Sidan 47 av 60 FörstaFörsta ... 373839404142434445464748495051525354555657 ... SistaSista
Resultat 691 till 705 av 887

Ämne: "999"

  1. #691
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LivinMartyr Visa inlägg
    Nu kan man ladda ner 999 från cdon. Om nån har missat det

    http://downloads.cdon.com/index.phtm...ckid=107906568
    Ah! Gött! Laddar ner just nu...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  2. #692
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg

    Hoppas inte jocke läser det här. Han lär ju vilja döda oss två nu.
    Han verkar trött på diskussionen om info....
    Ja ni ligger nog inte så bra till. Nu när alla förväntar sig remixer och b-sidor som inte kommer att komma...
    Dessutom blev han väl knappast gladare när jag drog upp att det kanske kommer demoversioner istället för b-sidor.
    Du och jag

  3. #693

    Standard

    Tycker inte den är lika bra som de senaste förstasinglarna (hittills), men likväl en fantastisk låt som växer för varje lyssning.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  4. #694
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Kanske en demo på en b-sida?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #695
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Spökstads sjönära pärla, , Sweden.
    Inlägg
    682

    Standard

    En helt suveränt bra låt! Tack som fan för en vacker aaaaaaah melodiös skatt...Längtar till sommarens konserter!
    Believe, and you will find your way...

  6. #696
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    vet inte hur många innan mig som skrivit något negativt för orkar verkligen inte läsa igenom 42 (!!!!!!) sidor redan....sick.

    okej, nu till låten. precis i början typ 1/4 del av låtens första lyssning så kändes det lovande. Tyckte om den men sen övergick det till något annat och jag HATAR att vara negativ. Jag VILL hylla och sätta dom på piedestal igen men jag tycker inte om den...alls. Slätstruken och tråkig. Den lämnar inget avtryck ingen känsla och efter 3 lyssningar så är jag inte intresserad av att lyssna på den igen och så ska det ju inte vara, så ska inte kent vara. Jag vill ha tillbaka den känslan som de gav mig när jag började lyssna på dom, att man inte fick nog, deras album gick på repeat hela tiden, tänkte kent, drömde kent, såg kent associationer överallt. Hoppas det kommer några guldkorn på den här plattan ialfl och ber om ursäkt för att jag inte gillade den. Jag tillhör säkert minoriteten.
    Svaret är att du har blivit äldre.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  7. #697
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    "Dom 999 saker..." versen är min favoritdel i denna fantastiska låt. Speciellt när Jocke höjer och vrider lite på sångmelodin de sista två gångerna han sjunger raderna. För att sedan avsluta med ett överjäkligt episkt "ahhhhhhhhhhhhhhhh".
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  8. #698
    Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Gimo, Uppsala Län
    Inlägg
    154

    Standard

    JAAAA! ÄNTLIGEN!!!! Lyssnar nu för första gången på 999 med FETA LURAR!! Håret reser sig på kroppen, äntligen släpper det! Fan, jag älskar det här så förbanant mycket
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

  9. #699
    Erfaren medlem Zockervadds avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    2 425

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    "Dom 999 saker..." versen är min favoritdel i denna fantastiska låt. Speciellt när Jocke höjer och vrider lite på sångmelodin de sista två gångerna han sjunger raderna. För att sedan avsluta med ett överjäkligt episkt "ahhhhhhhhhhhhhhhh".
    Ooooojaaaaaa! Jag älskar den biten

  10. #700
    Medlem En helt ny karriärs avatar
    Reg.datum
    Oct 2004
    Ort
    Göteborg, Sweden.
    Inlägg
    242

    Standard

    Jaha, ska man våga sig på ett utlåtande så här efter en 7-8 genomlyssningar.

    I mina öron så behöver 999 spelas ett gäng gånger för att sätta sig. Den är inte självklar på en gång, men det är å andra sidan ofta så med många långlivade låtar - att de behöver ett par lyssningar för att bli intressant.

    Den är absolut bra, men jag just nu svårt att tro att den kommer att bli en ny 747 eller MIDVH.

    Framför allt så är den inledande delen av låten väldigt bra, men än så länge så känns det inte sådär magiskt hela låten igenom, som singlar som "Dom Andra" eller "Max 500" eller min favorit "Vy från ett luftslott" gjorde när de kom.

    Men vi får väl se hur låten känns om ytterligare 7-8 lyssningar. Den är ju helt okej hur som helst och all kents musik är ju bättre än de flesta andra låtar.
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    .
    . Har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken...
    .
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  11. #701

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Det är så skrattretande att vid varje skivsläpp så kommer det någon urblekt fjant som ska köra upp sina åsikter i näsan på oss som råkar gilla det de släpper och ha mage att sedan kalla oss rövslickare. Är du så fastkörd i din rebelliska plattnacke att du inte klarar av att tänka steget längre än med ditt polariserade skitsnack? "Abafanba, jag har fan ba lyssnat på kännt sen innan de existera så ja har ba fan de rätta åsiktera å de såmm sägge annat ä inget annat änn jefvla rövschlickare"

    Get a life!
    Trodde det här var ett forum där man kunde dela med sig av sina åsikter. Men det är ju uppenbarligen en jävla fanatikerhörna där folk bara ska tycka att allt de gör är fantastiskt, annars kan man dra åt helvete. Och nån gång då och då tittar Joakim Berg själv in och skriver några rader, vilket antagligen också förstärker det hela med att fjäska för bandet. Men vad kan man förvänta sig när hela jävla forumet handlar om Kent.

  12. #702
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Äsch...man får ha lite överseende med De Otåliga, det brukar ju låta ungefär såhär....är vi framme snart, är vi framme snart, är vi framme nu, hur långt är det kvar, är vi framme nu, mammaaa är vi framme snart, hur långt är det kvar nu, paappaaa är vi framme nu..???

    ..det hör liksom till, och är nog övergående(?)
    Klockren sammanfattning av de x personer som gärna hade sett att deras I-värld var perfekt.

    Citat Ursprungligen postat av Svartermetalisk Visa inlägg
    Här har vi min kandidat till årets inlägg år 2012
    Definitivt ett inlägg man gärna hade skrivit själv. Jag tycker att Jocke gör ett bra jobb med att förklara sig här på forumet. Man måste ju ändå inse att det är många bollar som ska falla på plats för att få till musik, video, skivsläpp osv. Det är så mycket lättare att sitta hemma vid datorn och känna sig drabbad som fan (för att någonting inte är så perfekt som man hade önskat).

    Det här var ett försök till en objektiv betraktelse från en s.k. rövslickare.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  13. #703

    Standard

    Lite off topic här kanske, men, Jocke: På live-versionen, har ni samplat körerna på den?

  14. #704
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Trodde det här var ett forum där man kunde dela med sig av sina åsikter. Men det är ju uppenbarligen en jävla fanatikerhörna där folk bara ska tycka att allt de gör är fantastiskt, annars kan man dra åt helvete. Och nån gång då och då tittar Joakim Berg själv in och skriver några rader, vilket antagligen också förstärker det hela med att fjäska för bandet. Men vad kan man förvänta sig när hela jävla forumet handlar om Kent.
    Tryck en t-shirt där det står "omgiven av idioter".
    Lite kreativt, sådär.

  15. #705
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannen_i_studentkepsen Visa inlägg
    Trodde det här var ett forum där man kunde dela med sig av sina åsikter. Men det är ju uppenbarligen en jävla fanatikerhörna där folk bara ska tycka att allt de gör är fantastiskt, annars kan man dra åt helvete. Och nån gång då och då tittar Joakim Berg själv in och skriver några rader, vilket antagligen också förstärker det hela med att fjäska för bandet. Men vad kan man förvänta sig när hela jävla forumet handlar om Kent.
    Fantastiskt rolig dubbelmoral du har. Det är viktigt att få skriva sin åsikt, men det är samtidigt viktigt att inte få skriva sin åsikt, eftersom man då är "rövslickare".

    Jocke har fel, du borde trycka en tshirt där det står "Jag har koll" på istället.
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 47 av 60 FörstaFörsta ... 373839404142434445464748495051525354555657 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •