Sidan 16 av 19 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819 SistaSista
Resultat 226 till 240 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #226

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rødjeans Visa inlägg
    På Spotify er de fire nye låtene på CD2, alle de andre på CD1. Er det slik på selve CD-en også?
    Nej, det skulle göra CD 1 90 minuter lång, men CD-tekniken tillåter bara 80 minuter.

  2. #227

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fichter Visa inlägg
    Terapi: Disco-kent. Bara jag som hör Mirage i denna?
    Nej, jag tänker också på Mirage, bl a pga texten "Jag kommer dö här" (jmfr "Ska jag dö här?" i Mirage)

    Nostromo har bitvis lite likheter med Vy Från Ett Luftslott.

    Om du visste vad du ville: Lite lik "Om hon visste vad hon ville" med Gyllene Tider. Jag minns att jag tänkte likadant med "Spökstad" (jmfr "Småstad" Gyllene Tider).

    Silver: Kanske bäst! Bitvis lite lik Egoist (och kanske någon låt från sista albumet).

  3. #228
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2004
    Ort
    Lerum, , Sweden.
    Inlägg
    24

    Standard

    Apropå Spökstad, så är det ju en remix av det introt som inleder Silver.

  4. #229
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Jag vägrar använda Spotify av ideologiska skäl. kent är de enda jag gör undantag för och köper skivorna fysiskt, alternativt som på senare år köper som download i iTMS
    Hur lyssnar du på musik då om man får fråga? Om Kent är det enda band vars musik du köper (nedladdningar eller skivor) och du inte använder Spotify?

  5. #230

    Standard

    Han fildelar, förstås. För det är moraliskt helt okej, och upphovsrätt borde inte existera. Enligt honom.
    Senast redigerat av Kobbe den 2016-09-16 klockan 11:17.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  6. #231
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Där satt den!
    Det tog några minuter att komma på men nu vet jag vilken annan låts refräng som "Silver"s sådana påminner om.
    Håll i er nu för jag vill inte förstöra denna kommande Kentklassiker för er...

    *Trumvirvel*

    "Sparvöga" med Marie Fredriksson

    Illa kan man ju tycka men det är det faktiskt inte!
    UPPENBARLIGEN
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  7. #232
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Jag är ändå på Tobbes sida här, att inte kunna köpa de fyra nya låtarna separat när man antagligen köpt många av de andra flera gånger om är aningen snålt.
    Misstänker att bandet inte är/varit medvetna eller tagit beslutet, utan att det är något som ligger hos skivbolaget. Och att det mycket väl kan ändras i dagarna.

    Jag tycker dock låtarna är värda det, men av princip tycker jag det är fel.

    Lite ironiskt blir det att Tobbe faktiskt vill betala för dem och det högst troligen skulle ge mer pengar än vad de flesta andra skulle generera i ett livstids streamade av dem(alltså inte om de skulle stå på repeat resten av livet utan vad som 1 pers normalt genererar för de låtarna under resterande liv).
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  8. #233
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Eftersom jag i princip bara lyssnar på musik via "iTunes" i telefonen (iOS musikspelare) eller iTunes på datorn har jag av lättja eller bekvämlighet bara köpt de senaste skivorna sen Mörkret direkt i iTMS istället för att köpa skivan och rippa till dator och sen synka ner luren, det går snabbare och smidigare att få det direkt ner i telefonen på morgonen och sen ta hem det till datorn. För skivan skulle jag ändå köpt i vilket fall

    Btw känns det som att om iTMS hade funnits när B-sidor släpptes hade säkerligen Chans, Spökstad och "tvåorna" låsts in på samma sätt...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  9. #234
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Eftersom jag i princip bara lyssnar på musik via "iTunes" i telefonen (iOS musikspelare) eller iTunes på datorn har jag av lättja eller bekvämlighet bara köpt de senaste skivorna sen Mörkret direkt i iTMS istället för att köpa skivan och rippa till dator och sen synka ner luren, det går snabbare och smidigare att få det direkt ner i telefonen på morgonen och sen ta hem det till datorn. För skivan skulle jag ändå köpt i vilket fall

    Btw känns det som att om iTMS hade funnits när B-sidor släpptes hade säkerligen Chans, Spökstad och "tvåorna" låsts in på samma sätt...
    Förstår dig. Jag använder iTunes/Musikappen nästan uteslutande. Men kör Apple Music, vilket är ett tips om det inte är problem för dig att betala för en sån tjänst. Ett tips!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #235
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Min egna Best of EP från Apple Music
    IMG_7241.jpg
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  11. #236
    Nybörjare Bunes avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Inlägg
    48

    Standard

    Hej kära forum, jag är tillbaka...
    ...för att säga att dom fyra nya låtarna är fantastiska!
    Hoppas ni själva kan höra att dom är bra mycket bättre än det som släpptes på DSNFA...

    Och hoppas nästa skiva håller den här kvalitén!

    Byebyebye

  12. #237
    Nybörjare Bunes avatar
    Reg.datum
    Mar 2016
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kobbe Visa inlägg
    Han fildelar, förstås. För det är moraliskt helt okej, och upphovsrätt borde inte existera. Enligt honom.
    Och du där, tröttnar du aldrig på att vara en stropp?
    Knäppa folk på näsan sådär?

  13. #238

    Standard

    Du har inte varit här särskilt länge, så du har inte läst samma poänger skrivas ca 1000 gånger. Man blir lite trött efter ett tag. Men sen var det väl du som kallade mig "Mr. White Knight"? Låt oss inte kasta sten i glashus, osv.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  14. #239
    Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    San Francisco, CA, USA
    Inlägg
    3 950

    Standard

    Suck. Man blir ju nastan lite arg nar man tanker pa att de inte kommer skriva mer underbar och fantastisk musik till oss. Hade nastan hoppats pa att de sista 4 latarna skulle vara "meh" men nu ar de ju inte det, de ar snarare bland det basta de gjort. Nastan sa att jag overvagar att sluta lyssna pa musik nu efter Dec 17. Fan ta er Kent. <3
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

  15. #240
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Jaha, och inte har man fått hem skivan idag (som utlovat). F*cking Postnord.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

Sidan 16 av 19 FörstaFörsta ... 678910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •