som jag sagt innan, den är ok. ganska bra. kent har gjort ett bra jobb men jag kan inte hjälpa att jag inte instämmer i hyllningskörerna. jag är liksom ambivalent, den är inte dålig, inte på något sätt. det är en bra låt men jag har så himla svårt att ta den till mig
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Sanningen är att du har blivit äldre Tobbe.
älskling; jag har hittat in från mörkret
det finns hopp om en förändring
men det tar den tid det tar
http://hajpland.blogspot.com
Kan hålla med dig lite.
Jag är jätteglad över att det är mer gitarrer och riktiga trummor igen, inga dominerande synthar. Låten är bra, det tycker jag...men inte fantastisk. Inte på långa väger så bra som vissa på dojd t.ex. Men den känns för mig som ett bra öppningsspår mer än en singel.
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Det är nog bara att det ligger någon chorus/phaser/flanger-effekt på den, och att det är samma fras (= läs inspelning) som upprepas gång på gång. Behöver inte vara autotune även fast det skulle kunna var det naturligtvis..
Tycker det partiet är oerhört snyggt förövrigt.
jag stör mig mest för att jag ogillar autotune i allmänhet och framför allt hatar jag den där jävla watcha say med jason derulo, mannen som måste ha gett autotunen ett ansiktet. så länge det påminner lite om autotune (även fast det inte är det) så påminns jag om den hemska skitlåten...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Konstaterar att kent verkar gilla tamburiner förresten
"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."
Göran Zachrisson
Jag är inte så förtjust i autotune och i synnerhet inte den överanvändning man hör i Glee till exempel. Jag måste ändå påpeka att Derulos låt till stor del bygger på stycken ur Imogen Heaps låt "Hide and Seek" från 2005 som i sin tur spelades in enbart med hennes naturliga röst samt en synth med vocoder. Väldigt speciell och härlig låt som jag tycker man ska höra i original:
http://www.youtube.com/watch?v=UYIAfiVGluk
Att Derulo slaktat och återanvänt delar av låten och själv kanske använt auto tune i sin version är en sak men originalstyckena från Imogen Heap är inte behandlade med autotune.
derulos låt avskyvär jag verkligen, det finns låtar som man ogillar och det finns de man avskyr. den här är en av dem. när jag hör något autotuneat tänker jag bara på denna, är väl egentligen så med allting så påminner eller kan förknippas med nåt man ogillar så blir det en negativ upplevelse