Sidan 58 av 60 FörstaFörsta ... 848495051525354555657585960 SistaSista
Resultat 856 till 870 av 887

Ämne: "999"

  1. #856

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Men vet du vad.
    Det är ett fucking PIANO i låten.
    Alla som spelar in musik har väl någon gång använt ett piano i en låt.
    Ops, där fick jag mig en känga som heter duga, gött. dynamik där:-) Jo men jag fick bara känslan av något likt. Well, I´m wrong, i detta fall då. Ha det fint:-)//john

    http://open.spotify.com/album/5WuR4mP9IF5pmnrneDzosh

  2. #857
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    När min flickvän (som älskar låten och inte kan sluta spela den) nynnade på versen häromdagen
    så insåg jag att den påminner lite om den vackra versen i Art Garfunkels "Bright Eyes"...
    (Förövrigt har hon och hennes storasyrra träffat bandet i deras
    turnébuss efter en konsert i Bryssel för c:a 12 år sen...)
    Ja men vem har inte träffat bandet i deras turnébuss efter en konsert i Bryssel för cirka 12 år sen?!


  3. #858
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Alltså älskar hur Jocke lägger kraft på "alltid" i första "hur långt man än har kommit är det alltid längre kvar", hur han sjunger ordet "tur" och hela meningen "alla våra ideal kommer från ett rosa åttiotal". Sen även pulsen som går genom hela låten. Kan knappt sitta still!

    Några detaljer och så bara.
    When you can live forever, what do you live for?

  4. #859
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gästen Visa inlägg
    Jag håller absolut med dig, det betyder ingenting egentligen; en dålig låt kommer alltid att vara en dålig hur mycket man än lägger på, och en bra låt kommer alltid att vara en bra låt hur mycket man än tar bort, men det är ändå alltid roligt när man upptäcker nåt nytt i en låt som man redan har lyssnat på 50 000 gånger .
    Jag är inte säker på att jag håller med det gamla ordspråket; att en stark låt är alltid stark oavsett framförande och form. Jag tycker att en fjamsig produktion mkt väl kan förstöra en bra låt...
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #860
    Medlem Svartermetalisks avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Martin_747 Visa inlägg
    Tack. Känner till alla tre namnen, och har lyssnat på två av dem sen tidigare. Steve Earle har jag ingen koll på dock.
    Har du nån favoritskiva med Gillian Welch?
    Mina favoritskivor är nog Soul Journey och Hell among the yearlings pga hur jämna dom är, samtidigt är första och sista spåren på "Time" helt outstanding.

    Tror inte det spelar någon större roll vart du börjar för hon har bara släppt kanonplattor imo

  6. #861
    Nybörjare
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Alltså älskar hur Jocke lägger kraft på "alltid" i första "hur långt man än har kommit är det alltid längre kvar", hur han sjunger ordet "tur" och hela meningen "alla våra ideal kommer från ett rosa åttiotal". Sen även pulsen som går genom hela låten. Kan knappt sitta still!

    Några detaljer och så bara.
    Oh, håller med. Ryser till ibland!
    "The only way to get rid of temptation is to yield to it... I can resist everything but temptation." www.flirtfair.se

  7. #862

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svartermetalisk Visa inlägg
    Mina favoritskivor är nog Soul Journey och Hell among the yearlings pga hur jämna dom är, samtidigt är första och sista spåren på "Time" helt outstanding.

    Tror inte det spelar någon större roll vart du börjar för hon har bara släppt kanonplattor imo
    Okej, tack för tipsen! Ska lyssna in mig lite.

  8. #863
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    1 460

    Standard

    Nu har 999 gått på repeat i nästan en vecka och den är fortfarande lika bra och gåshudsframkallande. Det är bra det.
    Ser fram emot att höra den live i sommar.

  9. #864
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Fick sms av Cdon precis. Mina 999 singlar är skickade, någon som redan fått sina?

  10. #865

    Standard

    Fick precis ett sms från Posten att ett paket från CDON var påväg till mig. Det enda jag har på gång där är JÄIRFM och 999. Så är det äntligen dags för singeln nu tro?

  11. #866
    Medlem isakmos avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    171

    Standard

    ja, Maxisingeln är på väg, men vinylen får tydligen vänta :/

  12. #867

    Standard

    Fick hem singeln idag, fast inte vinylen. Känns lite snopet att behöva betala 49 kr för en singel med ett spår, men o andra sidan är ju låten väldigt lång.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  13. #868
    Medlem Svartermetalisks avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    543

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Fick hem singeln idag, fast inte vinylen. Känns lite snopet att behöva betala 49 kr för en singel med ett spår, men o andra sidan är ju låten väldigt lång.
    Jag tycker det är klart värt det, jag är jätteglad att bolaget inser att det finns massor av samlare på Kent och därför fortsätter ge ut cd singlar trots att marknaden för cd singlar har stagnerat totalt för dom flesta grupper.

    Kan dock tycka det är ganska obegripligt att dom GER BORT ett år utan sommar och sen släpper en enspårssingel, hade varit sjukt mycket softare om dom släppte ett år utan sommar som b-sida.

    Oh well.

  14. #869

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Svartermetalisk Visa inlägg
    Jag tycker det är klart värt det, jag är jätteglad att bolaget inser att det finns massor av samlare på Kent och därför fortsätter ge ut cd singlar trots att marknaden för cd singlar har stagnerat totalt för dom flesta grupper.

    Kan dock tycka det är ganska obegripligt att dom GER BORT ett år utan sommar och sen släpper en enspårssingel, hade varit sjukt mycket softare om dom släppte ett år utan sommar som b-sida.

    Oh well.
    Menade absolut inte att klaga. Bokade singeln i tron att det var fler än ett spår bara. Men hade väl köpt singeln även om jag visste att det "bara" skulle vara ett spår ändå, så är väl strunt samma. Hoppas vinylen dyker upp snart också.
    Senast redigerat av Spökliktvit den 2012-04-16 klockan 18:45.
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  15. #870
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    Menade absolut inte att klaga. Bokade singeln i tron att det var fler än ett spår bara. Men hade väl köpt singeln även om jag visste att det "bara" skulle vara ett spår ändå, så är väl strunt samma. Hoppas vinylen dyker upp snart också.
    Det var du långt ifrån ensam om att tro. Den lanseras ju fortfarande, efter release, som cd-maxi (inte ens som cd-singel) hos bl.a. cdon, Ginza och Bengans. Ca 50 spänn och ännu ingen spårinfo/låtlista hos någon av de tre nämnda nätbutikerna i skrivande stund. Om man inte vet om att det är ett spår, så antas det väl finnas flera spår (Maxi + priset). För min del får det därmed räcka med download och eventuellt 7".
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Sidan 58 av 60 FörstaFörsta ... 848495051525354555657585960 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •