Kan förstå ungefär hur du tänker när du skriver det fetstilta, men eftersom väldigt få här inne känner sig som "hjärntvättade rövslickare" som sväljer allt Kent gör med hull och hår (de flesta älskar bandets musik så gott de kan, vilket iofs inte är så svårt) så blir det lite konstigt när du sedan hävdar att du bara uttrycker din åsikt. Vad skulle du tänka om jag kallade dig för "bajskorvsätande ärthjärna som inte fattar någonting"? Att jag skämtar förhoppningsvis, men du verkade verkligen mena allvar ...
Tror förresten att 999 har lite typiska singelegenskaper, dvs. att den är bra till en början fast blir sämre med tiden, men sånt är svårt att avgöra redan nu. En singel som "Den döda vinkeln" hade t.ex. ett andra liv efter att ha känts sämre ett tag.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Ja liveversionen av "Det finns inga ord" är magisk! Vissa låtar gör sig bättre live än på skiva av nån anledning. Beskyddaren och Gravitation är 2 andra låtar som jag föredrar live än studioversionerna. MIDVH och 747 är väl lite så med oxå. Men jäkligt bra på skivorna oxå ändå, iaf MIDVH.
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Håller verkligen med om Beskyddaren (som t.o.m. Jocke erkände att den blev suboptimal på skiva) och MIDVH (som är min favorit live, men inte på skiva). Kan lägga till Töntarna på bättre-live-listan. Och efter sommaren troligtvis 999.
(sedan finns ett antal låtar som bara kan drömma om att få höra live, förstås)
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
"Som alltid flyr jag till musiken
Den enda plats där jag är jag - - -
Där de stora drömmarna är lag"
"Var tog all tiden vägen
En gång var vi miljonärer
När vi hade all tid i världen"
"Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
Kentforumet - mitt språkbad på nätet
Måste ändå påpeka att jag gillar hur soundet är på studioversionen även om jag tycker liveversionen va strået vassare. Så tycker jag om hur produktionen är på studioversionen, låter som dom spelat in det relativt live och inte överproducerat låten. Och om jag ska va helt ärlig, rätt skönt med en Kent-låt utan elektroniska effekter och synth. Röd är en perfekt elektronisk platta och en stor favorit hos mig. Men det här soundet på 999 kändes lite som en frisk fläkt från Kent för mig.
Senast redigerat av Klåparen82 den 2012-03-28 klockan 23:51.
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Det här är en låt som verkligen växer ju mer jag lyssnar.
Det som förvånade mig när jag lyssnade på den första gången var att jag tyckte att den lät "glad". Första gången lyssnade jag inte alls på texten utan gick bara på känsla efter hur den lät.
Med texten till kan jag ju säga att den inte känns lika glad mer, även om själva soundet får mig att känna mig upprymd.
Gillar stilen och väntar med spänning på hur detta ska fortsätta!
Det har gått ett dygn och låten finns fortfarande inte på engelska iTunes eller Spotify. Börjar bli riktigt lack på att inte kunna köpa svensk musik digitalt när jag verkligen inte kan förstå vad det är som stoppar bolagen från att släppa grejer internationellt. Jag vill ju ge bandet mina pengar men kan inte och det kostar ju ingenting att bara ha musiken tillgänglig åt alla när det ändå inte är något fysiskt media inblandat.
Extra sur eftersom samma sak händer med Krunegårds nya skiva. Blir fan tokig på det här jävla landet.
Det är inte skivbolag i detta fall.
Det är spotify och itunes som inte är up to par.
Jag skulle inget hellre än att allt fanns tillgängligt för alla överallt.
Men det är inget VI kan göra något åt.
Jag vill att tågen ska gå i tid på vintern oxå, men det verkar vara lika svårt.