Ibland faller träd ned över järnvägens kontaktledningar. Vädergudar är svåra att kontrollera.
Man skulle kunna tro att Internet är lättare att få kontroll över, men tydligen bidrar även (bristen på) mänskligt samarbete till kaoset.
Det overkliga är att live brukar låta mycket sämre än på skiva, men att Kent på något herregudomligt sätt lyckas vända på den naturlagen.
E-tuna 2009 (?) var inte så omagisk den heller. Beskyddaren = fantastisk låt helt enkelt.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
999 påminner om Håll ditt huvud högt, inte melodin men stämningen och gitarrerna.
Ingenting - celloversion
http://www.youtube.com/watch?v=R7k_k8fLNss
Mannen i den vita hatten - celloversion
http://www.youtube.com/watch?v=1XMhK9C1QQo
Senast redigerat av jazzpurist den 2012-03-29 klockan 08:38.
Det råder faktiskt ingen tvekan om att du och ditt sagolika band gör världens vackraste musik i historien...
Inte ens självaste Depeche Mode har lyckats med konststycket att göra över 100 vackra låtar.
Det har Kent
Fullständigt unikt och sanslöst imponerande!
Så sant!
Senast redigerat av Embrace den 2012-03-29 klockan 09:00.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Hej igen, Mannen_i_studentkepsen.
Var du oerhört labil igår så du övertolkar du vad folk skriver för något? Nedan har jag citerat vad som svarades på ditt första inlägg.
Du har rätt. Detta är ett diskussionsforum, och här får man lufta sina åsikter. Det innebär också att man kan få mothugg.
Jag vilar min väska nu. Ha det gott, och hoppas att albumet blir mer i din smak. Annars finns det massor annan bra musik som antagligen ligger närmare dig.
Fett!
Det blev konsertbiljett på det. Nionde gången, varav fyra på TTS. Omväxling förnöjer!
Hennes mun är som ett sår
Men precis så är det. Kent live ÄR helt magiskt. De är lika tighta som på cd men med en energi som gör att man inte landar på flera dagar. Otroligt faktiskt. Och jag har ALDRIG blivit besviken på dem live, har sett dem tio gånger och ser fram emot minst två till i sommar.
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Är ingen vän av stora ord utan kan bara konstatera att detta är fanimej det bästa som ni gjort någonsin! Konstant gåshud. Ge mig albumet på studs tack !!!
Senast redigerat av hundradelssekund den 2012-03-29 klockan 12:19.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Ja, så sant! Det finns inget annat band som har så svinbra konserter som kent! Jag har sett dem sju gånger och har alltid tänkt att de låter så mycket bättre live - då är de lätt Sveriges Största ROCKband och jag tror det har med det att göra, att de är äkta och ärliga och uppriktiga i det de gör och "lever sina dröm i ett band" och har det bra tillsammans. Det syns, hörs och känns (perfekt).
Det blir tre konserter mer för oss i sommar - om allt går bra. Ni har ju den här åldersgränsen (13) i Sverige och Eskil är bara elva då. Men jag har ändå redan bokat biljetter, hotellet, färjan och allt.
"Som alltid flyr jag till musiken
Den enda plats där jag är jag - - -
Där de stora drömmarna är lag"
"Var tog all tiden vägen
En gång var vi miljonärer
När vi hade all tid i världen"
"Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
Kentforumet - mitt språkbad på nätet
Det var sannerligen inte igår som jag skrev nåt här.
Jag har inte sett att någon annan skrivit det, men det slog mig precis, shit vilken tur att "skavlan-spelningen" inte blev av, då hade vi ju inte fått den här sköna liveversionen på film! Har väldigt svårt att tänka mig att ett "skavlanklipp" hade blivit bättre.
För tillfället rankar jag "999" som en av de bästa låtarna bandet släppt ifrån sig, och då har jag hängt med sen "Verkligen" tiden!