Sidan 50 av 60 FörstaFörsta ... 4041424344454647484950515253545556575859 ... SistaSista
Resultat 736 till 750 av 887

Ämne: "999"

  1. #736
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    Du kan inte jämföra priset så.... Om du köper 1 låt på itunes för 12 pix.... sen b-sida 1: för 12 pix.... b-sida 2: 12 pix.... b-sida 3: 12 pix =48:- . Dvs samma pris som för cdmaxin..... ingen större skillnad. Däremot gör man så här idag: Man släpper digitala versioner först. Dvs 48:- in. Man vet att hardcore fansen köper dom digitala versionerna för dom orkar inte vänta. SEN släpps den fysiska plattan, och hardcore fansen köper den också.... Av naturliga skäl så säljer inte den lika mycket som downloaden, eftersom folket redan har låtarna... Men fansen (såna som jag betalar ännu en gång)....
    Jag kan visst jämföra för att cd-maxin innehåller ETT spår, nämligen "999". Det är inga b-sidor på den fysiska singeln.
    Jocke har ju själv skrivit det idag på forumet.
    Annars håller jag med dig.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  2. #737
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Kan ju vara remixer och demos utöver 999.

  3. #738
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jag kan visst jämföra för att cd-maxin innehåller ETT spår, nämligen "999". Det är inga b-sidor på den fysiska singeln.
    Jocke har ju själv skrivit det idag på forumet.
    Annars håller jag med dig.
    En maxi har mer än ett spår. Är det bara ett spår heter det cdsingel.
    New York Dolls

  4. #739
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard

    Jag kom på en grej, eftersom j.berg skrev att det skulle komma mer info senare om ev. b-sidor, att det står att det ska vara en maxi, att släppet nu är försenat, informationen att singeln _inte_ ska innehålla några _b_-sidor... Kanske ska de släppa både första singel och andra singel på samma skiva? Och därför bara släpper låten till download och drar på att släppa fysiska singeln. Det är ju dyrt att trycka singlar och marknaden är rätt liten, kanske vill de slå två flugor i en smäll? En tanke bara...

    Ikväll var förresten första gången jag fick gåshud av "999". Den växer något otroligt. Jag gick igenom ett tyst och stilla villaområde, det hade regnat, jag hade musiken på i lurarna och bara insöp känslan och fick gåshud och tänkte att det kan inte finnas något större än kents musik. Min man och mina barn får ursäkta (de skulle inte ens finnas i mitt liv om det inte vore för kent...).
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  5. #740
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av crapper Visa inlägg
    Kan ju vara remixer och demos utöver 999.
    Japp. Och då e det en cdmaxi.
    New York Dolls

  6. #741
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    En maxi har mer än ett spår. Är det bara ett spår heter det cdsingel.
    Haha...jo jag trodde också det...det är väl kanske så också.
    Jag har varit lite irriterad idag här på forumet varför ingen info kommer om singelns b-sidor när releasedatum ju är idag. Jag trodde som du att det skulle vara b-sidor på deras maxi singel. Men så fick jag förklarat för mig av andra här på forumet (och jocke berg indirekt) att en maxisingel kan också bara innehålla ett spår, det är rpm som skiljer mellan cdsingel och cdmaxi enligt dom. Jocke Berg har även skrivit tydligt idag att den fysiska singeln har inga b-sidor. Och singeln kostar 50 kr. Så jag kan jämföra priserna, eller hur?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  7. #742
    Medlem Svartermetalisks avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    Du kan inte jämföra priset så.... Om du köper 1 låt på itunes för 12 pix.... sen b-sida 1: för 12 pix.... b-sida 2: 12 pix.... b-sida 3: 12 pix =48:- . Dvs samma pris som för cdmaxin..... ingen större skillnad. Däremot gör man så här idag: Man släpper digitala versioner först. Dvs 48:- in. Man vet att hardcore fansen köper dom digitala versionerna för dom orkar inte vänta. SEN släpps den fysiska plattan, och hardcore fansen köper den också.... Av naturliga skäl så säljer inte den lika mycket som downloaden, eftersom folket redan har låtarna... Men fansen (såna som jag betalar ännu en gång)....
    Jag tycker endå man får mer när man tjackar den fysiska plattan, mest för att kvaliten på Spotify och Itunes är asdålig jämfört med CD och vinyl.

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Någon som vet hur försäljningen av fysiska singlar generellt går i Sverige nuförtiden? Kan inte vara så hög försäljning väl?
    12 kr på itunes jämfört med 50 kr för en låt borde ju göra valet lätt för de flesta, de som inte samlar på ett band.
    marknaden för cd singlar är lika med noll, det funkar för grupper som det finns massor av samlare på t.ex Kent, Thåström osv men för alla andra är det stenkört.

    Vinyl sjuor funkar.

  8. #743

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Fantastiskt rolig dubbelmoral du har. Det är viktigt att få skriva sin åsikt, men det är samtidigt viktigt att inte få skriva sin åsikt, eftersom man då är "rövslickare".

    Jocke har fel, du borde trycka en tshirt där det står "Jag har koll" på istället.
    Var ju ni som började att sätta er på tvären. Det första jag skrev var bara vad jag tyckte om 999 och bandets sound i dagsläget, och då får jag givetvis hela forumet emot mig, (som jag faktiskt förväntade mig att få), därav jag skrev vilket intryck jag alltid fått av det här forumet sen jag blev medlem.
    Bättre att diskutera Kent på Flashback eller vad fan som helst. Det här är ju bara en stödgrupp.

  9. #744
    Medlem Svartermetalisks avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Var ju ni som började att sätta er på tvären. Det första jag skrev var bara vad jag tyckte om 999 och bandets sound i dagsläget, och då får jag givetvis hela forumet emot mig, (som jag faktiskt förväntade mig att få), därav jag skrev vilket intryck jag alltid fått av det här forumet sen jag blev medlem.
    Bättre att diskutera Kent på Flashback eller vad fan som helst. Det här är ju bara en stödgrupp.
    du har varit här i fem minuter och bestämt dig för hur forumet fungerar.

    Jag och TNS tillexempel är rörande överens om att Kent aldrig blir bättre än dom var mellan 95 och 00 men det betyder inte att vi måste sitta och hacka på den nya singeln bara för att vi föredrar dom äldre plattorna.

  10. #745

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svartermetalisk Visa inlägg
    du har varit här i fem minuter och bestämt dig för hur forumet fungerar.

    Jag och TNS tillexempel är rörande överens om att Kent aldrig blir bättre än dom var mellan 95 och 00 men det betyder inte att vi måste sitta och hacka på den nya singeln bara för att vi föredrar dom äldre plattorna.
    Har ju fan varit medlem längre än du vad det verkar om du inte bytt konto.

  11. #746
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Haha...jo jag trodde också det...det är väl kanske så också.
    Jag har varit lite irriterad idag här på forumet varför ingen info kommer om singelns b-sidor när releasedatum ju är idag. Jag trodde som du att det skulle vara b-sidor på deras maxi singel. Men så fick jag förklarat för mig av andra här på forumet (och jocke berg indirekt) att en maxisingel kan också bara innehålla ett spår, det är rpm som skiljer mellan cdsingel och cdmaxi enligt dom. Jocke Berg har även skrivit tydligt idag att den fysiska singeln har inga b-sidor. Och singeln kostar 50 kr. Så jag kan jämföra priserna, eller hur?
    Har berg skrivit att Cdn bara har ett spår så är det en cdsingel. Maxi på den gamla goda tiden när jag var ung på 80 talet
    var ingen icaaffär. Det var en 12" maxisingel med, oftast en remix, original versionen och b-sidan från 7" singeln. idag finns
    Det ju cdsingel (typ melodifestival låtar och sån skit, original version och singback version). Cdmaxi (idioter, Max 500). Så är det enligt mig. Men jag kan ha fel....
    New York Dolls

  12. #747
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    Har berg skrivit att Cdn bara har ett spår så är det en cdsingel. Maxi på den gamla goda tiden när jag var ung på 80 talet
    var ingen icaaffär. Det var en 12" maxisingel med, oftast en remix, original versionen och b-sidan från 7" singeln. idag finns
    Det ju cdsingel (typ melodifestival låtar och sån skit, original version och singback version). Cdmaxi (idioter, Max 500). Så är det enligt mig. Men jag kan ha fel....
    Jo jag vet, för mig är cd-maxi också singeln plus två b-sidor. Men vi släpper det nu, det var inte det som var poängen.

    Poängen var att singeln 999 kommer bara innehålla ett spår och den kostar 50 kr. På itunes kostar den 12 kr. Då tycker jag att valet borde vara ganska lätt för personer som inte är kentfanatiker. Då kan man ju jämföra priserna. Och det kan ju inte bidra till en ökad försäljning på fysiska singlar.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  13. #748

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av R.Karlsen Visa inlägg
    Fan, shit va ni gnäller. Det gnälls först på att ni inte fick liveversionen i Fredags när skavlan skulle sänts, och nu gnäller ni om att det inte kommer någon b-sida och annat skit. För fan kom ner på jorden lite va? Killarna har jobbat som FAN (tror jag i alla fall) med att göra ännu en ny skiva. Dom FILMADE till och med en liveversion som dom släppte INNAN singeln kom. Sen att iTunes fuckade upp inatt, det där med svensk sommartid som ställde till. Den släpptes efter midnatt vanlig, vintertid. Det blir 0100 sommartid. Gnäll inte på Kent för det. Njut av den här låten nu. Det är 4, FYRA, FOUR, veckor kvar till släpp. Så svårt kan det väl för fan inte vara att vänta. Jag har många, många år älskar Kent, men deras fans här på forumet är bara för mycket. 999 var dock magiskt bra. "Nya Kent" lixom
    Shit vad du gnäller.

    ;D

  14. #749
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard

    Tror ändå det ligger en hund begraven i att singeln inte ska innehålla några b-sidor, alltså öppet för flera spår, samt dubbla A-sidor...
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  15. #750

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Dom 999 saker..." versen är min favoritdel i denna fantastiska låt. Speciellt när Jocke höjer och vrider lite på sångmelodin de sista två gångerna han sjunger raderna.
    Menar du där när han går upp i falsett? Isåfall håller jag med dig. Typ min favoritdetalj i låten faktiskt än så länge.

Sidan 50 av 60 FörstaFörsta ... 4041424344454647484950515253545556575859 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •