Naughty copycat, Crapper och Is:
Jag tolkar det som om Sundance Kid menar om det är möjligt för Kent att bli lika stora en gång till - inte för att de har blivit särskilt mycket mindre med D&JD och TH&S, folkliga(i benämningen att sälja till Ledin- och Gesslefansen) kanske är ett bättre ord än stora - oavsett hur bra/lättillgänglig/mainstream plattan dom kommer med är.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Tack, känns som om vi äntligen förstår varandra
Det jag menade var att om ni tror att "Tillbaka till samtiden" kommer bli lika stor kommersiell framgång som V&A och om det kommer öka deras folkliga populäritet (tack The Plague för ordet folklig, passade bättre till förklaringen).
Kommer Gessle-fansen lyssna på Kent i höst, eller vad tror ni?
Jag kan hoppas att det blir så så att det blir lite nytt folk och inte så insnöade som börjar lyssna på kent igen. Nu finns det så himla mycket hej-jag-hatar-kent folk som bara tycker att "vi" ser ut och beter oss lika dant. Jag tror det vore bra för dom att få lite fler alldagliga lyssnare som verkligen gillar musiken och skiter lite i själva kent.
Fast jag vet inte jag kanske bara inbillar mig att det är så för tillfället.
min magkänsla säger mig att det blir en ny kent-våg, likt 2002 ^^
gött, jag har redan biljetter så för mig gör det inget hur många som än konverterar och förstår storheten ^^
min magkänsla säger mig att det blir en ny kent-våg, likt 2002 ^^
gött, jag har redan biljetter så för mig gör det inget hur många som än konverterar och förstår storheten ^^
Och vi kommer inte längre
Vi är tillbaks på "NOLL"
Men ingen kommer sörja
Vi har spelat ut vår roll
Vi glömmer hela skiten
Det betyder "INGENTING"
Vi skulle kommit längre
Men räckte inte till
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Min magefølelse sier at det blir en liten nedtur nå, men at de kommer sterkere tilbake.. Tror ikke den nye blir så bra som DOJD. Men jeg håper jeg tar feil!
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Förutsättningarna är i allafall goda. Bandet har tagit gott om tid på sig, de har arbetat med en producent som lyckats tidigare och haft ett "ambitiöst" val av studio (Allaire).
Kent har lyckats bli älskade och D&JD sålde inte dåligt heller. Även om det här blir bandets "bästa" platta så har jag svårt att se att Kent kan få den "hypen" som omgav bandet runt V&A, men ingenting är väl omöjligt?
"Ingenting" får gärna bli en ny "Dom Andra" för min del.
En helt sagolikt stark låt som toppade
Trackslistan i rekordlånga 15 veckor!
Lyssnade på den senast idag när jag låg och
solade på Strandvägen under lunchen.
Hela Stockholm stannade upp!
Men jag ser hellre en fortsättning på "D&JD"
än en ny "Vapen & Ammunition" ärligt talat.
Jaså pratar vi om det nu... Usch jag känner mig dum nu.
Men.. jag tycker inte om sådana som säger att de älskar Kent, men så har de bara hört V&A.
Så, jatack till DOJD.
förlåt att jag skrev om nått helt annat, när jag läste efter såg det helt dumt ut att skriva om det i den här tråden aja....
.... tror inte att tillbaka till samtiden kommer bli lika stor som v&a, tror inte att dom flesta kommer ha den i bokhyllan..., men man vet aldrig
Jo jag vet men och jag vill nästan att plattan säljer mindre.
Att den är mindre kommersiell än "V&A" och att
den är mer något mer svårlyssnad eftersom
sådana album håller mycket längre.
Även om Kent säljer mindre än vanligt så säljer de ändå
så pass mycket mer än så gott som alla andra där ute.