Sidan 9 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 121 till 135 av 145

Ämne: Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jo, men som sagt rykten...
    Läst lite rykten om att det vara rätt mycket disco på skivan. Men det kan nog bara vara losers som vill starta rykten och ha nåt att komma med.
    Så här var det: någon startade en tråd som döptes till "disco-kent", vilket utgick från önskningen/undringen om nya plattan kanske skulle vara mer disco/dansvänlig. Detta var från någon som inte ens hade hört något från plattan eller hört något om den vad jag förstod. Utan rena spekulationer.
    Gaffa skrev att det de hört från plattan(hur mycket det var vet ingen) lät "ljust och dansant".
    Detta kan ha varit det som färgat din och många andras syn på hur plattan kommer att låta. Sanningen är att ingen vet.
    Dessutom är ju verkligen inte house något som är synonymt med "disco".
    Som folk har varit inne på kanske det är ännu mer åt elektroniska hållet(eller mer Depeche Mode om du vill. Vilka egentligen inte är ssååååååååå mycket mer elektroniska än kent har varit flera gånger). Vilket säkert kan tolkas som mer dansant.
    Själv har jag funderat på om dom kanske har närmat sig tex New Order lite mer än innan. Ljust och dansant i sådana fall.
    Jag tror hur som helst att dessa spekulationer inte är något att haka upp sig på.
    För mig får den gärna innehålla lite pumpande beats med spröda gitarrer i ljudmattan.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Så här var det: någon startade en tråd som döptes till "disco-kent", vilket utgick från önskningen/undringen om nya plattan kanske skulle vara mer disco/dansvänlig. Detta var från någon som inte ens hade hört något från plattan eller hört något om den vad jag förstod. Utan rena spekulationer.
    Jo...men dessa rykten jag har hört har inget med detta forumet att göra...eller Gaffa för den delen heller...utan en som säger att han har hört Ingenting och några andra låtar. Men det är säkert skitsnack.

Men som sagt, RYKTEN, alltså inget att ta på allvar.
    Mycket rykten går ju nu från folk som säger att dom känner folk som hört låtarna osv...
    Sanningen är säkert att ingen av dessa har hört låtarna överhuvudtaget. Dessutom kan dom nog inget om musik heller för att bedömma.

Ska bli spännande att höra på måndag i vilket fall.
    Senast redigerat av Is den 2007-09-11 klockan 19:49.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Nu har man ju kunnat lyssna på "testsnuttar" av "Ingenting" och "Min värld", och om de låtarna är representativt för nya skivan ser jag fram emot alla nya lyssnare ^^

Standard

väntar tills på månda
    Senast redigerat av Orange den 2007-09-15 klockan 22:00.

Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Orange Visa inlägg
    Har hört en hel del av Ingenting & Min värld nu och kan konstatera att Kent är slut för min del. Jag har inget att hämta av den här typen av musik (disco).

Tror att många med mig tänker så här och att Kent får en ny typ av "fanskara" efter detta. Och kanske några återvändare sedan V&A-tiden.
    Jeg tenkte også først som deg, men jeg vil ihvertfall gi dem en sjanse. Mulig de får mange nye fans etter dette, men jeg er også overbevist om de vil beholde de fleste andre også.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag välkomnar det nya soundet, skönt att de vågar förnya sig. Ingenting är en låt man inte riktigt förväntat sig, men efter några omlyssningar är den exakt så bra som man förväntat sig. Den är absolut inte dålig, bara annorlunda. Ser fram emot nya albumet mer än någonsin (och gärna nya lyssnare)!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag välkomnar det nya soundet, skönt att de vågar förnya sig. Ingenting är en låt man inte riktigt förväntat sig, men efter några omlyssningar är den exakt så bra som man förväntat sig. Den är absolut inte dålig, bara annorlunda. Ser fram emot nya albumet mer än någonsin (och gärna nya lyssnare)!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ekar det här inne?

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Ekar det här inne?
    Jag skrev inlägget från min djungelgrotta så måsta ha ekat till när jag publicerade inlägget

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

jag vill inte att kent ska göra en skiva "åt massan". jag vill att de ska göra musik som de tycker om, och skita i vad vi som lyssnar tycker. Kent har tillräckligt med fans i vilket fall, dom behöver inte sälja sig (som med hela den här walkman-grejen, fyfan vad besviken jag blev). Kent har inte sålt sig tidigare och har ingen anledning att göra det nu heller.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av lillypop Visa inlägg
    jag vill att de ska göra musik som de tycker om, och skita i vad vi som lyssnar tycker

alltså, det är ju det dom gör O__o

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

jag vill inte att kent ska göra en skiva "åt massan". jag vill att de ska göra musik som de tycker om, och skita i vad vi som lyssnar tycker.
    Så du tror på allvar att de har gjort en skiva de inte tycker om?
    Och det är just det där att många vill ha kent för sig själva som också är så jävla jobbigt! inse att kent redan är sveriges största band och det är fler än du och de som hänger på forumet som faktiskt lyssnar på kent. var glad för framgångarna istället!
    Senast redigerat av matte_vinternoll den 2007-09-16 klockan 11:16.

Nybörjare lillypops avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

jag vill inte att kent ska göra en skiva "åt massan". jag vill att de ska göra musik som de tycker om, och skita i vad vi som lyssnar tycker.
    läs igen, sötnosar.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004

Standard

men det är ju kanske en kombination. det finns faktiskt musik som både skaparen och lyssnaren gillar...

Sidan 9 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •