Sidan 1 av 33 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 1 till 15 av 482

Ämne: TV-serier

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard TV-serier

Är det någon mer än jag som följer slaviskt de amerikanska tv-serierna?

De jag följer för närvarande är:

Lost - Säsongsavslutning inatt i US. Serine har vänt och blivit bättre på sistone. Den var nere och skrapade i botten ett tag. Var nära sluta titta, men jag höll mig kvar.

Prison Break - Uppehåll, återkommer i början av nästa år. Nja, få se vad de ska hitta på till nästa säsong. Jag tror att PB riskerar att göra en "Lost" och få en rejäl svacka...

Jericho - Nedlagd tills vidare, idioterna på CBS i US har lagt ned serien. Det är sjukt konstigt att köra en tv-serie en hel säsong med värsta cliffhangern, och sedan lägga ned det. Det sägs att TV4 Plus ska visa serien senare i år, varning för serien mao.

Heroes - Grymt bra serie som har hållt en hög nivå, hela säsongen. Har just nu uppehåll. Enligt uppgifter så ska serien vara tillbaka redan i år.

Eureka - En science fiction-serie som handlar om den hemliga staden Eureka. Mycket humor och teknik-babbel. Passar mig bra. Kommer tillbaka i sommar med ny säsong

Life on Mars - En brittisk tv-serie, har bara sett tre avsnitt, men jag gillar det jag har sett. Denna kommer få ta mina ögon under regniga sommardagar. Finns två säsonger. En polis som hamnar tillbaka i tiden, fast egentligen ligger han i koma. SVT har visat första säsongen, tror jag.

Tipsa gärna mig om andra serier.

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

De jag följer, förutom en del av de du nämnt är:

Sopranos - Givetvis, det gör väl de flesta vid det här laget?

Dexter - Skön serie som bara gått en säsong än så länge. En seriemördare som tar kål på seriemördare. Huvudrollen spelas av Michael C. Hall som även hade en av huvudrollerna i en av mina andra favoritserier, Six Feet Under.

The Shield - Rätt rå polisserie. Enda jag inte gillar är en väldigt skakig kamera.

The Wire - Ytterligare en polisserie fast mer genomtänkt, djupare karaktärer och mindre våld. En "smart" serie.
    Jag har blivit äldre, saknar glöd

Moderator sofia747s avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Queer as folk - Helt underbar. Både engelska och amerikanska versionen.
    Jag älskar allt hon gör
    Baby jag tror jag är kär
    I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller

Fortare och fortare för varje andetag
    "Skölj ner rikligt med absint"

Erfaren medlem vilowens avatar
    Reg.datum
    Apr 2004

Standard

Six feet under - Är tyvärr inne på allra sista säsongen nu, några avsnitt kvar. Har lyckats att inte missa ett avsnitt och har följt det ända sen det började för några år sen. Har för mig att det var när jag gick i sjuan-åttan någon gång Bevisar att den är världens bästa tv-serie någonsin i varje avsnitt.

Följde OZ när jag var inlagd och kunde sova hela dagarna också, gick så jävla sent på natten. Älskart. Mord, misshandel, våldtäkter och fängelser liksom. Så inte min stil, men ändå.
    Gillade mitt liv som död, life on mars etc också. Plus att jag älskade serier som "hornblower", "greven av monte cristo (med han fransmannen med stor nästa som själva greven)" "les miserables (med samma fransman som bonde, CHÅÅN DEPARRRDJÖÖ eller vad han nu heter.) när jag var liten. Visades på svt. Men ingen annan såg dom, någonsin. Inte någon i min ålder iallafall.

Sen är jag för ostrukturerad för att följa serier, Life on Mars har varit grym av det jag sett men såg aldrig tillräckligt av någon anledning.
    Annars så följer jag alltid top model och project runway slaviskt, men jag anar att dom inte riktigt räknas här.
    Senast redigerat av vilowen den 2007-05-24 klockan 05:06.
    Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
    - Jonathan Safran Foer

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Entourage så klart! Ingen har nämnt den bästa serien av alla.

Ser även redan nämnda The Shield, Prison break och Life on Mars.

Ser naturligtvis även Rescue me med en lysande Denis Leary. Säsong fyra har premiär den 13 juni. Kolla upp den om ni inte sett!

Lost har jag lagt ner. Sparar iofs avsnitten men har inte sett något på nästan en hel säsong.

Synd som fan att Studio 60 on the Sunset strip inte fick fortsätta. Den var jäkligt bra. Kan rekommendera gamla Sports night där Aron Sorkin skildrar livet bakom kulisserna på ett sportnyhetsprogram.

Här har jag skrivit mer om Sports night och Studio 60: http://henrik.net/blog/2006/08/tv-ssongen-har-brjat.asp

Övriga serier jag följer är 24 (såg säsongsavslutningen av säsong 6 i går), Weeds, Grey's anatomy, How I met your mother, Everybody hates Chris, Desperate housewives, My name is Earl, The Unit, Veronica Mars, What about Brian, The Riches, The black Donnellys (nedlagd tyvär) och Shark.

Serier jag ska se, när jag får tid (haha): Hustle, The Wire, The State within, Nip tuc, Huff och House.

Det var nog allt. Skönt att vara tv-junkie
    Lid för konsten eller brinn.

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Entourage så klart! Ingen har nämnt den bästa serien av alla.
    Ja, Entourage är ju fantastiskt. Jag glömde bort den bara för att det är så kort, jag ser alla avsnitt på typ en dag och så får man vänta nästan ett år igen. Grrr.

Glömde att jag även följer CSI: Las Vegas slaviskt, enda CSI som är värt att se. Jag är hopplöst kär i Gil Grissom.

Jag gillade även The 4400, hoppas de återkommer med en ny säsong snart.
    Senast redigerat av mh den 2007-05-24 klockan 19:41.

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Grym tråd!
    Jag följer entourage, 24, lost, rome(skall väl komma tillbaka?!?) - känner inte att jag hinner så mycket mer.
    Fattar inte hur henrik hinner med alla han räknade upp.

Men som sagt, grym tråd att tipsa folk i.

Jag tar upp ett gammalt tips som nyss nämndes i anna tråd:

Carnivalé.

Jag gillar den starkt.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag tar upp ett gammalt tips som nyss nämndes i anna tråd:

Carnivalé.

Jag gillar den starkt.
    Den lades ned va? Hört bra saker om den men kollade aldrig på den.

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Den lades ned va? Hört bra saker om den men kollade aldrig på den.
    Jepp, den lades ned.
    Men det är ändå värt att kolla på det som gjordes.
    Nu har inte jag kol fortfarande, men det diskuterades om en kortare fortsättning i form av tv-film eller ett gäng längre avsnitt för att avsluta det hela en aning bättre.
    Men som sagt, spännande och värt att kolla på det som finns.

---John G. Bennett

Moderator mhs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jepp, den lades ned.
    Men det är ändå värt att kolla på det som gjordes.
    Nu har inte jag kol fortfarande, men det diskuterades om en kortare fortsättning i form av tv-film eller ett gäng längre avsnitt för att avsluta det hela en aning bättre.
    Men som sagt, spännande och värt att kolla på det som finns.
    Så det slutar inte ologiskt, tvärt, dumt eller nått liknande?

Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Så det slutar inte ologiskt, tvärt, dumt eller nått liknande?
    I sådana fall tvärt. Men jag anser att det man fick på vägen var värt det(alltså, jag är en sådan som sitter och analyserar, tar reda på innebörden av symboler och kolla upp hänvisningar, precis som med Lost som är fullproppad med symbolik), men man skulle så klart velat ha en fortsättning.

---John G. Bennett

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

jag säger bara navy cis. den slår lätt csi och dess spinoffs mycket tack vare karaktärerna i navy cis. di nozzo, gibbs, ziva, dukcy & mcgee och abby med sin gothstil är jävligt roliga att kolla på och det är intressant när de löser till synes omöjliga fall som när de hittade nån förruttnad sörja efter en människa i ett colombarium. måtte tv3 börja visa resterande avsnitt på säsong 4 snart annars blir jag galen...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Erfaren medlem benjamin_syrsas avatar
    Reg.datum
    Feb 2003

Standard

Följer:

24 - Enda serien jag inte ser via USA. Skitbra är den i alla fall, den dramaserie som jag tycker har hållt jämnast nivå.

Prison Break - Säsongsavslutningen var bedrövlig, men annars har det vart riktigt bra hela vägen.

Heroes - Halvdålig serie, men rolig ibland.

Scrubs - Genialisk i typ fyra säsonger, nu har det tappat på senaste tiden. Litet uppryck senaste avsnittet dock.

Family Guy - Har också sett bättre dagar, vissa grejer är däremot fortfarande skitroliga.

Erfaren medlem kristinkevlarsjäls avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

hallåå ?!! Vänner!!!!!!!!

Prison break var bra i början..nu liknar det bara skit __
    Adrians kvinna

Medlem
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Jag bor i Kina och har "lyxen" att kuna köpa skitbilliga boxar med de senate serierna.

Sopranos är nog min favorit, har alltid varit svag för maffiaserier efter gudfadern-filmerna.
    Simpson och South Park är andra favoriter, väntar ivrigt på de sista säsongerna .
    Just nu kör jag igenom Rome, andra säsongen.

Och, innan nån kommenterar, här går det inte att hitta originalutgåvor då ALLT är kopierat i ALLA affärer, musik köper jag nästan alltid i original via iTunes eller när jag besöker Sverige och kan köpa riktiga cds.

Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

Sidan 1 av 33 1234567891011 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •