Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista
Resultat 1 till 15 av 145

Ämne: Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Lugn nu, innan ni hetsar upp er över min topic och tänker att den här tråden är ondskan själv för att den diskuterar om nya skivan blir som "Vapen och ammunition" eller inte.

Det jag menar är om ni tror att Kent i och med släppet av "Ingenting" och "Tillbaka till samtiden" kommer bli lika stora och öppna för nya lyssnare som de var under V&A-tiden, när de släppte "Dom andra"-singeln och sen skivan? Vad tror ni, är det möjligt eller händer det bara en gång?

Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Jag har inget emot att dom blir ännu större, men jag blir nog ganska besviken om skivan är i V&Astuk eftersom jag tröttnade på låtarna relativt snabbt.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag tror absolut att det är möjligt. Beroende på att Jocke är en mästare på att skriva låtar.
    Det enda hindret som jag ser i sådana fall är att folk tröttnat och gått vidare. Att dom inte vill "göra" samma sak en gång till.
    Men om Per Gessle har lyckats(missförstå mig för guds skull inte nu, jag likställer dem absolut inte, tvärtom) att återskapa sig själv ett par gånger nu, så borde det inte vara omöjligt för Kent med.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

visst, det skulle inte vara några problem, men jag skulle hellre vilja ha något nytt
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    visst, det skulle inte vara några problem, men jag skulle hellre vilja ha något nytt
    skulle precis skriva nått sånt, (:

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Läs topicen!
    Nåt nytt som att sälja 2 skivor då?

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    Vad snackar ni om?
    Läste ni ens vad Sundance Kid resonerade runt?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    det värmde, i ca 3 sek, då herr rektor plauge kom och klaga för 3e gången på 2 dagar
    meningslösa, menigslöösa

Standard

Jag tror inte att det blir en skiva av samma stuk som V&A. Igår funderade jag på om kent för en gångs skull har gått emot principen att "nästa skiva är en reaktion mot den tidigare": om man ser till omslaget så påminner det ju liiite i alla fall om D&JD, att bakgrunden är helt svart och att träd och grenar spelar en väsentlig roll.
    rbroddmark.tumblr.com

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

sundance menade nog om vi tror att låten skulle vara gjord för den stora "massan", inte soundmässigt

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Han menar inte ljudmässigt utan hur många lyssnare den kommer locka. Förstår inte hur det kan vara så svårt att läsa. Man ögnar igenom och sen så svarar man på nåt man inte riktigt vet vad man svarar på. (Ja, jag är grinig...jobbat länge idag...)

Tror inte det kommer bli som med v&a då det var rena bomben, men ungefär som dojd skulle jag kunna tänka mig. Dojd sålde också mycket bra och lockade många nya lyssnare.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Standard

Jaja. Frågan är om inte den stora massan förknippar kent så mycket med V&A att det vore dumt att göra en skiva som i förväg är tänkt att nå ut till en lika stor grupp människor. Om det händer så händer det ju...
    rbroddmark.tumblr.com

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Kent gör nog aldrig en skiva som är tänkt att att nå ut till en stor grupp människor. Det vore väldigt konstigt om dom tänker på det sättet i studion. Dom kämpar nog så dom blir nöjda själva. Sen när den väl är klar vill dom ju att man ska gilla den men det är en annan sak.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Standard

Njae, fast gör man en skiva som är förpackad som V&A som måste man nog i förväg åtminstone tänkt tanken på att den ska vara mer tillgänglig. Eller så blir det bara så. V&A var väl en reaktion mot Hagnesta Hill och det avancerade upplägget (stråkar osv) som fanns på det albumet, som de själva har pratat om.

Jag vet inte vad jag skriver nu, jag är trött. Men jag har ingenting emot om kent återigen gör ett så kallat mainstreamalbum.
    rbroddmark.tumblr.com

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

har inte bandet själva sagt att de aldrig gör samma sak två gånger. de har väl heller aldrig gamla plattor som referenspunkt för det nya eller sitter och lyssnar på de gamla plattorna. möjligtvis har de kanske föregående skiva som referenspunkt för vad de måste överträffa eftersom varenda platta de gjort de senaste åren är det bästa de gjort...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 1 av 10 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •