Så här var det: någon startade en tråd som döptes till "disco-kent", vilket utgick från önskningen/undringen om nya plattan kanske skulle vara mer disco/dansvänlig. Detta var från någon som inte ens hade hört något från plattan eller hört något om den vad jag förstod. Utan rena spekulationer.
Gaffa skrev att det de hört från plattan(hur mycket det var vet ingen) lät "ljust och dansant".
Detta kan ha varit det som färgat din och många andras syn på hur plattan kommer att låta. Sanningen är att ingen vet.
Dessutom är ju verkligen inte house något som är synonymt med "disco".
Som folk har varit inne på kanske det är ännu mer åt elektroniska hållet(eller mer Depeche Mode om du vill. Vilka egentligen inte är ssååååååååå mycket mer elektroniska än kent har varit flera gånger). Vilket säkert kan tolkas som mer dansant.
Själv har jag funderat på om dom kanske har närmat sig tex New Order lite mer än innan. Ljust och dansant i sådana fall.
Jag tror hur som helst att dessa spekulationer inte är något att haka upp sig på.
För mig får den gärna innehålla lite pumpande beats med spröda gitarrer i ljudmattan.