Sidan 52 av 70 FörstaFörsta ... 2424344454647484950515253545556575859606162 ... SistaSista
Resultat 766 till 780 av 1044

Ämne: tatuering?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Jag kan hålla med om Embrace uttrycker sig fränt och att han i det närmaste är definitionen på politisk inkorrekthet, men jag tycker ändå att han har rätt att uttrycka sin oro över hur det står till. För att exemplifiera: om vi antog att det började gå en trend i att folk klottrade ned offentliga byggnader då har jag full förståelse för att människor blir upprörda och oroar sig för hur det egentligen står till med folk i sin omgivning. Klotter på kroppen (T) är visserligen upp till varje människa, men det hindrar inte att jag skulle bli ytterst bekymrad om 99% av alla människor började helkroppstatuera sig. Det skulle ju innebära att det knappt fanns någon människa jag kunde tända på längre, vilket i princip skulle innebära att jag kunde ta livet av mig (för vad vore meningen med livet då?). Givetvis är det här en gråzon - t.ex. är det mycket märkligt att ifrågasätta hela hårdrocksgenren ungefär som om den vore objektivt förkastlig jämfört med syntmusik - men jag vill ändå betona att jag anser ha mig rätten att uttrycka min "oro", liksom Embrace har det. Skulle dock rekommendera Embrace att uttrycka sig lite mer nyanserat.
    ÄR du verkligen orolig att alla ska helkroppstatuera sig?
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Ja jag uttrycker mig absolut politiskt inkorrekt men jag hatar å andra sidan all politisk korrekthet.
    Framförallt den vi har nuförtiden.
    Men jag tycker dagens samhälle har extremt många fel, onödighter och problem.
    Tatueringar må vara det minst besvärliga onödigheten men de är lik förbannat tillräckligt illa.

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Jag har aldrig sagt att man ska respektera andras åsikter, det finns många åsikter jag avskyr och inte har ett dugg respekt för.
    Om jag går in i en glassbar och skriker att glass är äckligt och alla som äter glass är äckliga så förväntar jag mig inte respekt från glassätarna i lokalen.

Deal with it.
    Skillnaden är ju annars solklar:

Glass är gott

Tatueringar och piercingar är skitfula och underklassiga

Inget jag någonsin skulle "deala" med
    Senast redigerat av Embrace den 2011-08-04 klockan 12:58.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Erfaren medlem KnekkKnekks avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Tur att smaken är som baken. : )

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av KnekkKnekk Visa inlägg
    Tur att smaken är som baken. : )
    Tja de flestas är ju full med skit

Erfaren medlem KnekkKnekks avatar
    Reg.datum
    Nov 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Tja de flestas är ju full med skit
    Mjo mångas, men vissa sådana personer kanske är ödmjuka och inte tror att de är överlägsna för det. : )

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Jag hatar trenden att man ska vara politisk inkorrekt bara för att folk inte ska tro att man är en sån där politisk korrekt person. Ett bra sätt är att gå in på ett internetforum och säga att alla där är äckliga, fördummade och smaklösa.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Politiskt korrekt i betydelsen 100 % tolerant - vilken galenskap folk i omgivningen än ägnar sig åt - kan jag inte riktigt köpa. Givetvis var min påstådda rädsla för 99 % helkroppstatueringar en överdrift för att göra en poäng; det var ett sätt att förklara hur en trend i samhället faktiskt kan göra en oroad. Självklart har jag narcisstiska drag (möjligen mer så än genomsnittsmänniskan), men det betyder inte att allting är subjektivt tyckande, inte ens smakfrågor, kanske ...
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av KnekkKnekk Visa inlägg
    Mjo mångas, men vissa sådana personer kanske är ödmjuka och inte tror att de är överlägsna för det. : )
    I själva verket är jag faktiskt mycket ödmjuk och egentligen inte alls överlägsen...
    men jag förstår onekligen att jag inte alls framstår som sådan här utan tvärtom

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Politiskt korrekt i betydelsen 100 % tolerant - vilken galenskap folk i omgivningen än ägnar sig åt - kan jag inte riktigt köpa. Givetvis var min påstådda rädsla för 99 % helkroppstatueringar en överdrift för att göra en poäng; det var ett sätt att förklara hur en trend i samhället faktiskt kan göra en oroad. Självklart har jag narcisstiska drag (möjligen mer så än genomsnittsmänniskan), men det betyder inte att allting är subjektivt tyckande, inte ens smakfrågor, kanske ...
    Politisk korrekhet är att förvränga dina egentliga åsikter för att inte uppröra någon, vem här har gjort det? det är inte relevant i diskussionen, alla säger vad dom tycker, att majoriteten tycker att tatueringar är okej gör inte den åsikten till politiskt korrekt.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Politisk korrekhet är att förvränga dina egentliga åsikter för att inte uppröra någon, vem här har gjort det? det är inte relevant i diskussionen, alla säger vad dom tycker, att majoriteten tycker att tatueringar är okej gör inte den åsikten till politiskt korrekt.
    Politisk korrekthet är ett meningslöst begrepp.

Jag gillar inte heller tatueringar (för det mesta) men tycker att det inte är fel om man skaffar dem av estetiska skäl. Grupptryck är däremot alltid fel och det var lika tragiskt om sjömän förr i tiden märkte sig för livet för att passa in.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Okej, medger att jag har en tendens att tänja på betydelsen av vissa uttryck.
    Att uttrycka sig respektfullt har ju visst släktskap med politisk korrekthet, liksom att kalla alla andra för idioter har visst släktskap med politisk inkorrekthet.
    Vi förstår varandra.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Och seriöst, är det verkligen ingen som anar vad Embrace menar när han tycker att samhället är fördummat?

Man blir ju faktiskt mörkrädd mitt på ljusan dag om de inte ens förstår eller kan hålla med om detta...

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Att uttrycka sig respektfullt har ju visst släktskap med politisk korrekthet, liksom att kalla alla andra för idioter har visst släktskap med politisk inkorrekthet.
    Ja, så är det.
    Sláinte Mhath!

Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oktjabrj Visa inlägg
    Politisk korrekthet är ett meningslöst begrepp.
    I detta sammanhang ja, men i andra kan det vara destruktivt.
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Ja jag uttrycker mig absolut politiskt inkorrekt men jag hatar å andra sidan all politisk korrekthet.
    Framförallt den vi har nuförtiden.
    Men jag tycker dagens samhälle har extremt många fel, onödighter och problem.
    Tatueringar må vara det minst besvärliga onödigheten men de är lik förbannat tillräckligt illa.

Skillnaden är ju annars solklar:

Glass är gott

Tatueringar och piercingar är skitfula och underklassiga

Inget jag någonsin skulle "deala" med
    Vad är "skitsnyggt och överklassigt" i så fall i din mening?

En tatuering kan vara så enkelt som att minnas en plats eller tid man varit i. För vissa är tatueringar ett sätt att dölja något. För andra är det en stil. Jag har en vän som tatuerar sig för att han inte vill se ut som om han går genom livet som boskap genom livet, till och från jobbet tills han dör liksom. Hans tatueringar har historier.

Jag har bara en tatuering. En kul grej. Jag kommer nog tatuera mig mycket mer eftersom jag är trött på att folk ser mina eksem med äckel. Vissa tror att en del hål i min hud är från nålar för att jag tar droger. Är även trött på att folk ser mina armar och frågar "smittar det?" Så istället vill jag ha tatueringar så att folk blir lite intresserade istället för äcklade av sår. Man blir lätt trött på folks besatthet vid utseende, vilket gör det ironiskt att jag vill tatuera mig mer. Jag väljer att välja färg före sår. Frågor om tatueringen istället för frågor om eksem. Det är mitt val. Om du inte vill se tatueringar, sluta stirra på folks utseende. Och framför allt, sluta döma folks utseende.

Och skillnaden är inte solklar. Alla tycker inte att glass är gott. Du tycker glass är gott vilket du nog har gemensamt med en stor del av befolkningen. (MÅNGA AV DEM ÄR NOG TATUERADE OMFG! )

Här är för övrigt en tatuering för dig kanske? http://www.google.se/imgres?q=euro+m...w=1154&bih=674
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Sidan 52 av 70 FörstaFörsta ... 2424344454647484950515253545556575859606162 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •