Jag har blivit äldre, saknar glöd
Kom precis att tänka på ifall han själv kanske hade valt de favoriter han plockade ut i den stora Sonic-intervjun från 2002 (där vi bland annat fick veta att han drack Gammeldansk och rökte 100 cigg för att få till den rätta whiskyrösten till understämman på Ingenting någonsin vilket slutade med att han stod dyngrak i sångbåset och gjorde tagningen ) samt ytterligare några favoriter från de senare åren
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Tror det var:
Ingenting någonsin
Frank
En timme en minut
Innan allting tar slut
747
Kungen är död
Musik non stop
En helt ny karriär
Verkligen
Vintervila
som flugorna på socker betyder ingenting
Har för mig att J. har uttryckt sig som att han gillar alla sina låtar (lika mycket - min tolkning) och kanske blir det lite annorlunda att lyssna på sin egen musik och hitta favoriter (så som vi gör) men jag håller med: det hade varit oerhört kul om J. kom in här och gjorde sin egen Samling på 2 x 80 min (eller 2 x 55 om det är mer lagom...). Nu kommer han förstås aldrig göra det om vi tigger om det, så vi kan låtsas som ingenting.
Vad gäller Forumiternas 'genomsnittliga Best of' hade jag verkligen föredragit "Dom andra" framför "Socker" och "Noll" framför "Utan dina andetag", men i övrigt tycker jag den samlingen var så gott som perfekt. Om man lägger till "VinterNoll2" och "M" som udda material också så är vi hemma.
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Btw känns det lite orättvist ifall Jocke bara får ta med sina, Martin borde isf få välja två tre stycken som han antingen skrivit själv eller skrivit tillsammans med Jocke
3 timmar knappt tills man kan lyssna på dom 4 nya låtarna på Spotify antar jag efter tolvslaget? Sista någonsin, vågar knappt lyssna...
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Det känns vemodigt. Har för mig att DSNFA släpptes före tolvslaget FINSK tid, hoppas på samma sak denna gång.
28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm
Vågar man chansa på att stanna uppe för etr släpp runt 12 på Spotify?
Där satt den. Tack Kent.
28.10.2016 Hartwall Arena, Helsingfors
15.12.2016 Tele2 Arena, Stockholm
Fattar ingenting... ingen recension någonstans... va fan... sista låtarna någonsin.... det borde ju ätas karrameler eller något????
New York Dolls
Misstänker att ingen recensent har hört låtarna än. Inför albumsläpp är det ju praxis att de hör innan släppet, men gäller kanske inte i det här fallet.
som flugorna på socker betyder ingenting