Sidan 5 av 33 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 482

Ämne: TV-serier

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    De som jag faktiskt bekymrar mig om att komma ihåg kanal+dag+tid är:

Oj, det finns alltså folk som ser på tv-tv? Det har jag lagt av med. Allt finns ju att se on demand, antingen från svt.se eller via andra "alternativa"
    distributionsformer.

Om jag skulle följa serier på tider någon annan bestämt så skulle jag nog inte se en enda serie.
    Lid för konsten eller brinn.

Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av mh Visa inlägg
    Om ni ska diskutera Rederiet hela tiden kan ni lika gärna starta en separat tråd för det.
    Tack. Jag hade hoppats på en seriös tråd om kvalitetsserier som sänds *nu*, inte skit som sändes på 90-talet.
    Lid för konsten eller brinn.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Henrik: Antar att du har kopplat datorn till en lcd-tv och inte tittar på tv genom dataskärmen som en polare (student) gör. Känns lite sådär.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Göran Zachrisson

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Henrik: Antar att du har kopplat datorn till en lcd-tv och inte tittar på tv genom dataskärmen som en polare (student) gör. Känns lite sådär.
    Fast det här beror väl lite på vad man har för skärm...
    Jag brukar följa vissa serier på min 22-tumskärm här i arbetsrummet. Exempel på såna serier jag ser på datorn är sånt som Simpson och Scrubs, brukar iofs sitta och pyssla med annat på skärmen samtidigt (läs: läser forumet. =P).

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Finns ett gäng serier jag har ett massa avsnitt som jag tänkte att titta på framöver också, av dessa så är det Dirt, Raines, KyleXY, Robin Hood, Six Degrees, Studio 60 on the Sunset Strip, The Nine, The Riches, The Shield, Ugly Betty, Weeds. Få se vilka av dessa som man någonsin kommer att komma in i. Några är ju nedlagda också. Började även och såg de avsnitt som kom av Kidnapped och Runaway.

Sen tittar jag då och då på Simpsons, Family Guy, American Dad om, My name is Earl, Scrubs på samma sätt som man än idag kan se avsnitt från Seinfeld, Sex and the city osv.

Det finns ju hur mycket som helst att titta på, och jag antar att om man börjar titta på en serie så fastnar man rätt lätt, om den inte är helt urkass, vet ju själv hur det är om man zappar och fastnar i en film med Steven Seagal... hehe

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Enkelt. Det gör jag inte. En del följer jag veckovis och andra tar jag i klump då och då. Samt, som jag skrev, så sparar jag en del serier för framtiden.
    "Sparar" som i...?!!?
    Vi är väl inte inne på spår som är besläktat med bootlegs, nedladdning, Youtube-visning av upphovsrättskyddat material?
    :-)
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Oj, det finns alltså folk som ser på tv-tv? Det har jag lagt av med. Allt finns ju att se on demand, antingen från svt.se eller via andra "alternativa"
    distributionsformer.
    Precis, utom ett program - Antikrundan!
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

---John G. Bennett

Erfaren medlem svarta tårars avatar
    Reg.datum
    Jan 2006

Standard

Jag har en riktig tv-kväll på tisdagarna. Ugly Betty, House, Desperet housewifes...Och f-n den som stör mig då...
    ...Svarta tysta tårar...

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Serien blir bara grymmare och mäktigare hela tiden.
    Jag tycker att 3'e säsongen av Lost känns jävligt bra, många oväntade vändningar i de avsnitten. Säsong 2 stod & trampade vatten så sina ställen, man visste som tittare inte riktigt hur & när det skulle lossna & ta fart igen. Dock lite synd att skaparna nu har fått ett slutdatum som sträcker sig t.o.m. en säsong 6, vilken beräknas sändas ca 2010, och att iaf jag nu börjar undra om man verkligen kommer att orka med vetskapen att de kanske harvar runt där i ytterligare 3 säsonger inna det får sin fulla upplösning. Det känns som om de kanske hade tjänat på en tät & intensiv 4'e & avslutande säsong, i samma anda som den 3'e. Men visst, jag har följt vartenda avsnitt & lär väl inte kunna slita mig de kommande 3 åren heller... lättare sagt än gjort!
    Senast redigerat av kallt kaffe med socker den 2007-05-25 klockan 11:46.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag tycker att 3'e säsongen av Lost känns jävligt bra, många oväntade vändningar i de avsnitten. Säsong 2 stod & trampade vatten så sina ställen, man visste som tittare inte riktigt hur & när det skulle lossna & ta fart igen. Dock lite synd att skaparna nu har fått ett slutdatum som sträcker sig t.o.m. en säsong 6, vilken beräknas sändas ca 2010, och att iaf jag nu börjar undra om man verkligen kommer att orka med vetskapen att de kanske harvar runt där i ytterligare 3 säsonger inna det får sin fulla upplösning. Det känns som om de kanske hade tjänat på en tät & intensiv 4'e & avslutande säsong, i samma anda som den 3'e. Men visst, jag har följt vartenda avsnitt & lär väl inte kunna slita mig de kommande 3 åren heller... lättare sagt än gjort!
    Jag har också hyllat senaste säsongen av Lost till min bekantskapskrets som slutade titta på den förra säsongen, då den ärligt talat var rätt kass, men jag var fast ändå. Jag undrar hur de ska kunna fortsätta nästa säsong, för slutet här kändes lite som ett riktigt slut på serien annars. Tre säsonger till, de ska bli intressant om de kan hålla lågan igång.

Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Stoffe Visa inlägg
    Jag har också hyllat senaste säsongen av Lost till min bekantskapskrets som slutade titta på den förra säsongen, då den ärligt talat var rätt kass, men jag var fast ändå. Jag undrar hur de ska kunna fortsätta nästa säsong, för slutet här kändes lite som ett riktigt slut på serien annars. Tre säsonger till, de ska bli intressant om de kan hålla lågan igång.
    Jag vet oxå folk som gav upp under säsong 2, då den stannade upp lite. Trist för dem nu, eftersom Lost har sin kanske bästa säsong (hittills) i den 3'e. Hoppas bara att skaparna lyckas hålla tillräckligt liv i den nu, eftersom det återstår ytterligare 3 säsonger. Fördelen kan ju vara att slutdatumet är satt & att skaparna nu kan planera & lägga upp resten efter det, och inte sväva i ovisshet om det skulle bli 4 eller 10 säsonger, haha...
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag vet oxå folk som gav upp under säsong 2, då den stannade upp lite. Trist för dem nu, eftersom Lost har sin kanske bästa säsong (hittills) i den 3'e. Hoppas bara att skaparna lyckas hålla tillräckligt liv i den nu, eftersom det återstår ytterligare 3 säsonger. Fördelen kan ju vara att slutdatumet är satt & att skaparna nu kan planera & lägga upp resten efter det, och inte sväva i ovisshet om det skulle bli 4 eller 10 säsonger, haha...
    Ja, verkligen får vi hoppas på att manusförfattarna har en plan för hur de ska fängsla oss tittar vidare återstående, jag tror att de har en bra plan, tanke på att de kunde lyfta serien senast.

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

okej..jag följer en del skit med..ga & dh samt ensamma hemma som tyvärr ballat ur allihopa. Serien jag aldrig tröttnar på är dock: gilmore girls..underskattad serie för att inte tala om den absolut bästa av alla, som tyvärr inte går längre men som avslutades klockrent...josh wedon är ett geni..jaja...jag talar om buffy...den ägde ju allt..älska spike...

ni som inte sett från början till slutet och kommer med negativa kommentarer vet inte vad ni pratar om...den är grym...sjukt grym...okej första säsongen är b men den växer hela tiden...jag var helt såld sen säsong 2...

sen sitter jag som klistrad när det är rymdprogram ala vetenskap dårå...inte startrek å annan skit....

Medlem Solitaires avatar
    Reg.datum
    May 2002

Standard

Jag har fört ett tyst krig mot den äckliga tv:n i flera års tid nu. Inget är bra. Om en serie lyckas bli sevärd så kan man ge sig fan på att det håller i högst 2 säsonger, sen ballar den ut totalt. Vänner var bra runt säsong 2-3 kanske lite till, töntade ur ordentligt mot slutet när alla karaktärerna blev karikatyrer av sig själva. Jag kollade sporadiskt mot slutet och jag vägrar fortfarande se säsong 10, jag kan tänka mig hur äckligt äcklig den var.

Samma med Scrubs, som en gång i tiden var världens bästa serie. I säsong 4 urholkades alla grepp och de gjorde J.D till irriterande supergay. Den serien går inte att se på längre. Synd för säsong 1 & 2 var faktiskt otroligt bra, även säs 3 gick att se på.

Det bästa just nu är nog Grey's anatomy, frågan är hur länge den orkar hålla samma höga klass. Varje avsnitt är inte klockrent men den duger helt klart till att kasta bort en timme på. Ensamma hemma är har gått från att vara helt ok och realistisk till att vara rent löjlig med sina äckliga moralkakor i varenda jävla avsnitt. Åt helvete med den serien

och åt helvete med hela tv:n, jag vet faktiskt inte varför jag har så mycket åsikter om nånting som jag inte ens gillar. tack för kaffet

Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

just ja. ugly betty har vi följt från början. dock var första säsongen bättre än den som går nu. det har blivit skummare
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 5 av 33 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •