Sidan 51 av 60 FörstaFörsta ... 4142434445464748495051525354555657585960 SistaSista
Resultat 751 till 765 av 887

Ämne: "999"

  1. #751
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Jo jag vet, för mig är cd-maxi också singeln plus två b-sidor. Men vi släpper det nu, det var inte det som var poängen.

    Poängen var att singeln 999 kommer bara innehålla ett spår och den kostar 50 kr. På itunes kostar den 12 kr. Då tycker jag att valet borde vara ganska lätt för personer som inte är kentfanatiker. Då kan man ju jämföra priserna. Och det kan ju inte bidra till en ökad försäljning på fysiska singlar.
    Haha... Du har helt rätt... Och kostar 1 spår (och som sagt, då heter det inte maxi utan
    singel) 50
    spänn, Är det fan för jävligt.
    New York Dolls

  2. #752
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    Haha... Du har helt rätt... Och kostar 1 spår (och som sagt, då heter det inte maxi utan
    singel) 50
    spänn, Är det fan för jävligt.
    Skickat PM till dig.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  3. #753
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    De flesta av er som hänger på det här forumet verkar vara ett gäng hjärntvättade rövslickare till bandet som bara tycker att de blir bättre och bättre hela tiden för varje album. Och nej de behöver inte gå tillbaka och spela exakt som under den tiden jag tyckte de var bäst, (vilket i och för sig är ganska svårt då varje album under hela Kent-eran i princip har haft sin egen stil), men jag tycker ändå kvaliten var bättre innan de började använda överdrivet med synth och mainstream-sound. Kent är verkligen inte dåliga i dagsläget, men jag tycker som sagt att de lät bättre för några år sen.
    Kan förstå ungefär hur du tänker när du skriver det fetstilta, men eftersom väldigt få här inne känner sig som "hjärntvättade rövslickare" som sväljer allt Kent gör med hull och hår (de flesta älskar bandets musik så gott de kan, vilket iofs inte är så svårt) så blir det lite konstigt när du sedan hävdar att du bara uttrycker din åsikt. Vad skulle du tänka om jag kallade dig för "bajskorvsätande ärthjärna som inte fattar någonting"? Att jag skämtar förhoppningsvis, men du verkade verkligen mena allvar ...

    Tror förresten att 999 har lite typiska singelegenskaper, dvs. att den är bra till en början fast blir sämre med tiden, men sånt är svårt att avgöra redan nu. En singel som "Den döda vinkeln" hade t.ex. ett andra liv efter att ha känts sämre ett tag.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  4. #754

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Hela det här "det är inte live"-gnällandet folk sysslar med är så underhållande.
    Har inte sett så mycket sånt i den här tråden? Åtminstone inte nåt som kan beskrivas som gnällande liksom.

  5. #755
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarjeans Visa inlägg
    Tror ändå det ligger en hund begraven i att singeln inte ska innehålla några b-sidor, alltså öppet för flera spår, samt dubbla A-sidor...
    Du kan mycket väl ha rätt.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  6. #756
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Har inte sett så mycket sånt i den här tråden? Åtminstone inte nåt som kan beskrivas som gnällande liksom.
    Det finns fler trådar än denna, jag pratade om ett generellt beteende.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  7. #757

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det är nästan overkligt att liveversionen är helt magisk jämfört med den vanliga mer mänskliga versionen.

    Lite som att liveversionen av Det finns inga ord var osannolikt bra.
    Ja liveversionen av "Det finns inga ord" är magisk! Vissa låtar gör sig bättre live än på skiva av nån anledning. Beskyddaren och Gravitation är 2 andra låtar som jag föredrar live än studioversionerna. MIDVH och 747 är väl lite så med oxå. Men jäkligt bra på skivorna oxå ändå, iaf MIDVH.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  8. #758
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Ja liveversionen av "Det finns inga ord" är magisk! Vissa låtar gör sig bättre live än på skiva av nån anledning. Beskyddaren och Gravitation är 2 andra låtar som jag föredrar live än studioversionerna. MIDVH och 747 är väl lite så med oxå. Men jäkligt bra på skivorna oxå ändå, iaf MIDVH.
    Håller verkligen med om Beskyddaren (som t.o.m. Jocke erkände att den blev suboptimal på skiva) och MIDVH (som är min favorit live, men inte på skiva). Kan lägga till Töntarna på bättre-live-listan. Och efter sommaren troligtvis 999.
    (sedan finns ett antal låtar som bara kan drömma om att få höra live, förstås)
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  9. #759
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det är nästan overkligt att liveversionen är helt magisk jämfört med den vanliga mer mänskliga versionen.

    Lite som att liveversionen av Det finns inga ord var osannolikt bra.
    Håller med dig. Jag är totalt fastnat för liveversionen, den låter så mycket bättre än den som jag äntligen hittade i Spotify. Ja, magisk är ett rätt ord här!
    Herregud, hur gör de det egentligen?
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  10. #760
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Håller verkligen med om Beskyddaren (som t.o.m. Jocke erkände att den blev suboptimal på skiva)
    Som sagt, den akustiska versionen Jocke körde på Storängsbotten -05 är nog fortfarande bland det mest magiska konsertögonblicket hittills...
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  11. #761

    Standard

    Måste ändå påpeka att jag gillar hur soundet är på studioversionen även om jag tycker liveversionen va strået vassare. Så tycker jag om hur produktionen är på studioversionen, låter som dom spelat in det relativt live och inte överproducerat låten. Och om jag ska va helt ärlig, rätt skönt med en Kent-låt utan elektroniska effekter och synth. Röd är en perfekt elektronisk platta och en stor favorit hos mig. Men det här soundet på 999 kändes lite som en frisk fläkt från Kent för mig.
    Senast redigerat av Klåparen82 den 2012-03-28 klockan 23:51.
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  12. #762

    Standard

    Det här är en låt som verkligen växer ju mer jag lyssnar.
    Det som förvånade mig när jag lyssnade på den första gången var att jag tyckte att den lät "glad". Första gången lyssnade jag inte alls på texten utan gick bara på känsla efter hur den lät.
    Med texten till kan jag ju säga att den inte känns lika glad mer, även om själva soundet får mig att känna mig upprymd.
    Gillar stilen och väntar med spänning på hur detta ska fortsätta!

  13. #763
    Medlem 748s avatar
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Birmingham
    Inlägg
    254

    Standard

    Det har gått ett dygn och låten finns fortfarande inte på engelska iTunes eller Spotify. Börjar bli riktigt lack på att inte kunna köpa svensk musik digitalt när jag verkligen inte kan förstå vad det är som stoppar bolagen från att släppa grejer internationellt. Jag vill ju ge bandet mina pengar men kan inte och det kostar ju ingenting att bara ha musiken tillgänglig åt alla när det ändå inte är något fysiskt media inblandat.

    Extra sur eftersom samma sak händer med Krunegårds nya skiva. Blir fan tokig på det här jävla landet.
    Cheddarsjäl

    http://merkurius.me

  14. #764
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Marit Visa inlägg
    Allerede ved første gjennomlytting er det partier som er så vakre i den her låten at jeg mister pusten. Herregud som jeg gleder meg til albumet!
    Jag med. EPIS 2.0 känns det som det kan bli.

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tack!!!
    Jag blir så glad när du säger att det är vackert för att göra något vackert, mina damer & herrar, är det största man kan uppnå.
    Vi ville att de här sångerna skulle vara upplyftande, hungriga, stolta men vemodiga utan att bli självömkande och bakåtblickande.
    För det var så vi kände.
    Men framförallt ville vi att de skulle vara vackra.
    Härligt att höra.

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Nej nu jävlar har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har lyssnat på 999 och den är fortfarande lika upplyftande. Favoritpartiet är nog 999-delen, speciellt andra rundan då falsetten kommer in. När jag först såg live-versionen började jag genast sakna känslan man får av att spela i ett band... Att skriva och spela musik för sig själv kan vara skitkul, men det finns inget som går upp mot att stå i ett rum med ett gäng och svettas och skriva samt spela underbar musik. Nej, man blir nästan lite avundsjuk när man tittar på sånt där... Jag kanske borde återgå till att diskutera låten, även om det mesta redan har sagts.

    Jag är fortfarande positivt överraskad att Kent kunde åstadkomma nåt så förvånansvärt upplyftande – men jag antar att jag inte borde vara allt för förvånad. Jag kan dock fortfarande inte sätta pricken över i:et varför den är så upplyftande dock... men jag antar att det är en kombination av melodin, harmonin/ackorden/ackordföljden, instrumentationen och arrangemanget. Texten i sig är lite (eller ganska så mycket) vemodigare än vad musiken är och när man kombinerar dem (musik + text) blir resultatet lite... bitterljuvt kanske? Nä, jag ska inte försöka sätta det hela i ord längre. Jag borde nog gå och försöka skriva lite musik nu istället för att sitta här och tokdyrka. Det börjar bli lite pinsamt hehe...

    Jag ber om ursäkt för svamlet.
    Bitterljuvt men framför allt framåt, upplyftande
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  15. #765
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 748 Visa inlägg
    Det har gått ett dygn och låten finns fortfarande inte på engelska iTunes eller Spotify. Börjar bli riktigt lack på att inte kunna köpa svensk musik digitalt när jag verkligen inte kan förstå vad det är som stoppar bolagen från att släppa grejer internationellt. Jag vill ju ge bandet mina pengar men kan inte och det kostar ju ingenting att bara ha musiken tillgänglig åt alla när det ändå inte är något fysiskt media inblandat.

    Extra sur eftersom samma sak händer med Krunegårds nya skiva. Blir fan tokig på det här jävla landet.
    Det är inte skivbolag i detta fall.
    Det är spotify och itunes som inte är up to par.
    Jag skulle inget hellre än att allt fanns tillgängligt för alla överallt.
    Men det är inget VI kan göra något åt.
    Jag vill att tågen ska gå i tid på vintern oxå, men det verkar vara lika svårt.

Sidan 51 av 60 FörstaFörsta ... 4142434445464748495051525354555657585960 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •