Sidan 52 av 60 FörstaFörsta ... 242434445464748495051525354555657585960 SistaSista
Resultat 766 till 780 av 887

Ämne: "999"

  1. #766
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är inte skivbolag i detta fall.
    Det är spotify och itunes som inte är up to par.
    Jag skulle inget hellre än att allt fanns tillgängligt för alla överallt.
    Men det är inget VI kan göra något åt.
    Jag vill att tågen ska gå i tid på vintern oxå, men det verkar vara lika svårt.
    Äh, lägg upp låten på Mediafire nu!


    Edit:
    Eller förresten, ta hela albumet när du ändå är igång.

    Edit 2:
    Jag sätter in en hundring till dig sen.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  2. #767
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Ibland faller träd ned över järnvägens kontaktledningar. Vädergudar är svåra att kontrollera.
    Man skulle kunna tro att Internet är lättare att få kontroll över, men tydligen bidrar även (bristen på) mänskligt samarbete till kaoset.

    Citat Ursprungligen postat av Eskils mor Visa inlägg
    Håller med dig. Jag är totalt fastnat för liveversionen, den låter så mycket bättre än den som jag äntligen hittade i Spotify. Ja, magisk är ett rätt ord här!
    Herregud, hur gör de det egentligen?
    Det overkliga är att live brukar låta mycket sämre än på skiva, men att Kent på något herregudomligt sätt lyckas vända på den naturlagen.

    Citat Ursprungligen postat av Fast Forward Visa inlägg
    Som sagt, den akustiska versionen Jocke körde på Storängsbotten -05 är nog fortfarande bland det mest magiska konsertögonblicket hittills...
    E-tuna 2009 (?) var inte så omagisk den heller. Beskyddaren = fantastisk låt helt enkelt.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  3. #768
    Nybörjare pietzqs avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Uppsala, Sverige
    Inlägg
    40

    Standard

    999 påminner om Håll ditt huvud högt, inte melodin men stämningen och gitarrerna.
    Ingenting - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=R7k_k8fLNss
    Mannen i den vita hatten - celloversion
    http://www.youtube.com/watch?v=1XMhK9C1QQo

  4. #769
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Äh, lägg upp låten på Mediafire nu!


    Edit:
    Eller förresten, ta hela albumet när du ändå är igång.

    Edit 2:
    Jag sätter in en hundring till dig sen.
    Jag kan hänga på med en hundring och så en femtiolapp, så har han lite pengar om han måste mata sami med cigg.


  5. #770

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 748 Visa inlägg
    Det har gått ett dygn och låten finns fortfarande inte på engelska iTunes eller Spotify. Börjar bli riktigt lack på att inte kunna köpa svensk musik digitalt när jag verkligen inte kan förstå vad det är som stoppar bolagen från att släppa grejer internationellt. Jag vill ju ge bandet mina pengar men kan inte och det kostar ju ingenting att bara ha musiken tillgänglig åt alla när det ändå inte är något fysiskt media inblandat.

    Extra sur eftersom samma sak händer med Krunegårds nya skiva. Blir fan tokig på det här jävla landet.
    Jag bor i Ungern och jag kunde köpa låten på iTunes, precis samma tid som alla andra här på forumet, så den är säkert släppt internationellt. Konstigt att det inte funkar i England då. :/

    Spotify vet jag inget om för det är inte tillgängligt här, tyvärr.
    Senast redigerat av jazzpurist den 2012-03-29 klockan 08:38.

  6. #771
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Tack!!!
    Jag blir så glad när du säger att det är vackert för att göra något vackert, mina damer & herrar, är det största man kan uppnå.
    Vi ville att de här sångerna skulle vara upplyftande, hungriga, stolta men vemodiga utan att bli självömkande och bakåtblickande.
    För det var så vi kände.
    Men framförallt ville vi att de skulle vara vackra.
    Det råder faktiskt ingen tvekan om att du och ditt sagolika band gör världens vackraste musik i historien...
    Inte ens självaste Depeche Mode har lyckats med konststycket att göra över 100 vackra låtar.
    Det har Kent
    Fullständigt unikt och sanslöst imponerande!

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Dom 999 saker..." versen är min favoritdel i denna fantastiska låt. Speciellt när Jocke höjer och vrider lite på sångmelodin de sista två gångerna han sjunger raderna. För att sedan avsluta med ett överjäkligt episkt "ahhhhhhhhhhhhhhhh".
    Så sant!
    Senast redigerat av Embrace den 2012-03-29 klockan 09:00.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #772
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Var ju ni som började att sätta er på tvären. Det första jag skrev var bara vad jag tyckte om 999 och bandets sound i dagsläget, och då får jag givetvis hela forumet emot mig, (som jag faktiskt förväntade mig att få), därav jag skrev vilket intryck jag alltid fått av det här forumet sen jag blev medlem.
    Bättre att diskutera Kent på Flashback eller vad fan som helst. Det här är ju bara en stödgrupp.
    Hej igen, Mannen_i_studentkepsen.
    Var du oerhört labil igår så du övertolkar du vad folk skriver för något? Nedan har jag citerat vad som svarades på ditt första inlägg.

    Du har rätt. Detta är ett diskussionsforum, och här får man lufta sina åsikter. Det innebär också att man kan få mothugg.

    Jag vilar min väska nu. Ha det gott, och hoppas att albumet blir mer i din smak. Annars finns det massor annan bra musik som antagligen ligger närmare dig.

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Och det ska komma från en Nybörjare...
    Coldplay är galet bra men Kent är Kent och Kent är bäst!
    Citat Ursprungligen postat av Entertainer Visa inlägg
    Det känns som att målet de söker inte ligger bakom dem utan långt där framför någonstans.
    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Är det eftersträvansvärt?
    Citat Ursprungligen postat av [scrubs] Visa inlägg
    Det är väl roligt att de inte gör samma sak om och om igen? Jag älskar Coldplay, och gillar detta soundet. Säger inte att det låter som Coldplay men lite åt det hållet, det välkomnar jag. Ska bli otroligt roligt att höra hur resten av plattan låter.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #773
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Götteborrgh, , Sweden.
    Inlägg
    30

    Standard

    Fett!
    Det blev konsertbiljett på det. Nionde gången, varav fyra på TTS. Omväxling förnöjer!
    Hennes mun är som ett sår

  9. #774
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Det overkliga är att live brukar låta mycket sämre än på skiva, men att Kent på något herregudomligt sätt lyckas vända på den naturlagen.
    Men precis så är det. Kent live ÄR helt magiskt. De är lika tighta som på cd men med en energi som gör att man inte landar på flera dagar. Otroligt faktiskt. Och jag har ALDRIG blivit besviken på dem live, har sett dem tio gånger och ser fram emot minst två till i sommar.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

  10. #775
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Helsingborg, , Sweden.
    Inlägg
    146

    Standard

    Är ingen vän av stora ord utan kan bara konstatera att detta är fanimej det bästa som ni gjort någonsin! Konstant gåshud. Ge mig albumet på studs tack !!!

  11. #776
    Medlem hundradelssekunds avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Crimmitschau i Tyskland
    Inlägg
    1 095

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pietzq Visa inlägg
    999 påminner om Håll ditt huvud högt, inte melodin men stämningen och gitarrerna.
    Jag bistämmer, framförallt efter 5.05. Mitt första intryck var att det påminner om 'På drift' och i vissa sångpassager om Markus Krunegårds 'Jag är en vampyr'. Men nu har låten fått en egen identitet.
    Senast redigerat av hundradelssekund den 2012-03-29 klockan 12:19.
    --
    Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.

  12. #777
    Medlem Eskils mors avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Här och nu, Södra Finland
    Inlägg
    437

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Men precis så är det. Kent live ÄR helt magiskt. De är lika tighta som på cd men med en energi som gör att man inte landar på flera dagar. Otroligt faktiskt. Och jag har ALDRIG blivit besviken på dem live, har sett dem tio gånger och ser fram emot minst två till i sommar.
    Ja, så sant! Det finns inget annat band som har så svinbra konserter som kent! Jag har sett dem sju gånger och har alltid tänkt att de låter så mycket bättre live - då är de lätt Sveriges Största ROCKband och jag tror det har med det att göra, att de är äkta och ärliga och uppriktiga i det de gör och "lever sina dröm i ett band" och har det bra tillsammans. Det syns, hörs och känns (perfekt).

    Det blir tre konserter mer för oss i sommar - om allt går bra. Ni har ju den här åldersgränsen (13) i Sverige och Eskil är bara elva då. Men jag har ändå redan bokat biljetter, hotellet, färjan och allt.
    "Som alltid flyr jag till musiken
    Den enda plats där jag är jag - - -
    Där de stora drömmarna är lag"

    "Var tog all tiden vägen
    En gång var vi miljonärer
    När vi hade all tid i världen"

    "Om jag bara kunde fylla mitt hjärta med godhet"
    Kentforumet - mitt språkbad på nätet


  13. #778
    Medlem Innanfrostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    min värld
    Inlägg
    203

    Standard

    Kent har aldrig förr låtit så här storslaget.
    Det är så vackert, det är så äkta.
    Tack kent, änn en gång.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    För övrigt är "Du å Ja döden" 100 ggr bättre än allt vi gjort tidigare.

  14. #779
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    346

    Standard

    Det var sannerligen inte igår som jag skrev nåt här.

    Jag har inte sett att någon annan skrivit det, men det slog mig precis, shit vilken tur att "skavlan-spelningen" inte blev av, då hade vi ju inte fått den här sköna liveversionen på film! Har väldigt svårt att tänka mig att ett "skavlanklipp" hade blivit bättre.

    För tillfället rankar jag "999" som en av de bästa låtarna bandet släppt ifrån sig, och då har jag hängt med sen "Verkligen" tiden!

  15. #780
    Medlem Innanfrostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    min värld
    Inlägg
    203

    Standard

    Det är en låt som är alldeles för stor för att rymmas mellan eftertexterna till en talkshow.
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    För övrigt är "Du å Ja döden" 100 ggr bättre än allt vi gjort tidigare.

Sidan 52 av 60 FörstaFörsta ... 242434445464748495051525354555657585960 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •