Sidan 43 av 60 FörstaFörsta ... 333435363738394041424344454647484950515253 ... SistaSista
Resultat 631 till 645 av 887

Ämne: "999"

  1. #631
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det kommer inte vara b-sidor på den.
    Det var så jag menade.
    2st a-sidor?
    Som FF/VinterNoll2

    Ok. inga andra spår vid denna release.
    Nöjd med denna.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  2. #632
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Singel med ett spår, med andra ord? Mixar? Releasedatum för fysiska släpp? Ursäkta min (vår) framfusighet och tusen-frågor-lek, men utan info blir det lätt spekulatikoner etc.

    Skulle vara kanon om ni förtydligade lite kring cd-singel, vinylsingel och albumet. Då CDON, Ginza och Bengans gick ut med förhandsbokningar så var det t.ex. en cd-maxi som kunde bokas och en deluxeversion (verkar plötsligt ha blivit en vanlig digipack?!) av albumet kunde bokas parallellt med standardutgåvan. Väldigt förvirrande (och totala chansningar av nätbutikerna?).

    10 låttitalar på albumet är t.ex. utlagda av en norsk näthandlare (se tråden för albumet), stämmer de titlarna eller norrmännen tokchansar bara?
    Ja....man vill ju inte beställa en skiva innan man vet vad man får för nåt. Tycker det är väldigt märkligt att ingen info finns om detta. Jag väntar iaf att beställa tills man vet mer info om prylarna.

    Men då kostar alltså den fysiska singeln 50 kr och innehåller ett spår..?!?
    Oj, det blir svårt att kränga den till folk utanför kentsekten när den ligger uppe på alla digitala tjänster gratis redan.
    Senast redigerat av Is den 2012-03-28 klockan 10:10.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #633
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Kommer fysiska singeln faktiskt att släppas först 25.4.?
    Har kollat på ett antal ställen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  4. #634
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Ja....man vill ju inte beställa en skiva innan man vet vad man får för nåt. Tycker det är väldigt märkligt att ingen info finns om detta. Jag väntar iaf att beställa tills man vet mer info om prylarna.

    Men då kostar alltså den fysiska singeln 50 kr och innehåller ett spår..?!?
    Oj, det blir svårt att kränga den till folk utanför kentsekten när den ligger uppe på alla digitala tjänster gratis redan.
    Folk borde väl kunna annullera sin order då, om nu cd-maxi skulle komma att bli cd-singel med ett spår. Eller att priset sänks några tior. Det ÄR ju faktiskt skillnad på cd-maxi och cd-singel, för att vara noga.

    Segt även för de som var snabba och kanske förbokade både album och deluxe, innan infon ändrades till digipack (är väl pappomslag) istället för deluxeutgåva (lät ju som om det stundade bonusspår, bonus-cd, bonus-dvd eller liknande). Trist för kunderna om nätbutikerna utan att faktiskt VETA bara drar till med cd-maxi om det är cd-singel och deluxe och det är digipack, folk sedan bokar i tron om att de ska få det de bokat och utgåvorna sedan ändras på sidorna. Jaja, petitesser för vissa kanske, men desto mer betydelsefullt för de som faktiskt bokar något.
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2012-03-28 klockan 10:28.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  5. #635
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Folk borde väl kunna annullera sin order då, om nu cd-maxi skulle komma att bli cd-singel med ett spår. Eller att priset sänks några tior.

    Lite tråkigare för de som var snabba och kanske förbokade både album och deluxe, innan infon ändrades till digipack (är väl pappomslag) istället för deluxeutgåva (lät ju som om det stundade bonusspår, bonus-cd, bonus-dvd eller liknande). Trist för kunderna om nätbutikerna utan att faktiskt VETA bara drar till med cd-maxi om det är cd-singel och deluxe och det är digipack, folk sedan bokar i tron om att de ska få det de bokat och utgåvorna sedan ändras på sidorna. Jaja, petitesser för vissa kanske, men desto mer betydelsefullt för de som faktiskt bokar något.
    Ja...jag har inte bokat... Men tycker ändå att det är sjukt dålig information! Sen får gärna jocke & co tycka att vi är gnälliga men det skiter jag i.
    På alla andra ställen är det väl självklart att man vill ha klar info om vad det är man har köpt?
    Singeln skulle släppas idag, men det är total förvirring om det är b-sidor eller inte, om den fysiska singeln släpps idag eller på nåt senare datum. Väldigt märkligt.
    Bandet kanske inte bryr sig. Men vi var en del som satt uppe och väntade på b-sidor inatt. Maxi-singel låter ju som att det är två b-sidor på...

    Hur svårt kan det vara?

    Ge klar info om vad det finns för utgåvor, digipack, deluxeutgåva? (vad innehåller den iså fall?)
    Finns det b-sidor?
    När kommer fysiska singeln?

    Finns ju folk här som betalat över 700 kr för alla skivor och som troligtvis lever på csn. Skulle kanske vara roligt för dom att veta vad dom får för pengarna?
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  6. #636
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Alla ni som frågar om b-sidor (trots att det nyss kommit en helt ny låt): Hold on...
    Vi återkommer snart om detta
    Vi är aldrig nöjda!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  7. #637
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Har fått nyhetsbrev från Bengans (där jag förhandsbokade de senaste singlarna) men stod inget om de där. Så gick in på deras hemsida för att kolla, och de har tydligen blivit uppskjutna till 2012-04-25: samma dag som albumet wtf? Förhoppningsvis kommer det ligga b-sidor där, så man får en overload av kentlåtar den dagen, och så kan vi ju leva på singeln tills dess.

  8. #638

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vet inte hur många innan mig som skrivit något negativt för orkar verkligen inte läsa igenom 42 (!!!!!!) sidor redan....sick.

    okej, nu till låten. precis i början typ 1/4 del av låtens första lyssning så kändes det lovande. Tyckte om den men sen övergick det till något annat och jag HATAR att vara negativ. Jag VILL hylla och sätta dom på piedestal igen men jag tycker inte om den...alls. Slätstruken och tråkig. Den lämnar inget avtryck ingen känsla och efter 3 lyssningar så är jag inte intresserad av att lyssna på den igen och så ska det ju inte vara, så ska inte kent vara. Jag vill ha tillbaka den känslan som de gav mig när jag började lyssna på dom, att man inte fick nog, deras album gick på repeat hela tiden, tänkte kent, drömde kent, såg kent associationer överallt. Hoppas det kommer några guldkorn på den här plattan ialfl och ber om ursäkt för att jag inte gillade den. Jag tillhör säkert minoriteten.
    Vad tycker du om texten?

  9. #639
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639

    Standard

    Lyssnade på liveversionen i går och gillade den väldigt mycket. Men så lyssnade jag på albumversionen på Spotify i dag och älskade den, gud vad den växte! Åh, allt känns bara så himla bra.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

  10. #640
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Har fått nyhetsbrev från Bengans (där jag förhandsbokade de senaste singlarna) men stod inget om de där. Så gick in på deras hemsida för att kolla, och de har tydligen blivit uppskjutna till 2012-04-25: samma dag som albumet wtf? Förhoppningsvis kommer det ligga b-sidor där, så man får en overload av kentlåtar den dagen, och så kan vi ju leva på singeln tills dess.
    Tråkigt!

    Har nåt gått snett? Vad? Skulle den fysiska singeln alls släppts idag? Vilka mer spår innehåller den? Vilka spår innehåller vinylsingeln?
    Vad innebär deluxeutgåvan av albumet? Varför har norska skivbutiker gått ut med albuminfo men inte inte kent.nu?
    Varför har man inte gått ut med denna info?
    Känns ganska rörigt kring släppen måste jag säga.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #641

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tråkigt!

    Har nåt gått snett? Vad? Skulle den fysiska singeln alls släppts idag? Vilka mer spår innehåller den? Vilka spår innehåller vinylsingeln?
    Vad innebär deluxeutgåvan av albumet? Varför har norska skivbutiker gått ut med albuminfo men inte inte kent.nu?
    Varför har man inte gått ut med denna info?
    Känns ganska rörigt kring släppen måste jag säga.
    Ja, kan bara instämma med detta.

  12. #642
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tråkigt!

    Har nåt gått snett? Vad? Skulle den fysiska singeln alls släppts idag? Vilka mer spår innehåller den? Vilka spår innehåller vinylsingeln?
    Vad innebär deluxeutgåvan av albumet? Varför har norska skivbutiker gått ut med albuminfo men inte inte kent.nu?
    Varför har man inte gått ut med denna info?
    Känns ganska rörigt kring släppen måste jag säga.
    Haha, ja det kan man lugnt säga...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  13. #643
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Kan man vara ett dåligt fan?
    ja och jag tror jag är det eftersom ett urtypiskt fan SKA ju älska allt de gör. om de gör en skiva med prutt-ljud så kommer fansen här att vara i extas...typ ^.^

    jag har inga direkta förväntningar på skivan. den verkar mjukare, lugnare, om man nu ska döma något efter att hört 1 låt (=livsfarligt) självklart kommer jag lyssna...det hade jag även gjort om det var en skiva med prutt-ljud. så jag är väl ett fan...fortfarande..tror det är svårt att sluta vara ett kent-fan. har man fastnat så har man gjort det rejält. de tillhör ju ändå eliten av vad som släpps inom svensk musik. det är ju bara jag som förmodligen har jävligt kass musikmusik smak (förutom kent då) men jag håller hoppet uppe

  14. #644
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    ja och jag tror jag är det eftersom ett urtypiskt fan SKA ju älska allt de gör. om de gör en skiva med prutt-ljud så kommer fansen här att vara i extas...typ ^.^
    Tycker i för sig att det finns en hel del här inne som säger vad det tycker om nya låtar, och bra är väl det!
    Sen att man blir kallad dum i huvudet och gnällig om man säger sin åsikt är ju en annan sak...haha.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  15. #645
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Tråkigt!

    Har nåt gått snett? Vad? Skulle den fysiska singeln alls släppts idag? Vilka mer spår innehåller den? Vilka spår innehåller vinylsingeln?
    Vad innebär deluxeutgåvan av albumet? Varför har norska skivbutiker gått ut med albuminfo men inte inte kent.nu?
    Varför har man inte gått ut med denna info?
    Känns ganska rörigt kring släppen måste jag säga.
    Ja, det var väl tänkt att den fysiska singeln också skulle släppts idag (som vanligt) men det har pratats om produktionsfel; eller om de bara bestämt sig för att skjuta upp allting.
    Tyvärr har ingen information yttrats alls om varken cd-maxin eller vinylsingeln, vilket känns otroligt tråkigt men för runt 50-lappen känns det som den borde innehålla mer än en låt.
    Rörigt är bara förnamnet.

Sidan 43 av 60 FörstaFörsta ... 333435363738394041424344454647484950515253 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •