Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #211
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Det är ju JÄVLIGT bra att de inte finns i iTMS än. Hur länge ska man behöva vänta för att kunna lyssna...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  2. #212
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jolindbe Visa inlägg
    Hjälp! Var får jag tag på låtarna? Jag är i USA, så de vill inte visa sig i min Spotify - det var likadant de första dagarna efter att Då som nu för alltid kommit ut. När kommer de upp på Youtube?
    You must simply suffer I'm afraid. Suffer and know that they are indeed absolutely tremendously good once you get to have a listen. That's how it's done with overseas kent-fandom. PS Greetings from the English section of the forum

    What a tremendous lot of songs, really...

  3. #213

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    3 lyssningar in. Älskar låtarna. Alla har någonting oväntat över sig, i struktur eller ljudbild. Finns mycket jag skulle kunna ta fasta på, men: Jockes falsett i Silver? Wow. Var kom den ifrån? Otroligt vackert sjunget.
    Jag håller med om falsetten. Jag brukar inte gilla falsett, men den var så vackert, jag dog lite.

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Jag tände ljus och drack vin medan jag lyssnade. Det fanns inget annat.
    Håller helt med om Jockes falsett på Silver, den var oväntad. Sjukt vackert. Grät under den låten. Den fick mig att tänka på tiden i lågstadiet när jag kände mig ensam, men fann min tröst i kents musik.

    Visst är det Beatrice Eli som sjunger duett med Jocke på Silver, förresten?
    Jag känner mig lite mindre fånig nu för att jag också bröt ihop och började storgräta halvvägs in i Silver. Det träffade verkligen rakt i hjärtat. Vilken underbar person Jocke är för att ta upp detta ämne och sätta ord på alla känslorna kring det (oavsett om det är baserat på något som hänt honom eller inte.)

    Jag fastnade också för Om du visste vad du ville. De andra två är också väldigt bra låtar, men som tur är blev jag inte helt förstöd av dem.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  4. #214
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Nu blir jag seriöst riktigt jävla förbannad! De nya låtarna går inte att köpa lösa i iTMS, ska jag tvingas köpa hela skivan och betala för låtar jag redan har på fysisk skiva sen många år tillbaka? Nej, jag vägrar, jag är beredd att betala den där femitolappen (12 spänn per låt som lösa låtar kostar i iTMS), inte 139 spänn för något jag redan betalat för när jag köpte de gamla skivorna på CD (och jag köpte dessutom boxen fysiskt). Det är lurendendrejeri. Någon måtta får det vara
    Senast redigerat av tobbe non stop den 2016-09-16 klockan 07:21.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  5. #215
    Medlem Innanfrostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    min värld
    Inlägg
    203

    Standard

    Elsker, elsker, elsker de fire nye låtene. Et verdig punktum. Jocke, kent på sitt beste.
    Andre enn meg som tenker på Bruno K. Öijer sin "Svart som silver", i den siste låten?
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    För övrigt är "Du å Ja döden" 100 ggr bättre än allt vi gjort tidigare.

  6. #216
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Nu blir jag seriöst riktigt jävla förbannad! De nya låtarna går inte att köpa lösa i iTMS, ska jag tvingas köpa hela skivan och betala för låtar jag redan har på fysisk skiva sen många år tillbaka? Nej, jag vägrar, jag är beredd att betala den där femitolappen (12 spänn per låt som lösa låtar kostar i iTMS), inte 139 spänn för något jag redan betalat för när jag köpte de gamla skivorna på CD (och jag köpte dessutom boxen fysiskt). Det är lurendendrejeri. Någon måtta får det vara
    Vad är iTMS för skit? (Är det Itunes du menar?) Skaffa Spotify i stället så kan du lyssna bums!

  7. #217
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Pallis Visa inlägg
    Fattar ingenting... ingen recension någonstans... va fan... sista låtarna någonsin.... det borde ju ätas karrameler eller något????
    Här är två recensioner:
    http://bloggar.aftonbladet.se/musikb...ling-med-kent/

    http://bloggar.expressen.se/andersnu...r-en-kanon-ep/

  8. #218
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg

    Jag känner mig lite mindre fånig nu för att jag också bröt ihop och började storgräta halvvägs in i Silver. Det träffade verkligen rakt i hjärtat. Vilken underbar person Jocke är för att ta upp detta ämne och sätta ord på alla känslorna kring det (oavsett om det är baserat på något som hänt honom eller inte.)
    The text for Silver, man, could someone write it down? Just the swedish text would do, I can somewhat understand text but not singing... What's it about?

  9. #219
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Vad är iTMS för skit? (Är det Itunes du menar?) Skaffa Spotify i stället så kan du lyssna bums!
    Jag vägrar använda Spotify av ideologiska skäl. kent är de enda jag gör undantag för och köper skivorna fysiskt, alternativt som på senare år köper som download i iTMS
    Senast redigerat av tobbe non stop den 2016-09-16 klockan 07:43.
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #220

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kurvitz Visa inlägg
    The text for Silver, man, could someone write it down? Just the swedish text would do, I can somewhat understand text but not singing... What's it about?
    It's already up on kentpaus, together with the other new songs.

    ETA: Sorry, I didn't realize it was incomplete on kentpaus, I didn't read it before, just saw that it was posted there. Try here.
    Senast redigerat av jazzpurist den 2016-09-16 klockan 07:48.
    Jag har bara alla mina jävla ord
    Alla de där stora tomma orden

  11. #221
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Ort
    , , .
    Inlägg
    85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jazzpurist Visa inlägg

    Try here.
    Oh my god, that text...

    :'(
    Senast redigerat av Kurvitz den 2016-09-16 klockan 07:59.

  12. #222
    Medlem Fichters avatar
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Sthlm, , Sweden.
    Inlägg
    282

    Standard

    Terapi: Disco-kent. Bara jag som hör Mirage i denna?
    Nostromo: Kent goes Krunegård!
    Om du visste vad du ville: Bäst och vackrast av dessa fyra nya sånger enligt mig. Släpigt och vemodigt med trummor som för tankarna till videon när bandet meddelar sitt avsked. Mitt allra bästa kent visar sig här.
    Silver: Låter fint, men inget spår jag kommer återkomma till särskilt ofta som det känns så här vid några lyssningar.

    Tycker överlag att låtarna är bra, såklart, med Om du visste vad du ville som favorit.

  13. #223
    Medlem lallers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Kanada
    Inlägg
    70

    Standard

    Jag kommer absolut inte att sakna ditt gnällande, Tobbe.
    Storängsbotten 050528, Annexet 071118, Zinkensdamm 080626, Annexet 100225, Långholmen 100722,
    Cirkus 120526, Holmentorget 120727, Sjöhistoriska 120819, Gärdet 140615, Bråvalla 150627, Linköping160923, Örebro 161118, Stockholm 161217

  14. #224
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av laller Visa inlägg
    Jag kommer absolut inte att sakna ditt gnällande, Tobbe.
    Jag blir så trött på ditt jävla gnäll.

    Först tyckte jag låtarna kändes anonyma men nej det är klart att det är gammal god Kentkvalitet fast i ny och slutlig tappning. Ungefär samma tappning som album 12 och det funkar mer än väl förstås. Nostromo som referens till deras första singel någonsin? Tillbaka till månen.

  15. #225
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Jag är beredd att betala 48:- för de nya låtarna men att betala 139 spänn för fyra nya låtar när jag redan har köpt skivorna dubbelt upp (när de släpptes och jag har dessutom boxen) är inget annat än en blåsning
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 5678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •