Sidan 8 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 145

Ämne: Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Som producent gör han det.
    Om vi säger att samarbetet Kent-Joshua smäller högre då?
    spelar ingen roll om han är kents producent, beatles producent eller usas president. fast jag var sur i natt så vi glömmer det nu...

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag känner i min högra stortå att Tillbaka till samtiden kommer att bli kents största succé hittills. Alla som de nådde med V&A kommer de att nå fram till även nu. Och i grannländerna - vi snackar rusning till skivbutikerna. De kommer till och med att sälja asmycket i Tyskland. Lita på min stortå.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag känner i min högra stortå att Tillbaka till samtiden kommer att bli kents största succé hittills. Alla som de nådde med V&A kommer de att nå fram till även nu. Och i grannländerna - vi snackar rusning till skivbutikerna. De kommer till och med att sälja asmycket i Tyskland. Lita på min stortå.
    Skulle vara sjukt kul om de säljer bra över hela norden med "Tillbaka till samtiden". Om jag förstått rätt är både Tyskland och Frankrike rätt vakna på Kent?

Standard

Det är möjligt att det kan bli en ny V&A om man ska se det musikaliskt sätt. Kanske lite gladare, lite mer dansant? Men tror det här albumet lär vara mer ett riktigt album där låtarna hör ihop på nåt sätt inte bara tio singlar som satts ihop
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tugg_gitarr Visa inlägg
    Det är möjligt att det kan bli en ny V&A om man ska se det musikaliskt sätt. Kanske lite gladare, lite mer dansant? Men tror det här albumet lär vara mer ett riktigt album där låtarna hör ihop på nåt sätt inte bara tio singlar som satts ihop
    Mer ett riktigt album än vad?
    Sedan Isola har ju verkligen varje enskilt kentalbum haft en röd tråd som håller ihop låtarna.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Sedan Isola har ju verkligen varje enskilt kentalbum haft en röd tråd som håller ihop låtarna.
    Vad jag menar är att jag tror "Tillbaka till Samtiden" antagligen kommer bli mer maratonlyssning, att man måste lyssna igenom hela skivan för att "get the big picture" liksom. På V&A kändes det mer som att man kunde ta vilken låt som helst och lyssna på, det jag menar är att jag tror nya albumet kommer ha en mer klar röd tråd än vad V&A hade. V&A är en otroligt bra platta, men den känns fortfarande som en samling med skitbra singlar.
    Dom hette nå jävla Angst eller skit-dåligt mår jag...

Dom små, små orden är svåra ord

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    ja, säger det samma, men vad har då "LSD system" och "vid din sida" för koppling?
    meningslösa, menigslöösa

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    ja, säger det samma, men vad har då "LSD system" och "vid din sida" för koppling?
    Eftersom jag inte har hört skivan än kan ju givetvis inte säga det.
    Om jag var otydlig så menade jag "Sedan Isola har ju verkligen varje enskilt kentalbum som jag har hört haft en röd tråd som håller ihop låtarna."

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

En snubbe på ett annat forum skrev såhär:

"Har en arbetskompis vars svåger spelar trumpet på några av låtarna på den nya skiven.. enligt trumpetkillen ska skiven vara riktigt bra, tung var ett av orden han använde.

bör också tilläggas att trumpetkillen inte vanligtvis gillar kent så säger han att den är bra så får man väl hoppas på de bästa."

Som sagt vet jag inte om detta stämmer...men dom har ju själv nämnt att trumpet ska vara med.
    Rykten är ju alla trötta på, men han skulle ju kunna tala sanning.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    Den tydligaste kopplingen jag kan hitta är att bägge endast är bekräftade som arbetstitlar.
    Men arbetstitlarna till D&JD kanske har en tydligare koppling enligt dig. Svårt att inte hitta den röda tråden mellan "Riff Rune" och "Riff Lars"?

Nybörjare Raskens avatar
    Reg.datum
    Aug 2005

Standard

v&a och tillbaka till samtiden. Är samma sak. Och kent är redan störst i världen. Dom släpper album. Det blir jättebra. Folk kommer rusha till hyllorna. dom gamla inbitna kentarna och massa nya. Nu är det en häst på omslaget också.. det ska väl göra sitt

tackar tackar
    Sand is overrated, it's just tiny little rocks.

Standard

Applåder rasken applåder

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Alla dess rykten om house gör mig lite orolig...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Alla dess rykten om house gör mig lite orolig...
    House?
    Det har väl aldrig ens funnits rykten om, bara fantiserats.

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Jo, men som sagt rykten...
    Läst lite rykten om att det vara rätt mycket disco på skivan. Men det kan nog bara vara losers som vill starta rykten och ha nåt att komma med.
    Senast redigerat av Is den 2007-09-11 klockan 19:09.

Göran Zachrisson

Sidan 8 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •