Det är intressant att Bengans och Cdon har den medans min grossist hävdar att det inte är släppt och skivbolaget angav 25:e som släppdatum.
Värdelöst.
999.png
Det är intressant att Bengans och Cdon har den medans min grossist hävdar att det inte är släppt och skivbolaget angav 25:e som släppdatum.
Värdelöst.
999.png
Väldigt förvirrad info om denna singeln. Nätbutikerna kallar den för maxisingel med ett spår "999" och att den finns i lager och går o köpa, även vinyl-singeln(där det inte finns nån spårinfo f ö). Jag hade gärna sett "Ett år utan sommar" som b-sida till "999" än bara 1 låt, om den nu ska kallas för maxisingel. Weird. Har inte beställt den pga att det som sagt inte kommit nån spårinfo, köpte "999" som download via Spotify. Och nu får man ju ändå albumet i dagarna. Så nån singel känns inte aktuell om den inte innehåller nån fin b-sida i stil med "Ett år utan sommar".
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Hela låten är baklänges...
Your halo is slipping down to choke you now…
Som någon har skrivit här tidigare måste jag nog hålla med om att live-versionen är strået vassare än studioinspelningen. Den känns liksom mer storslagen på något sätt. Därmed inte sagt att studioversionen är dålig, tvärtom, 999 är en jävligt bra låt på alla sätt och vis!
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Denna låt har växt otroligt mycket sen den släppte och är helt klart en av skivans bästa låtar. Passar perfekt som singel också.
Du och jag ☠
DSC_0021.jpg
Idag fick jag hem min fina t-shirt. Den ska jag ha på mig varje gång jag går in i det här vardagsrummet. Tack Jocke Berg för din tanke. Visste väl att du var en poet.
Puss o kram, samt nyp i analtrakten <3
Någon som hört/har en länk till den remixade versionen av 999 som de i kent hatar?
Vore kul att höra om den var fruktansvärd.
"Kent@KentTheBand
Fick höra att en radiostation har gjort en galen edit på 999 på eget bevåg. Vi har inget med det att göra & vi undrar om man får göra så?"
Tänk om Jag har fel
Jag kan ha fel...
Jag hörde en konstig variant av "999" på Rix FM i går, där biten "Dom 999 saker jag aldrig skulle göra..." var inklippt som refräng flera gånger under låten. Jag undrade om det är en officiell radiomix, men det är det alltså inte? Så får man väl inte göra utan artistens medgivande? Så när de inte får en officiell "radio edit" gör de en själva... Har ni hört den mixen på flera radiostationer?
Ny mix på 999. Totalt radioanpassad!
http://soundcloud.com/trackonesideone/999-stretched
en del bryr sig