ÄR du verkligen orolig att alla ska helkroppstatuera sig?Jag kan hålla med om Embrace uttrycker sig fränt och att han i det närmaste är definitionen på politisk inkorrekthet, men jag tycker ändå att han har rätt att uttrycka sin oro över hur det står till. För att exemplifiera: om vi antog att det började gå en trend i att folk klottrade ned offentliga byggnader då har jag full förståelse för att människor blir upprörda och oroar sig för hur det egentligen står till med folk i sin omgivning. Klotter på kroppen (T) är visserligen upp till varje människa, men det hindrar inte att jag skulle bli ytterst bekymrad om 99% av alla människor började helkroppstatuera sig. Det skulle ju innebära att det knappt fanns någon människa jag kunde tända på längre, vilket i princip skulle innebära att jag kunde ta livet av mig (för vad vore meningen med livet då?). Givetvis är det här en gråzon - t.ex. är det mycket märkligt att ifrågasätta hela hårdrocksgenren ungefär som om den vore objektivt förkastlig jämfört med syntmusik - men jag vill ändå betona att jag anser ha mig rätten att uttrycka min "oro", liksom Embrace har det. Skulle dock rekommendera Embrace att uttrycka sig lite mer nyanserat.

Svara med citat
)