... Och ha pengar i överflöd och kunna åka på dyra semestrar till Medelhavet, Alperna, New York, you name it flera gånger om året.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009

Standard

Det bästa med nationaldagsfirandet på Skansen är att höra AMK spela (och det finns det ju mycket bättre tillfällen för).

don't have to be beautiful, but it's nice.

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Kollade lite på TV4:s nationaldagsfirande från Skansen. Men fan vad tråkigt det är att sitta och kolla på när kungligheterna sitter på rad med krystade leenden och klappar takten till Orsa spelmän. Så firar vi nationaldagen i Sverige!
    Det var en litt mer oppdatert feiring på SVT må jeg si
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Men men men Tänk att aldrig få säga vad du egentligen har på hjärtat offentligt, att alltid vakta sin tunga. Huvva svårt!
    Ja, jag skulle ju inte vilja byta med Daniel. Egentligen borde vi avskaffa kungahuset, för deras egen skull.

Tänk dig Victoria när hon var liten, och förmodligen som alla andra barn pratade om vad hon ville bli när hon blev stor: "Jag vill jobba i affär, eller förresten, jag vill bli doktor!"
    Kungen: "Hrmm, visst, visst..."
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    nej precis, det tycker jag inte du borde vara.
    med ditt resonemang skulle jag kunna gå runt och vara stolt över irak typ
    Uh, va? Klart man är stolt när ens barn gör framsteg!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002

Standard

Du tycker också att det verkar vara ett skitjobb att vara kunglighet idag? Stackars Daniel! men han är ju kär.
    Det är inte så synd om mig och kär är jag då inte.
    (blev kallad westling en gång, duktig hotell)
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Men Sverige firar ju en totalt konstruerad nationaldag, på 1800-talet kom man på att oj vi måste ha en nationaldag eller svenska flaggans dag som det blev. (Gustaf Vasas trontillträde får bli bra)
    Sverige har ju liksom inte behövt befria sig , så det är svårt att uppbåda norrmännens entusiasm över att slippa Sverige som herrar. (och senare Tyskarnas ockupation men de firar att de slapp Svenskar)
    Länder som tokfirar har ju varit ockuperade. Jag tycker midsommarafton hade varit det självklara för ett land som Sverige som varit o-ockuperat sen urminnes tider, Sverige har väl aldrig varit ockuperat va? Bara riskerat det och Gustaf Vasa fixade det.
    Jag tycker att nationaldagar är daterade personligen. Larvigt tycker jag ärligt.
    1:a maj kanske borde bli nationaldag?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Uh, va? Klart man är stolt när ens barn gör framsteg!
    varför ska man vara stolt om man inte själv fostrar sitt barn? då är det ju uppenbarligen någon annan som gör jobbet

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag mötte ett läskigt tåg med glada personer viftandes med pappersflaggor i Gränna idag.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    May 2002

Standard

varför ska man vara stolt om man inte själv fostrar sitt barn? då är det ju uppenbarligen någon annan som gör jobbet
    Vem syftar du på nu?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Standard

Hellsongs på SVT nå.. Rekommanderest varmt!
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Håller med dig! o andra sidan har hon ju lärt sig från barnsben att hålla masken utåt, men det begränsar säkert deras möjliga utveckling att tvingas att lägga band på sig.
    Bernadottes anfader var ju otroligt skärpt i alla fall för sin tid och vart tog all den intelligensen vägen?
    Som du säger att klippa band och äta ännu en fantastisk middag och le och le och säga politiskt korrekta saker. Fy fan. Jag beundrar att de vill ha ett sånt jobb. Å andra sidan är de inte så dyra alls, slotten måste ändå underhållas och de ger ju första sidor överallt där de representerar Sverige.
    Tja, det är ju ändå runt 100 miljoner, varav hälften går till kungafamiljen. Vilket skulle kännas mer okej om de var tvungna att redovisa hur pengarna används. Men några sådana redovisningskrav finns inte. Ingen har en aning om hur mycket som går rakt ner i kungens egen ficka.
    Låt dom komma nu

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Hellsongs på SVT nå.. Rekommanderest varmt!
    Tack för att du påminde. Dom är hur bra som helst.
    Underbar version av "were not gonna take it"
    och i sveriges folkdräkt. super !!

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

nej precis, det tycker jag inte du borde vara.
    med ditt resonemang skulle jag kunna gå runt och vara stolt över irak typ
    Jag förstår inte riktigt vad din eventuella stolthet över Irak har med mitt resonemang att göra men du kanske kan utveckla?

Jag är såklart superstolt över mitt barns framsteg, så för att jag fostrar det så är det "logisk" stolthet medan nationella känslor är ickelogiska? Jag tycker jag svarade på den frågan innan om du skulle svara ja på det. Stolthet över ett lag då, det är väl ologiskt? Ja, ibland får jag höra att det är obegripligt att titta på män som jagar en boll. Rätt ologiskt om vi gör det till en filosofisk krumbukt men skitsamma, det är skoj ändå.

Sidan 4 av 12 FörstaFörsta 123456789101112 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •