Ursprungligen postat av
Stoffe
Är det någon mer än jag som följer slaviskt de amerikanska tv-serierna?
De jag följer för närvarande är:
Lost - Säsongsavslutning inatt i US. Serine har vänt och blivit bättre på sistone. Den var nere och skrapade i botten ett tag. Var nära sluta titta, men jag höll mig kvar.
Prison Break - Uppehåll, återkommer i början av nästa år. Nja, få se vad de ska hitta på till nästa säsong. Jag tror att PB riskerar att göra en "Lost" och få en rejäl svacka...
Jericho - Nedlagd tills vidare, idioterna på CBS i US har lagt ned serien. Det är sjukt konstigt att köra en tv-serie en hel säsong med värsta cliffhangern, och sedan lägga ned det. Det sägs att TV4 Plus ska visa serien senare i år, varning för serien mao.
Heroes - Grymt bra serie som har hållt en hög nivå, hela säsongen. Har just nu uppehåll. Enligt uppgifter så ska serien vara tillbaka redan i år.
Eureka - En science fiction-serie som handlar om den hemliga staden Eureka. Mycket humor och teknik-babbel. Passar mig bra. Kommer tillbaka i sommar med ny säsong
Life on Mars - En brittisk tv-serie, har bara sett tre avsnitt, men jag gillar det jag har sett. Denna kommer få ta mina ögon under regniga sommardagar. Finns två säsonger. En polis som hamnar tillbaka i tiden, fast egentligen ligger han i koma. SVT har visat första säsongen, tror jag.
Tipsa gärna mig om andra serier.