Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 145

Ämne: Tillbaka till samtiden- en ny V&A?

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Detärbarasakermanser Visa inlägg
    förlåt att jag skrev om nått helt annat, när jag läste efter såg det helt dumt ut att skriva om det i den här tråden aja....

.... tror inte att tillbaka till samtiden kommer bli lika stor som v&a, tror inte att dom flesta kommer ha den i bokhyllan..., men man vet aldrig
    ah, nu kom det, tack och förlåt
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Jaså pratar vi om det nu... Usch jag känner mig dum nu.
    Men.. jag tycker inte om sådana som säger att de älskar Kent, men så har de bara hört V&A.
    Så, jatack till DOJD.
    Varför då egentligen?
    De har väl uppenbarligen inte nån större koll på Kent, men är det inte bättre att vilken kentplatta som helst står i deras skivhylla och de lyssnar på då och då istället för någon annat skit?
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Amanda909 Visa inlägg
    Jag kan hoppas att det blir så så att det blir lite nytt folk och inte så insnöade som börjar lyssna på kent igen. Nu finns det så himla mycket hej-jag-hatar-kent folk som bara tycker att "vi" ser ut och beter oss lika dant. Jag tror det vore bra för dom att få lite fler alldagliga lyssnare som verkligen gillar musiken och skiter lite i själva kent.
    Fast jag vet inte jag kanske bara inbillar mig att det är så för tillfället.
    Precis så tänker jag med.
    In med lite mer folk utan (svart- eller röd)färgat hår, randiga tröjor och converse! Typ.
    Lite mer folk som inte är så förutsägbara.
    Men, som du säger, gillar musiken, och inte behöver skaffa/köpa sig en identitet och ta på sig hela konceptet "popkille/poptjej"(som är så sjukt strömlinjeformat och tråkigt det kan bli).
    Det skulle behöva röras om lite i grytan helt enkelt.

---John G. Bennett

Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Varför då egentligen?
    De har väl uppenbarligen inte nån större koll på Kent, men är det inte bättre att vilken kentplatta som helst står i deras skivhylla och de lyssnar på då och då istället för någon annat skit?
    precis.

dock så tycker jag det är störande med folk som kallar sig kentfans när de bara har hört "visslingslåten" tror det kallas posers nu för tiden...

Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

Ja ni vad ska man säga.
    Kent lär nog inte mer överträffa sig själva som vid V&A om man inte gör en lika komersiell mainstream platta igen, inte för att V&A var dåligt (tycker det är en skitgrym skiva), men huvuddelen av alla jävla "lyssnare" vill ju bara ha en massa radio skit och lever sig inte in i musiken.

Detta märktes ju av i och med DOJD inte alls lika mycket uppmärksamhet när skivan väl var släppt, singlarna inte alls lika flitigt spelade m.m.

Tycker bra att Kent kör sin egna grej, gör det dom vill. Dom svängde ju rätt rejält efter V&A i musikstil. Det som kommer nu blir helt nytt, verkligen helt nytt och de lyckas hela tiden locka till sig nya fans, så de där med att bara "estetare" skulle kunna vara kent fans är ju helt fel. Synd bara att stämpeln finns.

Tillbaka till samtiden blir inte lika "stort" som V&A men det blir, det kommer bli en sån njutning och för mig och er som älskar kent's musik, det är musiken vi lever på inte deras försäljningssiffror!
    Hold on before it's too late

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av cjvhb Visa inlägg
    Ja ni vad ska man säga.
    Kent lär nog inte mer överträffa sig själva som vid V&A om man inte gör en lika komersiell mainstream platta igen, inte för att V&A var dåligt (tycker det är en skitgrym skiva), men huvuddelen av alla jävla "lyssnare" vill ju bara ha en massa radio skit och lever sig inte in i musiken.
    Jag tror(eller snarare vet, av erfarenhet av massor av kompisar detta stämmer på) absolut att låtar/texter som Kärleken Väntar, Om du var här, Musik non stop, 747, Gravitation, Utan dina andetag, Mannen i den vita hatten, Chans etc har betytt MASSOR för dem, trots att de kanske inte egentligen bara är "lyssnare" och inte så intresserade av bandet på det sättet ett större fan är.

de där med att bara "estetare" skulle kunna vara kent fans är ju helt fel. Synd bara att stämpeln finns.
    Jo verkligen, men kentfans är ju ofta rätt bra på att måla upp den bilden själva och att det är så viktigt att se ut som en fågelskrämma.
    Sätt på er ett par snygga nike-sneakers, nån grym keps och ett basketlinne så ni bryter mönstret på något sätt iaf! Typ.

---John G. Bennett

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

cjvhb, jag bara undrar, är du tillabaka från framtiden eller något eftersom du vet att tillbaka till samtiden inte kommer at bli lika stor som vapen & ammuniton såhär innan ens första singeln har släppts? jag menar, om vi bara tittar på hur otroligt snabbt biljetterna till turnén tog slut så finns det all anledning att tro att det här blir enormt...

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag menar, om vi bara tittar på hur otroligt snabbt biljetterna till turnén tog slut så finns det all anledning att tro att det här blir enormt...
    Ganska få biljetter iofs, men det visar att det fortfarande finns intresse för bandet.

Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    jag menar, om vi bara tittar på hur otroligt snabbt biljetterna till turnén tog slut så finns det all anledning att tro att det här blir enormt...
    har du en aning om hur stor fan-skara kent har egentligen!? därför biljetterna tar slut så snabbt!
    och nej jag är inte från framtiden... orka jämt vara dryg Jånna!
    Kent visade ju upp en helt ny sida musikmässigt efter V&A jag tror inte att dom går tillbaka till mainstreamet bara sådär igen!

Sen avgör man ju själv om vad som räknas som stort, stort för mig eler stort för media & massorna...

Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

Jo verkligen, men kentfans är ju ofta rätt bra på att måla upp den bilden själva och att det är så viktigt att se ut som en fågelskrämma.
    Sätt på er ett par snygga nike-sneakers, nån grym keps och ett basketlinne så ni bryter mönstret på något sätt iaf! Typ.
    Turné tema, bryt mönstret ^^

Reg.datum
    May 2002

Standard

Kent visade ju upp en helt ny sida musikmässigt efter V&A
    Vad menar du? En helt ny sida, vilken är den i sådana fall?
    Stilmässigt är det väl inte så himla långt ifrån tex Hagnesta Hill, Isola och Verkligen, eller t.o.m vissa låtar på V&A(Socker, Dom andra, Sundance Kid tex).
    Jag fattar inte vart folk får för sig att låtarna på Kents olika plattor är sssååååååååååååå olika varandra? Det är de inte, det är en illusion. De flesta låtarna på alla plattor skulle platsat/kunnat vara med på vilken av de andra som helst, bara de fått samma inramning produktionsmässigt.

---John G. Bennett

Reg.datum
    May 2002

Standard

Turné tema, bryt mönstret ^^
    Fattar inte alls vad det där ska betyda.
    Är det meningen att det ska stå "Turné, tema, bryt mönstret" eller "Turnétema, bryt mönstret"?
    Hur som helst måste du förklara vad du menar.

---John G. Bennett

Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

Vad menar du? En helt ny sida, vilken är den i sådana fall?
    Stilmässigt är det väl inte så himla långt ifrån tex Hagnesta Hill, Isola och Verkligen, eller t.o.m vissa låtar på V&A(Socker, Dom andra, Sundance Kid tex).
    Jag fattar inte vart folk får för sig att låtarna på Kents olika plattor är sssååååååååååååå olika varandra? Det är de inte, det är en illusion. De flesta låtarna på alla plattor skulle platsat/kunnat vara med på vilken av de andra som helst, bara de fått samma inramning produktionsmässigt.
    Tänker inte gå in produktionen.
    Kent är kent, det går en röd tråd genom alla album det är ju helt klart.
    Tycker inte att albumen skiljer så mycket. Däremot är steget från V&A till DOJD rätt stort anser jag. En ny hårdare stil, dock samma gamla kent men på ett nytt sätt. Det klivet jag syftar på inte de tidigare skivorna.

Nybörjare cjvhbs avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

Fattar inte alls vad det där ska betyda.
    Är det meningen att det ska stå "Turné, tema, bryt mönstret" eller "Turnétema, bryt mönstret"?
    Hur som helst måste du förklara vad du menar.
    Kläderna

Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005

Standard

orka klaga på att kents fans är popare eller whatever. låt folk vara någon gång. det finns väl fula människor överallt. var inte så tråkiga för guds skull..........................................

Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •