"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Kan ju vara remixer och demos utöver 999.
Jag kom på en grej, eftersom j.berg skrev att det skulle komma mer info senare om ev. b-sidor, att det står att det ska vara en maxi, att släppet nu är försenat, informationen att singeln _inte_ ska innehålla några _b_-sidor... Kanske ska de släppa både första singel och andra singel på samma skiva? Och därför bara släpper låten till download och drar på att släppa fysiska singeln. Det är ju dyrt att trycka singlar och marknaden är rätt liten, kanske vill de slå två flugor i en smäll? En tanke bara...
Ikväll var förresten första gången jag fick gåshud av "999". Den växer något otroligt. Jag gick igenom ett tyst och stilla villaområde, det hade regnat, jag hade musiken på i lurarna och bara insöp känslan och fick gåshud och tänkte att det kan inte finnas något större än kents musik. Min man och mina barn får ursäkta (de skulle inte ens finnas i mitt liv om det inte vore för kent...).
"Min värld" är som gjord för att spelas live!
Haha...jo jag trodde också det...det är väl kanske så också.
Jag har varit lite irriterad idag här på forumet varför ingen info kommer om singelns b-sidor när releasedatum ju är idag. Jag trodde som du att det skulle vara b-sidor på deras maxi singel. Men så fick jag förklarat för mig av andra här på forumet (och jocke berg indirekt) att en maxisingel kan också bara innehålla ett spår, det är rpm som skiljer mellan cdsingel och cdmaxi enligt dom. Jocke Berg har även skrivit tydligt idag att den fysiska singeln har inga b-sidor. Och singeln kostar 50 kr. Så jag kan jämföra priserna, eller hur?
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Jag tycker endå man får mer när man tjackar den fysiska plattan, mest för att kvaliten på Spotify och Itunes är asdålig jämfört med CD och vinyl.
marknaden för cd singlar är lika med noll, det funkar för grupper som det finns massor av samlare på t.ex Kent, Thåström osv men för alla andra är det stenkört.
Vinyl sjuor funkar.
Var ju ni som började att sätta er på tvären. Det första jag skrev var bara vad jag tyckte om 999 och bandets sound i dagsläget, och då får jag givetvis hela forumet emot mig, (som jag faktiskt förväntade mig att få), därav jag skrev vilket intryck jag alltid fått av det här forumet sen jag blev medlem.
Bättre att diskutera Kent på Flashback eller vad fan som helst. Det här är ju bara en stödgrupp.
du har varit här i fem minuter och bestämt dig för hur forumet fungerar.
Jag och TNS tillexempel är rörande överens om att Kent aldrig blir bättre än dom var mellan 95 och 00 men det betyder inte att vi måste sitta och hacka på den nya singeln bara för att vi föredrar dom äldre plattorna.
Har berg skrivit att Cdn bara har ett spår så är det en cdsingel. Maxi på den gamla goda tiden när jag var ung på 80 talet
var ingen icaaffär. Det var en 12" maxisingel med, oftast en remix, original versionen och b-sidan från 7" singeln. idag finns
Det ju cdsingel (typ melodifestival låtar och sån skit, original version och singback version). Cdmaxi (idioter, Max 500). Så är det enligt mig. Men jag kan ha fel....
New York Dolls
Jo jag vet, för mig är cd-maxi också singeln plus två b-sidor. Men vi släpper det nu, det var inte det som var poängen.
Poängen var att singeln 999 kommer bara innehålla ett spår och den kostar 50 kr. På itunes kostar den 12 kr. Då tycker jag att valet borde vara ganska lätt för personer som inte är kentfanatiker. Då kan man ju jämföra priserna. Och det kan ju inte bidra till en ökad försäljning på fysiska singlar.
Göran Zachrisson
Tror ändå det ligger en hund begraven i att singeln inte ska innehålla några b-sidor, alltså öppet för flera spår, samt dubbla A-sidor...
"Min värld" är som gjord för att spelas live!