Sidan 10 av 10 FörstaFörsta 12345678910
Resultat 136 till 145 av 145

Ämne: Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av matte_vinternoll Visa inlägg
    men det är ju kanske en kombination. det finns faktiskt musik som både skaparen och lyssnaren gillar...
    självklart, och tidigare har kent lyckats kombinera det där väldigt bra. Vad jag menar är att hittills har kent inte gjort musik "för massan", dvs. gjort musik som de tror att de flesta kommer tycka om, de har gjort musik som DE (kent dvs) tycker om. Tycker publiken om det är det bra, annars är det synd.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av lillypop Visa inlägg
    självklart, och tidigare har kent lyckats kombinera det där väldigt bra. Vad jag menar är att hittills har kent inte gjort musik "för massan", dvs. gjort musik som de tror att de flesta kommer tycka om, de har gjort musik som DE (kent dvs) tycker om. Tycker publiken om det är det bra, annars är det synd.
    men jag förstår ändå inte riktigt ditt resonemang. det är väl precis det de gör. menar du att de inte gillar att göra musik för massan eller?

Standard

Kent gör väl alltid musik som dom själva tycker om. Sen om den stora massan gillar det eller inte är väl egentligen bara en sidogrej. Kent skulle väl aldrig göra musik som dom själva ogillade?
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Kent gör väl alltid musik som dom själva tycker om. Sen om den stora massan gillar det eller inte är väl egentligen bara en sidogrej. Kent skulle väl aldrig göra musik som dom själva ogillade?
    exakt så jag menar

Standard

Vi gör musik för oss jälva, inte för massan. Herregud, det säger alla. Det finns INGEN om säger: "Jag gör musiken för massan, för att tjäna pengar. Det är inte så viktigt om jag/vi tycker det är bra."

Nybörjare jonsns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag vill bara ha en bra jävla skiva..

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Thumbs up

Citat Ursprungligen postat av jonsn Visa inlägg
    Jag vill bara ha en bra jävla skiva..
    Jag har känningar om att denna skiva kommer bli något av det bästa de gjort. Lite som HH, förhoppningsvis. Men ändå inte om ni förstår

Erfaren medlem elegimelodis avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag vill ha skivan nu, så jag kan ligga och tycka synd om mig själv imorgon när jag inte går till skolan och lyssna in de nya låtarna.

Man får väl drömma.

Red face

Själv så önskar man att skivan kommer att vara en blandning av Verkligen-Isola-HH. Men så e det bara en Ankas önskningar...

Jag tror att kent kan bli hur stora som helst bara de lägger manken till och inte börjar se allt svart efter lite motgångar...Grabbarna e ju genier! Motgångar hör livet till, det är upp till oss själva att klara av dem på bästa sätt.
    It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
    I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av elegimelodi Visa inlägg
    Man får väl drömma.
    Som vanligt med andra ord...

Sidan 10 av 10 FörstaFörsta 12345678910

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer