Sidan 13 av 19 FörstaFörsta ... 345678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #181
    Medlem Fichters avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sthlm, , Sweden.
    Inlägg
    282

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Det här var ju en otroligt bra samling.
    Nästan som om den genomsnittliga forumitsmaken är en objektiv sanning. De som verkligen lyssnat på Kent har koll.
    Exakt. Det är vi hardcore-kentare som VET vilka låtar som är bäst. Hitsen är för den stora, tråkiga, massan utan koll

  2. #182
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fichter Visa inlägg
    Exakt. Det är vi hardcore-kentare som VET vilka låtar som är bäst. Hitsen är för den stora, tråkiga, massan utan koll
    Hade varit roligt/intressant om Jocke kommenterade listan. Undrar om han haller med sjalv, om det ar nagra latar han inte gillar, saknar fran listan eller ar forvanad over. Som latskrivare har man troligtvis ett helt annat perspektiv.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  3. #183
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Hade varit roligt/intressant om Jocke kommenterade listan. Undrar om han haller med sjalv, om det ar nagra latar han inte gillar, saknar fran listan eller ar forvanad over. Som latskrivare har man troligtvis ett helt annat perspektiv.
    Kom precis att tänka på ifall han själv kanske hade valt de favoriter han plockade ut i den stora Sonic-intervjun från 2002 (där vi bland annat fick veta att han drack Gammeldansk och rökte 100 cigg för att få till den rätta whiskyrösten till understämman på Ingenting någonsin vilket slutade med att han stod dyngrak i sångbåset och gjorde tagningen ) samt ytterligare några favoriter från de senare åren
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  4. #184

    Standard

    Tror det var:
    Ingenting någonsin
    Frank
    En timme en minut
    Innan allting tar slut
    747
    Kungen är död
    Musik non stop
    En helt ny karriär
    Verkligen
    Vintervila
    som flugorna på socker betyder ingenting

  5. #185
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Hade varit roligt/intressant om Jocke kommenterade listan. Undrar om han haller med sjalv, om det ar nagra latar han inte gillar, saknar fran listan eller ar forvanad over. Som latskrivare har man troligtvis ett helt annat perspektiv.
    Har för mig att J. har uttryckt sig som att han gillar alla sina låtar (lika mycket - min tolkning) och kanske blir det lite annorlunda att lyssna på sin egen musik och hitta favoriter (så som vi gör) men jag håller med: det hade varit oerhört kul om J. kom in här och gjorde sin egen Samling på 2 x 80 min (eller 2 x 55 om det är mer lagom...). Nu kommer han förstås aldrig göra det om vi tigger om det, så vi kan låtsas som ingenting.

    Vad gäller Forumiternas 'genomsnittliga Best of' hade jag verkligen föredragit "Dom andra" framför "Socker" och "Noll" framför "Utan dina andetag", men i övrigt tycker jag den samlingen var så gott som perfekt. Om man lägger till "VinterNoll2" och "M" som udda material också så är vi hemma.

  6. #186
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J. Bergtagen Visa inlägg
    Har för mig att J. har uttryckt sig som att han gillar alla sina låtar (lika mycket - min tolkning) och kanske blir det lite annorlunda att lyssna på sin egen musik och hitta favoriter (så som vi gör) men jag håller med: det hade varit oerhört kul om J. kom in här och gjorde sin egen Samling på 2 x 80 min (eller 2 x 55 om det är mer lagom...). Nu kommer han förstås aldrig göra det om vi tigger om det, så vi kan låtsas som ingenting.

    Vad gäller Forumiternas 'genomsnittliga Best of' hade jag verkligen föredragit "Dom andra" framför "Socker" och "Noll" framför "Utan dina andetag", men i övrigt tycker jag den samlingen var så gott som perfekt. Om man lägger till "VinterNoll2" och "M" som udda material också så är vi hemma.
    Fast jag tror ändå inte han hade tagit med Halka
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  7. #187
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Btw känns det lite orättvist ifall Jocke bara får ta med sina, Martin borde isf få välja två tre stycken som han antingen skrivit själv eller skrivit tillsammans med Jocke
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  8. #188

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Btw känns det lite orättvist ifall Jocke bara får ta med sina, Martin borde isf få välja två tre stycken som han antingen skrivit själv eller skrivit tillsammans med Jocke
    Eller så kan varje medlem få släppa sin egen version.

  9. #189

    Standard

    3 timmar knappt tills man kan lyssna på dom 4 nya låtarna på Spotify antar jag efter tolvslaget? Sista någonsin, vågar knappt lyssna...
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  10. #190
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    20

    Standard

    Det känns vemodigt. Har för mig att DSNFA släpptes före tolvslaget FINSK tid, hoppas på samma sak denna gång.
    28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
    15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm

  11. #191

    Standard

    Vågar man chansa på att stanna uppe för etr släpp runt 12 på Spotify?

  12. #192
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2015
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    20

    Standard

    Där satt den. Tack Kent.
    28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
    15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm

  13. #193
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Fattar ingenting... ingen recension någonstans... va fan... sista låtarna någonsin.... det borde ju ätas karrameler eller något????
    New York Dolls

  14. #194

    Standard

    Misstänker att ingen recensent har hört låtarna än. Inför albumsläpp är det ju praxis att de hör innan släppet, men gäller kanske inte i det här fallet.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  15. #195
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Misstänker att ingen recensent har hört låtarna än. Inför albumsläpp är det ju praxis att de hör innan släppet, men gäller kanske inte i det här fallet.
    Alla texterna ligger ju ute.... Känns konstigt...
    New York Dolls

Sidan 13 av 19 FörstaFörsta ... 345678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •