Det är bara i lilla Sverige det inte är okej att fira Nationaldagen.
Övriga världen är sjukt stolta över sitt land och sitt folk, men här är det någonting fult.
Undrar hur det kommer sig.
Det är bara i lilla Sverige det inte är okej att fira Nationaldagen.
Övriga världen är sjukt stolta över sitt land och sitt folk, men här är det någonting fult.
Undrar hur det kommer sig.
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Jag undrar varför vi skall vara stolta, egentligen?
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Ganska främlingsfientligt sagt, måste jag säga. Alla blonda tonårstjejer har anledning att frukta ett mångkulturellt samhälle, eller vadå?
Självklart. Men det var inte min poäng. Jag målade upp min bild av absolut tristess, att sitta och kolla på kungafamiljen som klappar takten till Orsa spelmän. Jag menar, att sitta och klappa takten till Orsa spelmän är säkert tråkigt. Men att sitta och titta på folk som klappar takten till Orsa spelmän, det är tråkigt upphöjt till tio. Ändå är det vad som sänds i tv på nationaldagen.
Låt dom komma nu
Det är ju kanske lite rasistiskt att tycka att ett multikulturellt samhälle är bättre än ett monokulturellt samhälle. Då har man accepterat att ras/etnicitet/kultur spelar roll.
Sláinte Mhath!