Nej, jag tänker också på Mirage, bl a pga texten "Jag kommer dö här" (jmfr "Ska jag dö här?" i Mirage)
Nostromo har bitvis lite likheter med Vy Från Ett Luftslott.
Om du visste vad du ville: Lite lik "Om hon visste vad hon ville" med Gyllene Tider. Jag minns att jag tänkte likadant med "Spökstad" (jmfr "Småstad" Gyllene Tider).
Silver: Kanske bäst! Bitvis lite lik Egoist (och kanske någon låt från sista albumet).
Apropå Spökstad, så är det ju en remix av det introt som inleder Silver.
Han fildelar, förstås. För det är moraliskt helt okej, och upphovsrätt borde inte existera. Enligt honom.
Senast redigerat av Kobbe den 2016-09-16 klockan 11:17.
som flugorna på socker betyder ingenting
Där satt den!
Det tog några minuter att komma på men nu vet jag vilken annan låts refräng som "Silver"s sådana påminner om.
Håll i er nu för jag vill inte förstöra denna kommande Kentklassiker för er...
*Trumvirvel*
"Sparvöga" med Marie Fredriksson
Illa kan man ju tycka men det är det faktiskt inte!
UPPENBARLIGEN
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Jag är ändå på Tobbes sida här, att inte kunna köpa de fyra nya låtarna separat när man antagligen köpt många av de andra flera gånger om är aningen snålt.
Misstänker att bandet inte är/varit medvetna eller tagit beslutet, utan att det är något som ligger hos skivbolaget. Och att det mycket väl kan ändras i dagarna.
Jag tycker dock låtarna är värda det, men av princip tycker jag det är fel.
Lite ironiskt blir det att Tobbe faktiskt vill betala för dem och det högst troligen skulle ge mer pengar än vad de flesta andra skulle generera i ett livstids streamade av dem(alltså inte om de skulle stå på repeat resten av livet utan vad som 1 pers normalt genererar för de låtarna under resterande liv).
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Eftersom jag i princip bara lyssnar på musik via "iTunes" i telefonen (iOS musikspelare) eller iTunes på datorn har jag av lättja eller bekvämlighet bara köpt de senaste skivorna sen Mörkret direkt i iTMS istället för att köpa skivan och rippa till dator och sen synka ner luren, det går snabbare och smidigare att få det direkt ner i telefonen på morgonen och sen ta hem det till datorn. För skivan skulle jag ändå köpt i vilket fall
Btw känns det som att om iTMS hade funnits när B-sidor släpptes hade säkerligen Chans, Spökstad och "tvåorna" låsts in på samma sätt...
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Min egna Best of EP från Apple Music
IMG_7241.jpg
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Hej kära forum, jag är tillbaka...
...för att säga att dom fyra nya låtarna är fantastiska!
Hoppas ni själva kan höra att dom är bra mycket bättre än det som släpptes på DSNFA...
Och hoppas nästa skiva håller den här kvalitén!
Byebyebye
Du har inte varit här särskilt länge, så du har inte läst samma poänger skrivas ca 1000 gånger. Man blir lite trött efter ett tag. Men sen var det väl du som kallade mig "Mr. White Knight"? Låt oss inte kasta sten i glashus, osv.
som flugorna på socker betyder ingenting
Suck. Man blir ju nastan lite arg nar man tanker pa att de inte kommer skriva mer underbar och fantastisk musik till oss. Hade nastan hoppats pa att de sista 4 latarna skulle vara "meh" men nu ar de ju inte det, de ar snarare bland det basta de gjort. Nastan sa att jag overvagar att sluta lyssna pa musik nu efter Dec 17. Fan ta er Kent. <3
Jag har blivit äldre, saknar glöd
Jaha, och inte har man fått hem skivan idag (som utlovat). F*cking Postnord.
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen