Sidan 58 av 70 FörstaFörsta ... 8484950515253545556575859606162636465666768 ... SistaSista
Resultat 856 till 870 av 1044

Ämne: tatuering?

Medlem isol@s avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

hur gör man om man vill ha en tatuering men är helt stört dålig vän med pennan? ioförsig vill jag ha en text, runt hela handleden med mor far och bror, som en armband med en fin stil. väldigt väldigt litet. så det är ju inget direkt ""konstverk"", men om jag nu vill gå så långt att jag gör det... ska man låta någon annan göra det och sen ta kort och gå till en tatuerare så den får göra någon slags skiss? jag har noll koll på saker som detta.

Standard

Citat Ursprungligen postat av isol@ Visa inlägg
    hur gör man om man vill ha en tatuering men är helt stört dålig vän med pennan? ioförsig vill jag ha en text, runt hela handleden med mor far och bror, som en armband med en fin stil. väldigt väldigt litet. så det är ju inget direkt ""konstverk"", men om jag nu vill gå så långt att jag gör det... ska man låta någon annan göra det och sen ta kort och gå till en tatuerare så den får göra någon slags skiss? jag har noll koll på saker som detta.
    Alltså, bara du pratar med en tatuerare med kompetens och berättar hur du vill ha det så borde den ju kunna göra en skiss utifrån det?
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av isol@ Visa inlägg

Aino har helrätt, dock så kommer ingen seriös tatuerare att tatuera in jättejättesmå bokstäver, de flyter ut med tiden då.
    Signatur.

Medlem isol@s avatar
    Reg.datum
    Aug 2003

Standard

ok tack för infon!

Standard

Eftersom min tråd i det riktiga kentforumet blev låst så skriver jag här!

Hej,

Är grymt sugen på en tatuering. Bara en liten rackare med handleden. Tycker det är grymt snyggt. Har funderat länge på vad fan jag ska göra. Och det gäller ju att man gör något man kan vara stolt över om 20 år (även om man säkert kommer kunna ta bort den hur smidigt som helst vid det laget). När jag tänker igenom vad det egentligen skulle kunna vara och när jag bryter ut allting så ska det självklart vara ett textutdrag från en Kent-låt. Dock får det ju inte vara för långt då det är på handleden.

Tänkte bara höra lite löst med er andra, någon som har gått i samma banor? Vad funderar ni på för ord isf? Någon som rent utav gjort en sådan tatuering?

Jag har nyligen "bestämt" mig för detta, därför kanske det låter lite ouppstyrt alltihop. Detta är inget jag kommer genomföra på fredag direkt. Det ska vara en mening som verkligen betyder och som jag tänkt igenom under ett bra tag. Men alltid intressant att höra vad ni andra har att säga!

Tack för kaffet!
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg

Riktiga kentforumet?
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Riktiga kentforumet?
    Sluta märka ord. Du vet vad jag menar. Du kan inte påstå att denna tråd handlar om Kent, förutom de fem första sidorna.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oggemannen Visa inlägg

Hej,

Är grymt sugen på en tatuering. Bara en liten rackare med handleden. Tycker det är grymt snyggt. Har funderat länge på vad fan jag ska göra. Och det gäller ju att man gör något man kan vara stolt över om 20 år (även om man säkert kommer kunna ta bort den hur smidigt som helst vid det laget). När jag tänker igenom vad det egentligen skulle kunna vara och när jag bryter ut allting så ska det självklart vara ett textutdrag från en Kent-låt. Dock får det ju inte vara för långt då det är på handleden.

Tänkte bara höra lite löst med er andra, någon som har gått i samma banor? Vad funderar ni på för ord isf? Någon som rent utav gjort en sådan tatuering?

Jag har nyligen "bestämt" mig för detta, därför kanske det låter lite ouppstyrt alltihop. Detta är inget jag kommer genomföra på fredag direkt. Det ska vara en mening som verkligen betyder och som jag tänkt igenom under ett bra tag. Men alltid intressant att höra vad ni andra har att säga!

Tack för kaffet!
    Jag har två kentcitat inplanerade och har redan loggan på handleden. Det viktiga är väl att du tar något som betyder mycket för dig (som du säger), och sen hittar ett ställe där det passar. En längre fras kan ju också vara fint, om man har den på insidan av armen eller på skuldran eller så. Jag ska göra "du håller mig vid liv" under nyckelbenet och ett du är ånga-citat under kentloggan. Vill även göra en liten ynklig rad av fotspår för låten som startade allt för mig : ) vet inte var dock.
    genomdimmorna.blogg.se

08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006

Standard

har fixat en ny tatuering nu! gjorde den på the family business i london och tatueraren hette chisaki. sjukt nöjd!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Whatever you do now, the world still turns.

Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Ja är det både dyrt, gör ont och är fulare än det fulaste är fult så är det ju onekligen riktigt illa!
    Jag måste bara fråga, jag har inte läst igenom hela tråden men tycker att det är väldigt intressant att du verkligen brinner för att klanka ner på tatueringar och folk som gör dem. Vad driver dig? Jag bara undrar, tycker att det är väldigt intressant. Om du träffar någon med tatuering, säger du då hur fult och billigt det är eller ljuger du alternativt är tyst?

Själv kan jag slita mitt hår när jag ser vissa tatueringar eller skrika ut ett långt och kvidande "why!?" men också fyllas av avund för folk som verkligen klär i sina tatueringar eller känna glädje och förståelse för någon som tatuerat in något som verkligen betyder nåt för dem. Eller skratta åt ett roligt fylleminne. Vad är det du hatar så mycket med hela grejen? Det känns lite trångsynt.

Själv har jag två tatueringar.
    .. Men jag tänker aldrig så långt.

Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av jensan Visa inlägg
    Jag måste bara fråga, jag har inte läst igenom hela tråden men tycker att det är väldigt intressant att du verkligen brinner för att klanka ner på tatueringar och folk som gör dem. Vad driver dig? Jag bara undrar, tycker att det är väldigt intressant. Om du träffar någon med tatuering, säger du då hur fult och billigt det är eller ljuger du alternativt är tyst?

Själv kan jag slita mitt hår när jag ser vissa tatueringar eller skrika ut ett långt och kvidande "why!?" men också fyllas av avund för folk som verkligen klär i sina tatueringar eller känna glädje och förståelse för någon som tatuerat in något som verkligen betyder nåt för dem. Eller skratta åt ett roligt fylleminne. Vad är det du hatar så mycket med hela grejen? Det känns lite trångsynt.

Själv har jag två tatueringar.
    Jag tål verkligen inte denna fruktansvärda trend och orgie i dålig smak och av billig framtoning.
    Varför måste just Stockholm vara världens mest tatuerade (och insnöade) stad??!!!
    Det ser helt fruktansvärt ut när var och varannan människa besudlar
    sin hy med en massa smaklöst larv som en värsta sortens
    hårdrockssångare!
    Det är ungefär lika snyggt som att smeta in hela håret med skokräm.
    Dessutom har det spridit sig på ett fullständigt lavinartat sätt på senare år.
    Snart är det nog bara jag som inte har (eller kommer att skaffa) något sånt här vedervärdigt.
    Det är så onödigt, barnsligt och dumt.
    Förstår inte att ni inte kan inse detta själva.
    Likadant med piercingar.
    Likadant med att fullständigt sönderamerikanisera hela sitt språk och hela sin tillvaro.
    Tidens melodi är världens genom tidernas sämsta låt som helt enkelt måste stängas av för gott.
    Senast redigerat av Embrace den 2011-09-22 klockan 09:16.
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

Standard

edit: trollmatning.
    Senast redigerat av Läggdags den 2011-09-24 klockan 10:47.
    I'm feeling kinda basic today.

Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Måste du blanda in musiksmak och anglofieringen av svenskan i det här, Embrace?
    Visst kan utländska ord kännas lite billiga eller smaklösa - det kan jag förstå om någon tycker - men det är väl inte så konstigt om man råkar bli påverkad av ett språk som man hör, skriver och läser dagligen. Dessutom finns det vissa uttryck på engelska som vi saknar. Så lägg ned det där tjatat om engelskan nu. Jag tror att alla har förstått ungefär vad du vill säga.

På samma sätt kan man resonera om tatueringar (/piercing). Om var och varannan jämnårig kompis har tatuerat sig så är det ju lätt hänt att ta efter. Fast inte helt lätt ändå. Ta "scar tattoos" t.ex. (ursäkta engelskan). De innebär faktiskt att du medvetet skadar dig själv, sköter om såret så att det inte ska läka helt snyggt - allt för att få ett riktigt coolt konstverk på den målarduk som huden i första hand har som syfte att vara. Att ta efter en sådan trend kräver ändå lite mer uppoffring (och galenskap, kan nog vissa tycka). Vanlig tatuering och piercing är lindrigare varianter av kroppsdestruktion. Hörde förresten om en man som ville tatuera sin brors målning på ryggen. Det slutade med att han dog på kuppen och lämnade tre barn efter sig. Det kostar att ligga på topp!

Nu kanske ni tänker att det finns risker med alla hobbies. Absolut, jag har lite svårt att förstå dem som betalar 500000 kronor för att bestiga Mount Everest och riskerar sitt liv på köpet. En sådan handling lär ju dessutom smärta lite. I bästa fall klarar man sig helt oskadd, men i värsta fall får man amputera ett ben eller två. Skillnaden jämfört med tatuering är att det inte finns någon garanti för att förlora kroppsdelar. Bergsbestigaren hoppas på att klara sig oskadd. För tatueraren är det garanterad smärta och skada. Det är väl bara en tidsfråga innan folk börjar amputera kroppsdelar för att det är på modet ...

Givetvis är det valfritt vad man vill göra med sin kropp.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen

Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

drog in ett stilrent ankare (lite á la winnerbäck) nästan ganska exakt samma ställe han (winnerbäck) har sitt, på tatto art i Jönköping. bild kommer. kanske.
    meningslösa, menigslöösa

Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

så. ja. juste.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    meningslösa, menigslöösa

Sidan 58 av 70 FörstaFörsta ... 8484950515253545556575859606162636465666768 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •