Sidan 49 av 60 FörstaFörsta ... 394041424344454647484950515253545556575859 ... SistaSista
Resultat 721 till 735 av 887

Ämne: "999"

  1. #721
    Medlem isakmos avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    171

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Finns dessutom "Friday night" under svenska kent och två "Generation ex" ett för svenska kent och ett för franska.

    Edit: Man får hoppas pengarna går till rätt kent... Annars blir några i Frankrike väldigt glada just nu... Förvisso bör den infon dock ligga per spår, så det är nog ingen fara.

    Ja, kents Spotidy-sida måste fixas... hur svårt kan det vara?

  2. #722
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av (parantes) Visa inlägg
    Du menar förstås att DU inte tycker den är så fantastisk som alla säger För jag tycker den är helt fantastisk.
    ja, förlåt om jag uttryckte mig klantigt. räcker det inte med att jag har skuldkänslor för att jag inte kan ta den till mig ordentligt?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  3. #723
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    HH är för övrigt inte min favorit, men det är inte pga klippningen (som varken hörs eller syns för mina relativt otränade öron/ögon) utan för att det är ett litet för långt album med lite för många lugna långa låtar i rad.
    En hel del riktigt fina lugna låtar förvisso, men ändå.
    Jag håller med dig angående Hagnesta Hill. För många (långa) låtar och för lång speltid! Kentarna har ju faktiskt också själva sagt i efterhand (se boken i Boxen exempelvis) att det borde varit färre låtar på albumet. När låtarna snittar på nära fem minuter är känns 10 spår som en övre gräns. 13 spår på 63 minuter är segt - och dessutom för många ballader. Den engelska versionen kompenserar i alla fall segheten en aning med "Just like money".

    10 låtar på 42 minuter som En plats i solen tycker jag kändes precis lagom.

  4. #724

    Standard

    Nej nu jävlar har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har lyssnat på 999 och den är fortfarande lika upplyftande. Favoritpartiet är nog 999-delen, speciellt andra rundan då falsetten kommer in. När jag först såg live-versionen började jag genast sakna känslan man får av att spela i ett band... Att skriva och spela musik för sig själv kan vara skitkul, men det finns inget som går upp mot att stå i ett rum med ett gäng och svettas och skriva samt spela underbar musik. Nej, man blir nästan lite avundsjuk när man tittar på sånt där... Jag kanske borde återgå till att diskutera låten, även om det mesta redan har sagts.

    Jag är fortfarande positivt överraskad att Kent kunde åstadkomma nåt så förvånansvärt upplyftande – men jag antar att jag inte borde vara allt för förvånad. Jag kan dock fortfarande inte sätta pricken över i:et varför den är så upplyftande dock... men jag antar att det är en kombination av melodin, harmonin/ackorden/ackordföljden, instrumentationen och arrangemanget. Texten i sig är lite (eller ganska så mycket) vemodigare än vad musiken är och när man kombinerar dem (musik + text) blir resultatet lite... bitterljuvt kanske? Nä, jag ska inte försöka sätta det hela i ord längre. Jag borde nog gå och försöka skriva lite musik nu istället för att sitta här och tokdyrka. Det börjar bli lite pinsamt hehe...

    Jag ber om ursäkt för svamlet.

    EDIT

    @Tobbe: Inte ska du behöva ha skuldkänslor för att du inte kan ta till dig låten . Att det finns en del människor här som inte är lite sålda på låten gör väl diskussionen lite roligare, eller? Vem vet, du kanske finner resten av albumet mer tilltalande. Den som väntar (och förhoppningsvis lever) får se.
    Senast redigerat av Gästen den 2012-03-28 klockan 20:18.
    Þú söngst til mín svo hljótt...

  5. #725
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sundance_danne Visa inlägg
    Hela det här "det är inte live"-gnällandet folk sysslar med är så underhållande.
    De som klagade på TTS/Röd/Epis för att "det är synthar, inte gitarrer, det är inte live, det är inte på riktigt. Jag längtar tillbaks till Hagnesta Hill"... som är det kentalbum som är mest klippt.
    Spelar ingen roll vilket som är mest klippt. Man måste förstå att alla har olika musiksmak. Vissa gillar Britney, vissa gillar maiden, vissa gillar synth, vissa gillar rock, vissa gillar visor.
    Senast redigerat av Is den 2012-03-28 klockan 20:34.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  6. #726
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag håller med dig angående Hagnesta Hill. För många (långa) låtar och för lång speltid! Kentarna har ju faktiskt också själva sagt i efterhand (se boken i Boxen exempelvis) att det borde varit färre låtar på albumet. När låtarna snittar på nära fem minuter är känns 10 spår som en övre gräns. 13 spår på 63 minuter är segt - och dessutom för många ballader. Den engelska versionen kompenserar i alla fall segheten en aning med "Just like money".

    10 låtar på 42 minuter som En plats i solen tycker jag kändes precis lagom.
    10-11 låtar och runt 40-45 minuter tycker jag är lagom.
    Jag kanske är lite ego, men det ska gå att lyssna igenom hela skivan på väg till/från jobb, det är trevligt då liksom.

    När jag var student så räckte EPn precis för att gå till/från skolan.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  7. #727

    Smile

    Först och främst: 999 är sjukt bra. Jag har gått och sjungit på låten hela dagen.
    Fick ju höra den på P3 hela två gånger idag. Utöver det ville jag bara sluta på
    jobbet så jag kunde komma hem och lyssna på den. Nu återstår bara att bli
    kanon i helgen så man kan få njuta av den fullt ut. För det är så musik ska lyssnas på!

    Och en annan sak. Jag skriver inte så mycket men jag har följt forumet mycket. Jag
    tycker det är märkligt att folk brusar upp över Jockes ton i vissa inlägg. Som Eskilstuna-bo
    rynkar man bara på pannan. Det är sådär alla låter här. En svag irritation i allt vi säger. Och det är okay!

  8. #728
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Spelar ingen roll vilket som är mest klippt. Alla har olika musiksmak. Vissa gillar Britney, vissa gillar maiden, vissa gillar synth, vissa gillar rock, vissa gillar visor.
    Håller med! Smaken är som baken och jag spanar gärna in andras!

    Det värde som kan ligga i att det är live-inspelat och "tajt" är väl att det blir lättare att köra en liknande version live på turné - vilket dock också är en smaksak om det är önskvärt.

    HH-låtarna är dock imo rätt lika live iaf... Vilket förvisso kan bero på att skivan skrevs på turné därmed var ganska hårt inrepade innan studiosessionerna började.
    När det gäller TTS-låtarna tycker jag skillnaden är relativt stor, kanske för att gitarrerna är så mycket tydligare live (iaf minns jag det så), men live-versionerna fungerade grymt live.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  9. #729
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av isakmo Visa inlägg
    Ja, kents Spotidy-sida måste fixas... hur svårt kan det vara?
    Jag har påtalat felaktigheterna i detalj för Spotify (främst att flera av låtarna på svenska Isola saknas) men fått ett typiskt standardsvar om att alla artister och låtar inte finns på Spotify (vilket naturligtvis inte har med saken att göra i det här fallet). Dåligt hanterat av Spotify helt enkelt.

  10. #730
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Jag har påtalat felaktigheterna i detalj för Spotify (främst att flera av låtarna på svenska Isola saknas) men fått ett typiskt standardsvar om att alla artister och låtar inte finns på Spotify (vilket naturligtvis inte har med saken att göra i det här fallet). Dåligt hanterat av Spotify helt enkelt.
    När det gäller svenska isola så är problemet att Isola (eng) och Isola (sv) hanteras som olika versioner av samma album, och den engelska utgåvan av någon anledning blivit "grundutgåvan" samt att under "additional tracks" så dyker bara de upp som har en annorlunda titel jämfört med "standardlåtarna" och då Isola (till skillnad från HH där enda låten med samma titel är felbetitlad på engelska skivan på spotify) har många titlar som är samma på engelska som på svenska så syns inte de svenska helt enkelt..

    Ett tips är att klicka på den lilla pilgrej-symbolen brevid "Star" så får man upp alla seperata versionerna av albumet.

    Fortfarande riktigt dåligt dock! Denna gången kan jag tänka mig att det krånglar iom skivbolagsbytet.
    Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.

  11. #731
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Någon som vet hur försäljningen av fysiska singlar generellt går i Sverige nuförtiden? Kan inte vara så hög försäljning väl?
    12 kr på itunes jämfört med 50 kr för en låt borde ju göra valet lätt för de flesta, de som inte samlar på ett band.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  12. #732
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Ja jag tycker det är märkligt att dom inte kan rätta till saker, i synnerhet när man förklarar exakt vad som är fel. Problemet är ju inte att det fattas saker på Spotify, bara att dom är listade på fel sätt och i vissa fall under fel artist.

  13. #733

    Standard

    Jag föredrar liveversionen. Dock gillar jag att man hör tydligare vad Jocke sjunger i studioversionen.
    Oavsett så är det en sjukt vacker och berörande låt. En sak jag reflekterat över är att det känns lite som att hela bandet verkligen har gjort den här låten tillsammans som ett band. Kanske för att live-versionen var så grymt bra. Oså måste jag ge min beundran till Markus. En stor idol som trummis. Och att han körar i bakgrunden så jäkla bra!
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  14. #734
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Det är nästan overkligt att liveversionen är helt magisk jämfört med den vanliga mer mänskliga versionen.

    Lite som att liveversionen av Det finns inga ord var osannolikt bra.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  15. #735
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Någon som vet hur försäljningen av fysiska singlar generellt går i Sverige nuförtiden? Kan inte vara så hög försäljning väl?
    12 kr på itunes jämfört med 50 kr för en låt borde ju göra valet lätt för de flesta, de som inte samlar på ett band.
    Du kan inte jämföra priset så.... Om du köper 1 låt på itunes för 12 pix.... sen b-sida 1: för 12 pix.... b-sida 2: 12 pix.... b-sida 3: 12 pix =48:- . Dvs samma pris som för cdmaxin..... ingen större skillnad. Däremot gör man så här idag: Man släpper digitala versioner först. Dvs 48:- in. Man vet att hardcore fansen köper dom digitala versionerna för dom orkar inte vänta. SEN släpps den fysiska plattan, och hardcore fansen köper den också.... Av naturliga skäl så säljer inte den lika mycket som downloaden, eftersom folket redan har låtarna... Men fansen (såna som jag betalar ännu en gång)....
    New York Dolls

Sidan 49 av 60 FörstaFörsta ... 394041424344454647484950515253545556575859 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •